zoek

« Vorige 10  Volgende 10 » 
11.Scheepsschroef
 
bent u op zoek naar een energie-efficiënte en brandstofbesparende scheepsschroef die past bij uw appendages, scheepsvorm en vaarprofiel? of het nu gaat om een binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshore schip of mega jacht, wij onderzoeken graag de hydrodynamische prestatie van uw schip om te komen tot het juiste scheepsschroef ontwerp passend bij uw type schip. niet alleen om brandstof te kunnen besparen, maar ook om uw co2-voetafdruk te kunnen reduceren. hoe komen wij tot het juiste scheepsschroef ontwerp? een scheepsschroef bestaat uit een schroefnaaf die op de schroefas wordt bevestigd, waaraan een aantal bladen zijn bevestigd. voor het juiste scheepsschroef ontwerp te kunnen bepalen, moet allereerst het diesel, hybride of elektrisch aangedreven voortstuwingsconcept met elkaar worden afgestemd. zo moet er bijvoorbeeld rekening worden gehouden met de interactie tussen de verschillende aandrijfcomponenten en de benodigde transmissie. is dit eenmaal in kaart gebracht, dan volgt het aantal te kiezen bladen. het aantal bladen van een scheepsschroef beïnvloed namelijk hoe efficiënt en krachtig de scheepsschroef is, de bladtipsnelheid die nodig is, gevolgd door de zogenaamde looprust. mede afhankelijk van uw gekozen vaarprofiel, is het zaak hier een goede balans in te kunnen vinden om, naast de efficiëntie, geluid en trillingen zo laag mogelijk te houden. andere belangrijke vragen die wij onszelf stellen, zijn: wat is de juiste diameter voor uw scheepsschroef en wat is de juiste spoed? wanneer ontstaat er, gekeken naar uw situatie, bijvoorbeeld een betere efficiëntie? juist bij een kleine scheepsschroef? of toch meer bij een grotere schroef? ook de materiaalkeuze is voor het bepalen van het juiste scheepsschroef ontwerp van groot belang. moet uw scheepsschroef bijvoorbeeld geschikt zijn voor arctische condities, dan dient er met het ontwerp rekening te worden gehouden met het feit dat de scheepsschroef dan dient te voldoen aan de ijsklasse 1as. computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken maken het mogelijk dat wij de waterstroming rond het schip zeer nauwkeurig kunnen simuleren, zonder dat het schip al daadwerkelijk vaart. het berekenen van de volgstroomsnelheid (het zogenaamde ‘wake field’) is hierbij een belangrijk element om te komen tot een efficiënt scheepsschroef ontwerp voor uw type schip. dankzij cfd kunnen wij bijvoorbeeld zien hoe het water bij de scheepsschroef komt en wat de effecten zijn van de appendages (denk aan een scheepsroer of straalbuis) bij de scheepsschroef. het ontwerp- en ingenieursbureau die wij hiervoor inschakelen is vicusdt. zij zijn specialist op gebied van voortstuwing en scheepshydrodynamica. lees meer over het scheepsschroef ontwerp van vicusdt naast een optimaal scheepsschroef ontwerp kunnen wij ook kijken naar de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen, warmteterugwinningsmogelijkheden en alternatieve energiebronnen als zonne-energie, biobrandstoffen, lng, gtl en methanol. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van de algehele weerstand van het schip en bieden wij u de mogelijkheid om maximaal te besparen op uw brandstofkosten. scheepsschroef voor hybride toepassingen een hogere stuwkracht, meer efficiëntie en vermindering van vibraties en cavitatie zijn hoofdzakelijk het doel bij het ontwerp van iedere scheepsschroef. niet alleen voor traditionele voortstuwingssystemen. ook voor hybride voortstuwing is de juiste kennis en ervaring in huis voor het ontwerpen en fabriceren van de meest slimme scheepsschroef. onze op maat ontworpen scheepsschroef in productie fundivisa, onze gieterij uit vigo (spanje), beschikt over alle benodigde apparatuur om het scheepsschroef ontwerp, wat het beste aansluit bij uw type schip en vaarprofiel, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. zo kan er al een scheepsschroef worden gerealiseerd met een diameter tot 7000 mm. de scheepsschroeven die fundivisa ontwikkelt komen voor als open schroeven, straalbuisschroeven, boegschroeven, oppervlakteschroeven en supercaviterende schroeven. maar ook speciale schroeven voor een roerpropeller en een waterjet behoren tot de mogelijkheden. elke scheepsschroef wordt gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze slimme scheepsschroef voor staat: kwaliteit, efficiëntie en maximaal rendement. circulaire scheepsschroef service met de circulaire scheepsschroef service kunt u bijdragen aan een duurzame maritieme sector met zo min mogelijk afval en een optimaal behoud van grondstoffen. wij geloven in een positieve vicieuze cirkel: materiaal dat in een scheepsschroef gebruikt wordt, moet na gebruik zo veel mogelijk herbruikbaar zijn, met een maximale vermindering van grondstofgebruik. vanuit deze circulaire gedachte kunnen wij een positieve bijdrage leveren aan de maritieme sector door enerzijds technologische innovaties en anderzijds een nieuwe manier van werken. de service werkt als volgt: laat de waarde van uw huidige scheepsschroef bepalen en lever uw schroef bij onze gieterij in. vervolgens wordt uw oude scheepsschroef op een verantwoorde wijze gerecycled, waarna de grondstoffen worden hergebruikt voor het maken van een nieuwe cfd geoptimaliseerde scheepsschroef. onze cfd geoptimaliseerde scheepsschroef in de praktijk voor bijvoorbeeld twee koppelverbanden in de binnenvaart, bereikten de schepen met onze cfd geoptimaliseerde scheepsschroeven de berekende snelheid (en het daarbij horende brandstofverbruik). daarnaast zijn op volle kracht een minimum aan geluidsniveau en trillingen waargenomen. bekijk de scheepsschroef binