advies business development

« Vorige 10  Volgende 10 » 
11.Scrubber shuttle tanker business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de mondiale zwaveleis van 0,5% m/m (massaprocent) die per 2020 ingaat een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. de zwavelrichtlijn zal namelijk binnen afzienbare tijd moeten gaan leiden tot het maken van duurzame keuzes. stap ik over op marine gas oil (mgo), kies ik voor een alternatieve brandstof als liquefied natural gas (lng) of blijf ik varen op heavy fuel oil (hfo) met gebruik van scrubber technologie? onze noorse partner clean marine as is door samsung heavy industries geselecteerd als leverancier voor het installeren van een scrubber op twee shuttle tankers in opdracht van aet tankers. de schepen (beide 120.000 dwt) zijn 275,8 meter lang, 46 meter breed en hebben een diepgang van 15 meter. clean marine heeft de scrubber installaties in het eerste kwartaal van 2015 opgeleverd. hoe ziet voor aet tankers de business case er nu uit na een jaar in bedrijf? factoren die hebben geleid tot de business case factoren die van invloed waren bij de aankoopbeslissing voor een scrubber voor aet, zijn geweest: het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (marine gas oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020 (het vaarprofiel), het brandstofverbruik, de jaarlijkse besparing en de terugverdientijd van de investering. tussen januari 2014 en februari 2015 lag het prijsverschil van zware stookolie (hfo) en maritieme diesel (mgo) tussen de 240 en 300 $/ton. het is zeer aannemelijk dat er een prijsverschil tussen de brandstoffen mgo en hfo zal blijven bestaan. per 1 januari 2015 mag in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m, of men installeert een scrubber. bekend is dat er één aet shuttle tanker voor 70% in het seca-gebied vaart, het andere schip voor 80%. na het doorberekenen van het brandstofverbruik kwam men voor beide aet shuttle tankers op een jaarlijkse besparing van circa 1,2 miljoen dollar (usd). op basis van deze gegevens mag men verwachten dat de scrubbers voor aet binnen 2 à 3 jaar zijn terugverdiend. waarom gekozen voor een scrubber van clean marine? clean marine biedt met haar innovatieve en gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie, welke bijdraagt aan een zeer grote reinigingsefficiëntie, de mogelijkheid om meerdere bronnen door één scrubber installatie te laten reinigen zonder noemenswaardige tegendruk. verder is het concept voorzien van een caustic soda-injectiesysteem waardoor men eenvoudig ook in water met een lage ph-waarde in open loop modus kan opereren. aangezien de shuttle tankers van aet beide zijn voorzien van twee hoofdmotoren, vijf hulpmotoren en drie boilers en een wereldwijd en onbeperkt vaargebied hebben, is de keuze gevallen op clean marine. foto: scrubber van clean marine lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
12.Restwarmtegenerator binnenvaart koppelverband business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor een koppelverband in de binnenvaart draagt een restwarmtegenerator bij aan een forse co2-reductie en besparing op de brandstofkosten. voor dit typische binnenvaartschip hebben wij de mogelijke jaarlijkse besparing aan co2-uitstoot en brandstofkosten en de terugverdienperiode voor twee restwarmtegeneratoren van orcan energy berekend. het koppelverband in dit voorbeeld is in totaal 172 meter lang en 11,45 meter breed. met behulp van deze restwarmtegeneratoren wordt de warmte die via de uitlaatgassen en het koelwater van de scheepsverbrandingsmotoren verloren gaat deels teruggewonnen en omgezet naar mechanische energie. terugverdienperiode warmte terugwin installaties de terugverdienperiode is een goede methode om te bepalen in welke tijdsduur de investeringsuitgaven zijn terugverdiend in de vorm van een positieve kasstroom (cashflow). de terugverdienperiode is hierbij gelijk aan het investeringsbedrag gedeeld door de jaarlijkse cashflow. voor het berekenen van de terugverdientijd van de twee restwarmtegeneratoren op het desbetreffende binnenvaartschip (koppelverband) zijn nodig: de aanschafkosten en de jaarlijkse besparing aan brandstofkosten. als het gaat om het investeringsbedrag zijn wij uitgegaan van 300 duizend euro. dit indicatieve bedrag is gebaseerd op twee restwarmtegeneratoren. om de jaarlijkse besparing aan co2-uitstoot en brandstofkosten te berekenen hebben wij ons op het volgende gebaseerd: de actuele brandstofadviesprijs, het operationeel vaarprofiel, de warmte inhoud van de uitlaatgassen van de dieselmotor bij de verschillende belastingpunten en de energie die teruggewonnen kan worden. als gasolieprijs hebben we een bedrag van 550 euro/mton genomen. om inzicht te krijgen in het operationeel vaarprofiel hebben wij op jaarbasis gekeken naar de tijd dat het schip op vollast en deellast vaart (zie tabel 1). het aantal draaiuren op jaarbasis is gesteld op 5500. operationeel vaarprofiel belasting in % tijd in % 100 2 75 2 54 77 24 19 tabel 1: operationeel vaarprofiel de gemiddelde belastinggraad over het jaar is dan op basis van het operationeel vaarprofiel berekend op 46% van de nominale belasting. aan boord van het schip zijn twee cummins qsk38-m1 scheepsverbrandingsmotoren geïnstalleerd met beide een motorvermogen van 1044 kw. bekijken wij de motorgegevens, dan bedraagt het brandstofverbruik - zonder de twee restwarmtegeneratoren en gebaseerd op het vaarprofiel - ongeveer 1.460.000 liter op jaarbasis. met het installeren van de twee restwarmtegeneratoren op het binnenvaartschip komt de jaarlijkse besparing op ongeveer 82.500 euro, op basis van het operationele vaarprofiel en de terug te winnen warmte energie volgens onderstaande grafiek (zie figuur 1). figuur 1: terug te winnen warmte energie bekijken wij vervolgens de co2-reductie, dan wordt met het installeren van de restwarmtegeneratoren hiermee ongeveer 441 ton co2 per jaar gereduceerd. als wij dan de totale investering (€ 300.000) delen door de jaarlijkse besparing (€ 82.500), dan komen wij met het installeren van twee restwarmtegeneratoren voor dit type binnenvaartschip op een terugverdientijd van iets meer dan 3,5 jaar. neemt de gasoliebrandstofprijs in de toekomst toe, dan veranderen daarmee ook de terugverdienperiodes (zie tabel 2). terugverdientijden restwarmtegeneratoren gasolieprijs in euro/mton tijd in jaren 550 3,6 650 3,1 750 2,6 850 2,4 tabel 2: terugverdientijden fiscaal voordeel met de energie-investeringsaftrek (eia) de restwarmtegeneratoren van orcan energy is gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc) en voldoet daarmee aan de energieprestatie-eisen van de energie-investeringsaftrek (eia). door te investeren in een restwarmtegenerator gebaseerd op orc kunt u fiscaal voordeel behalen. zo kan de eia u in 2017 gemiddeld 13,5 procent voordeel opleveren. dit is mede afhankelijk van uw rechtsvorm. bijvoorbeeld of u een vennootschap onder firma (vof) of besloten vennootschap (bv) heeft. bekijk de animatievideo van de restwarmtegenerator van orcan energy lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
13.Roetfilter Fischer Abgastechnik
 
met het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik kunt u tot meer dan 90% van het schadelijke roet op een efficiënte manier opvangen. de gesloten “wall flow” roetfilters en (half) open roetfilters met actieve of passieve regeneratie zijn geschikt gemaakt voor gebruik op een bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshore schip en mega jacht. hoe werkt het roetfilter systeem van fischer abgastechnik? met een roetfilter van fischer abgastechnik, in het engels diesel particulate filter (of dpf) genoemd, kan de deeltjesemissie sterk worden gereduceerd. de reductie is in de praktijk afhankelijk van het type dieselmotor en het zwavelgehalte in de brandstof. afhankelijk van deze factoren kan een roetfilter de emissie van deeltjes, waarbij de pm10-deeltjes de grootste boosdoener zijn, verminderen met meer dan 90%. fischer abgastechnik levert zowel de gesloten “wall flow” roetfilter als de (half) open roetfilter, in een actieve of passieve uitvoering. licht ik de passieve roetfilter toe, dan worden de roetdeeltjes opgevangen in een filter en door middel van katalyse omgezet. vergelijk ik de passieve roetfilter met het actieve roetfilter, dan oxideren de roetdeeltjes in een actieve roetfilter door het toevoegen van stoffen (additieven) aan het roetfilter systeem, of door verbranding of verhitting van de deeltjes. bij het monteren van het (half) open of gesloten “wall flow” (met actieve of passieve regeneratie) roetfilter systeem, streeft fischer abgastechnik ernaar dat het motorvermogen door het installeren van een roetfilter niet tot nauwelijks wordt verminderd. lees meer over de roetfilter in het algemeen monitor uw roetfilter waar en wanneer u wilt het onverwachts uitvallen van het roetfilter van uw schip kan voor vervelende situaties zorgen. door uw roetfilter (en eventueel ook uw scr katalysator) te voorzien van een monitoringssysteem, kunnen de specialisten van fischer abgastechnik u hulp op afstand verlenen en u een mogelijke oplossing bieden. daarnaast kunt u met het monitoringssysteem zelf inzicht krijgen in de werking van uw roetfilter systeem. zo kunt u bijvoorbeeld zien wat de actuele pm-uitstoot is. de kernwaarden van fischer abgastechnik bij fischer abgastechnik zorgen ze ervoor dat het roetfilter systeem voldoet aan alle huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving op het gebied van fijnstof (pm). met behulp van professionele meetapparatuur voert fischer abgastechnik verschillende tests uit, zodat u eenvoudig kunt aantonen dat u met het roetfilter systeem aan alle pm-uitstootnormen voldoet. doordat de ruimte in de machinekamer bij veel schepen vaak beperkt is, staat bij fischer abgastechnik maatwerk voorop. hierdoor kan fischer abgastechnik in de meeste gevallen niet alleen een roetfilter systeem laten inpassen voor nieuw te ontwerpen schepen, maar ook voor bestaande schepen met nog vaak oudere dieselmotoren aan boord. bij fischer abgastechnik vinden ze het belangrijk dat het roetfilter de pm-uitstoot op een efficiënte, effectieve en veilige manier reduceert. daarnaast staan de roetfilter systemen van fischer abgastechnik in de markt bekend om hun compactheid, uitstraling en duitse degelijkheid. het roetfilter in de praktijk een zandzuig- en overslagbedrijf heeft in 2017 de zilveren green award uitgereikt gekregen voor zijn kraanschip. dat leeftijd geen bezwaar is voor het behalen van een green award, bewijst het familiebedrijf met dit kraanschip. er worden namelijk wel vaker green award certificaten toegekend, maar dat een meer dan vijftig jaar oud schip deze erkenning voor duurzaamheid heeft ontvangen, is bijzonder. deze organisatie heeft gekozen voor het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik. bekijk de green award kraanschip business case service voor uw fischer abgastechnik roetfilter met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw fischer abgastechnik roetfilter, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | neem contact op
14.Scheepsschroef binnenvaart koppelverband ... case
 
door: jeroen berger, 24 november 2016   de koppelverbanden breitling/ breitling ii en alorba/alorba ii van vice versa shipping uit werkendam worden beheerd door ruijven bv waar rook ruijtenberg de eigenaar van is. het is een speerpunt geweest om deze in 2016 opgeleverde koppelverbanden een zo milieuvriendelijk mogelijke uitstraling mee te geven. wij van berger maritiem vonden het een uitdaging om voor dit project cfd geoptimaliseerde scheepsschroeven te ontwerpen en te leveren. over de koppelverbanden met de koppelverbanden wordt er veel gevaren met kolen op en grind af. de schepen hebben de perfecte afmetingen voor de vaart naar de boven-rijn tot aan basel birsfelden. zo zijn de breitling/ breitling ii en alorba/alorba ii 183 bij 11,45 meter en hebben zij hiermee precies de lengte van de sluizen op de boven-rijn. beide schepen hebben verder een diepgang van 3,7 meter. gekeken naar de afmetingen kan op elk koppelverband in één keer 368 teu aan containers worden vervoerd. in de machinekamer van elk koppelverband staan twee cummins-dieselmotoren. de motoren zijn van het type qsk38-m1. deze hebben een vermogen van 1044 kw (1400 pk) bij 1600 rpm. voor dit project hebben wij in totaal vier cfd geoptimaliseerde 4-blads scheepsschroeven in een straalbuis (diameter: 1,7 meter) ontworpen en geleverd. wat was onze aanpak? middels het verkrijgen van de juiste technische gegevens (waaronder een ga drawing) van de schepen zijn wij aan de slag gegaan. bij het ontwerpen van de geoptimaliseerde scheepsschroeven hebben wij, tezamen met onze partner vicusdt, gebruik gemaakt van zeer geavanceerde computational fluid dynamics (cfd) software. door gebruik te maken van deze betrouwbare technologie hebben wij niet alleen de hydrodynamische prestatie van de te ontworpen scheepsschroef inzichtelijk kunnen krijgen. in plaats daarvan hebben wij het gehele schip in de computer onderzocht om alle factoren van weerstand inzichtelijk te krijgen, om zodoende te komen tot de meest efficiënte scheepschroef, passend bij het type schip en vaarprofiel. zie figuur 1 voor het 3d-model van het achterschip van beide koppelverbanden. figuur 1: 3d-model achterschip met behulp van cfd rekentechnieken hebben wij bijvoorbeeld kunnen zien hoe het water bij de scheepsschroef komt en wat de effecten zijn van de appendages (denk aan een scheepsroer en straalbuis) bij de te ontwerpen scheepsschroef. wat hebben de scheepsschroeven opgeleverd? tijdens de proefvaarten zijn de koppelverbanden uitgebreid getest op gebieden als voortstuwing, vaareigenschappen en navigatie. wat de scheepsschroeven betreft, bereikten de schepen de berekende snelheid (en het daarbij horende brandstofverbruik) en zijn op volle kracht een minimum aan geluidsniveau en trillingen waargenomen. lees meer ... cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
15.Is het nu al de juiste tijd voor scrubber technologie?
 
door: jeroen berger, 29 januari 2014 het is bij een groot publiek inmiddels bekend dat per 1 januari 2015 in de europese eca-gebieden (emission control areas te weten: oostzee, noordzee en het engelse kanaal) alleen mag worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1 procent. deze eis is ingevoerd door de international maritime organization (imo). de planning is dat die vanaf 2020 of op zijn laatst in 2025 zelfs wereldwijd gaat gelden. wat niet veel mensen weten, is dat de europese unie niet alleen deze eisen heeft overgenomen in zijn richtlijn (directive 2012/33eu), maar feitelijk het toepassingsgebied van deze eisen heeft vergroot: niet alleen de territoriale wateren maar ook de gevoelig liggende exclusieve economische zone (tot 200 mijl). dit zal zeker z’n effect hebben op de short sea shipping in west-europa. deze branche, die nog steeds last heeft van lage tarieven en overcapaciteit, zo is wel duidelijk, heeft veel moeite met het vinden van een “lange termijn”-oplossing. men is meer bezig met overleven. de kip of het ei want oplossingen zijn wel degelijk voorhanden: in de vorm van scrubbers. echter, vragen deze oplossingen om grote investeringen en zij moeten nog het vertrouwen winnen van de sector. ook het gebrek aan vertrouwen in de regelgevers is een belangrijke factor die het negatieve sentiment ten aanzien van deze technologie versterkt. maar het belangrijkste aspect is het feit dat veel rederijen in timecharter varen, waarbij de charteraar opdraait voor de brandstofkosten. er is dus helemaal geen prikkel voor de rederijen om te investeren in iets waar zij geen direct financieel voordeel uit halen. en de charteraars gaan niet investeren in schepen die ze niet bezitten. een klassiek voorbeeld dus van de kip of het ei. wat is nu de status? wereldwijd zijn er diverse aanbieders. de belangrijkste en meest hoopvol zijn wärtsilä, alfa laval, clean marine, green tech marine en belco marine, die inmiddels bij elkaar circa honderd systemen hebben verkocht. nog maar enkele daarvan zijn in bedrijf. dus veel ervaring is er nog niet. maar het feit dat belangrijke west-europese bedrijven/rederijen zoals spliethoff, dfds seaways, holland america line, maersk line, wilh. wilhelmsen group, stolt tankers, aet, p&o, color en norwegian cruise line wel hebben geïnvesteerd is niet zonder reden. positieve ... case deze bedrijven, die vaak in samenwerking met een fabrikant of zelf studie hebben gedaan naar de economische haalbaarheid en inpassing van scrubbers, komen tot de conclusie dat het voor hen een positieve ... case is. terugverdientijden van drie tot vier jaar zijn in veel gevallen realistisch. natuurlijk hangt dit sterk af van de factoren die een grote rol spelen bij het maken van de case. het totale hfo-brandstofverbruik (alle systemen) en de tijd die men verwacht te varen in de eca-zones zijn factoren die worden beïnvloed door de trade en het type schip. maar natuurlijk ook de te verwachten toekomstige “fuel spread” tussen hfo en laagzwavelige mgo en, niet geheel onbelangrijk, de nog resterende economische levensduur van het schip. door de lage tarieven zijn oudere schepen eerder onrendabel dan bijvoorbeeld vijf jaar geleden toen we nog te maken hadden met een hoogconjunctuur. toekomstige fuel spread hfo-mgo hoe de toekomstige fuel spread zal uitpakken in de komende jaren is moeilijk in te schatten. toch moet men sterk rekening houden met een grotere spread dan nu. allereerst zal de mgo-prijs alleen maar toenemen door enerzijds het effect van verhoogde vraag naar deze brandstof omdat de industrie vanaf 1 januari 2015 massaal over zal gaan op mgo. daarnaast trekken de economische activiteiten weer wat aan en zijn de vooruitzichten dus positiever, wat in de regel leidt tot hogere brandstofprijzen. de vraag naar hfo daarentegen zal door de overschakelende industrie sterk dalen, wat in de meeste gevallen zal leiden tot lagere prijzen. feit is dat de imo-eis van 1 januari 2015 onontkoombaar is. degenen die creatief zijn en de moed hebben een brug te slaan via hun klant of charteraar naar een financier, creëren uiteindelijk de beste kansen om te profiteren van de omstandigheden. elk nadeel heeft namelijk zijn voordeel, om maar eens een citaat van johan cruijff te gebruiken. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
16.Wie kan nog zonder afvalbeheersysteem?
 
door: jeroen berger, 25 juli 2014 (laatst geüpdatet: 16 augustus 2017) de maritieme industrie wordt geconfronteerd met een toenemend aantal milieu-uitdagingen. eén daarvan is het voorkomen van waterverontreiniging door afval van schepen. zo is niet alleen de imo marpol 73/78 annex v per 1 januari 2013 van kracht, die de lozing van alle soorten afval in zee verbiedt (uitzonderingen daargelaten). ook zijn er milieustandaarden als de iso 14001 ontwikkeld om de milieuprestaties aan boord van een schip blijvend te verbeteren. het voldoen aan de milieuvoorschriften kan een dure aangelegenheid zijn als er geen afvalbeheer wordt toegepast. waarom is een afvalbeheersysteem, ook wel waste management systeem genoemd, ook voor uw organisatie een must? voldoen aan marpol 73/78 annex v scheepseigenaren dienen aan steeds strengere regels te voldoen. dit kan variëren van het verplicht hebben van een garbage disposal placard, een garbage management plan tot een garbage record book. stuk voor stuk middelen om waterverontreiniging door scheepsafval tegen te gaan. afval van voedsel comprimeren qua gewicht is voedselafval zwaar. de ongewenste bacteriën groeien in een rap tempo en vrijkomende geurtjes verspreiden zich razendsnel. met een geschikt afvalbeheersysteem kunnen de voedselresten worden verzameld. vervolgens worden deze dan opgeslagen in een aparte opslagtank. hierdoor wordt het werk voor de bemanning tot een minimum beperkt en wordt een goede hygiëne in de kombuis gehandhaafd. droog afval reduceren kunststof, hout, karton, maar ook papier, glas en metalen: het mag duidelijk zijn dat het niet goed is voor het milieu als één van deze materialen in het zeewater terecht komt. er zijn al systemen die het volume van bepaalde afvalsoorten kunnen reduceren tot 90 procent. daarna kan het restant naar de vuilnisstortplaats worden getransporteerd. vermindering van de kosten men wordt zich steeds meer bewust van de kosten die gepaard gaan met voedselafval. zo kunnen de hoge kosten typisch gerelateerd zijn aan de benodigde ruimte aan boord van een schip en de kosten voor de verwerking van het afval aan de wal. met de inzet van een afvalbeheersysteem worden dus niet alleen de prestaties aan boord van het schip verbeterd, maar het zorgt ook voor een flinke reductie van de kosten. wij van berger maritiem helpen u graag bij het vinden en selecteren van het juiste afvalbeheersysteem voor uw type schip. hierbij geven wij u deskundig ... over de wijze waarop u aan de nieuwste wet- en regelgeving kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
17.Clean Marine secures EGCS contract with Hudong-Zhonghua Shipbuilding
 
clean marine has been selected by hudong-zhonghua shipbuilding in china to supply exhaust gas cleaning systems (egcs) for two 38,000 dwt. chemical tankers being built for stolt tankers and nyk stolt tankers. the two vessels are built in a series of six sister ships, where the remaining four vessels will be designed with the flexibility to add an egcs at a later stage. the order will enable these new vessels to comply with sulphur emissions legislation without switching to more expensive fuels. nils høy-petersen, ceo in clean marine, states that the contract reflects the growing demand for clean marine's unique and competitive multi-stream egcs solution. "we are very pleased to experience a breaktrough also in the chinese shipbuilding market and to be selected by hudong-zhonghua, a yard which during its 70 years history has delivered over 3,000 quality ships. we also look forward to delivering a cost-effective solution to help stolt tankers comply with the new emissions regulations which comes into force from 2015", he says. stolt tankers operates globally and has one of the world's largest and most sophisticated fleet of chemical tankers. the stolt tankers fleet consists of more than 150 ships and barges. stolt tankers have a strict focus on safety and environmental protection, and the egcs from clean marine will ensure that the new vessels operate well within all applicable local and international regulatory requirements. clean marine has developed an egcs based on the advanced vortex chamber technology that provides unique cleaning efficiency. the system's integrated fan and gas recirculation technology allows the one egcs unit to simultaneously serve several combustion units. the system supplied to stolt tankers is a hybrid system that allows the vessel to operate seamlessly in all types of water (including low alkaline and saline water) without loss of efficiency. furthermore, the clean marine egcs meets the current ph limit for washwater discharge in europe and usa with good margin. "for vessels operating in european or us waters, inside the emission control areas (ecas), a maximum sulphur limit of 0.1 percent will apply from january 2015," says høy-petersen. "the clean marine system supplied to stolt tankers will clean both sulphur oxides (sox) and particulate matter emissions from one main engine, three auxiliary engines, and three boilers. in total, a single clean marine egcs unit will manage seven exhaust sources and will be designed to clean 140,000 kg exhaust per hour." installation of the egcs unit is scheduled to take place during 2015. clean marine as has since 2006 invested more than 25 musd in ... of an exhaust gas cleaning system (egcs), better known as a scrubber, for the maritime industry. through extensive testing in the workshop and in the field, our marine scrubber has been developed into a highly flexible multi stream exhaust gas cleaning device for existing and new ships. the multi-stream feature allows all exhaust sources onboard to be cleaned by one common cleaning unit, offering a competitive solution that is easy to operate. our thorough knowledge of the maritime industry and sound engineering practice has been incorporated into the design of our marine scrubber. clean marine offers ship owners, engine makers and ship builders equipment and support needed to install an egcs on both new buildings and existing ships. view the clean marine introduction film
18.About Clean Marine
 
the pioneer · first to install full scale hybrid and multistream exhaust gas cleaning system (mv baru in 2009 and mv balder in 2012). · one of the two founders of egcsa (exhaust gas cleaning system association). · patented and proven technology which has been subject to extensive testing since 2004. major shareholders · the major shareholders are well-reputed maritime investors: klaveness invest as (klaveness marine), nanga partnership l.p. (advised by smedvig capital) and as atlantis vest (rieber). maritime and process expertise · offering turnkey design and project management. · ensuring the shortest possible delivery and installation times. · skilled network supporting installation, operation, maintenance and service globally. full dedication to emission cleaning · egcs is the prime ... focus of clean marine. · more than 25 musd invested in the company by a strong investor base. · a dedicated organization geared to manage all aspects of egcs installation and operation. learn more about the clean marine product
19.Clean Marine’s Exhaust Gas Cleaning System (EGCS) becomes first to operate inside U.S. Emission Control Area (ECA)
 
3 september 2013, baltimore, maryland: m/v balder, equipped with exhaust gas cleaning system (egcs) from clean marine, is the first vessel in the world to operate this type of system in the u.s. emission control area (eca). upon arrival in baltimore last week, the vessel’s master sought approval from the coast guard to enter and exit the eca zone using high sulphur fuel oil with egcs, rather than burning the more expensive low sulphur fuel oil (1% sulphur content). as a leading pioneer within emission cleaning, clean marine invited uscg and epa to observe the egcs in operation for compliance with the eca. officials from the u.s. coast guard, led by lieutenant commander edgardo cruz (chief inspection division, sector baltimore), conducted a port state control exam on 29th of august in baltimore and confirmed that the clean marine egcs installed onboard was operating satisfactory and found to be in full compliance with marpol annex vi as an equivalency to utilizing low sulfur fuel oil as per the iapp certificate. clean marine ceo, nils høy-petersen stated: “meeting the u.s. coast guard’s stringent requirements proves that our unique and competitive multi-stream egcs solution is a sound technology that enables vessels of all types to transit through a u.s. eca.” the clean marine egcs onboard the handymax bulk carrier bulk carrier is an integrated, multi-stream system which cleans the exhaust from one main engine, three auxiliary engines and one boiler. the system is also a hybrid type which can operate in both open and closed loop. the egcs is fully certified by dnv and has been proven to reduce sulphur content to below 0.1%. this means that balder, owned by torvald klaveness, already complies with the much stricter 2015 emission regulation when operating in europe and north america. clean marine is also the first company to approach the uscg and the united states environmental protection agency for inspection and approval, strengthening the company’s standing as a pioneer within emission cleaning. clean marine as has, since 2006, invested more than usd $20 million in ... of an exhaust gas cleaning system (egcs), better known as a scrubber, for the maritime industry. through extensive testing in the workshop and in the field, our marine scrubber has been developed into a highly flexible multi stream exhaust gas cleaning device for existing and new ships. the multi-stream feature allows all exhaust sources onboard to be cleaned by one common cleaning unit, offering a competitive solution that is easy to operate. our thorough knowledge of the maritime industry and sound engineering practice has been incorporated into the design of our marine scrubber. clean marine offers ship owners, engine makers and ship builders the equipment and support needed to install an egcs on both newbuildings and existing ships. clean marine selected by hudong-zhonghua shipbuilding
20.Clean Marine develops unique EGCS technology
 
clean marine has patented a unique exhaust gas cleaning system (egcs) specifically designed to meet the needs of the maritime industry. it is the only system currently on the market with true multi-stream exhaust gas handling. this means that all exhaust sources onboard - including boilers - are served by one common egc unit without encountering an increase in back pressure. this is achieved by two fans and a gas recirculation mechanism integrated into the egc unit, which ensures that pressure at the common gas meeting point is maintained at ambient level, irrespective of the amount of exhaust fed to the system. the advanced vortex chamber (avc) is another vital and unique part of the clean marine egc unit. this high-speed cyclone has outstanding separation efficiency and achieves a high sulphur and particulate matter (pm) trapping efficiency at minimum cost. clean marine offers a proven, hybrid system that can operate in both open- and closed-loop mode. it differs from other systems in that it uses caustic soda in both modes, which means vessels can operate in all types of water (including low alkaline and saline water) in either mode and without loss of efficiency. furthermore, the use of caustic soda enables the clean marine egcs to meet the current ph limit for washwater discharges with good margin. the clean marine egcs is easy to operate and monitor and is also a cost-efficent option, especially for vessels with many exhaust sources, as the one egcs unit simultaneously serve several combustion units. assuming a conservative usd300 per metric ton price difference between marine gas oil and high sulphur fuel oil,- and 100 percent of operations inside an emission control area (eca) - payback time on the investment would be about a year. a clean marine egcs is operational and fully certified on the bulk carrier mv balder and the company has recently signed a contract with samsung heavy industries and aet for installation on two shuttle tanker newbuildings. clean marine as has since 2006 invested more than 20 musd in ... of an exhaust gas cleaning system (egcs), better known as a scrubber, for the maritime industry. through extensive testing in the workshop and in the field, our marine scrubber has been developed into a highly flexible multi stream exhaust gas cleaning device for existing and new ships. the multi-stream feature allows all exhaust sources onboard to be cleaned by one common cleaning unit, offering a competitive solution that is easy to operate. our thorough knowledge of the maritime industry and sound engineering practice has been incorporated into the design of our marine scrubber. clean marine offers ship owners, engine makers and ship builders equipment and support needed to install an egcs on both new buildings and existing ships. learn more about the operation inside u.s. eca
« Vorige 10  Volgende 10 »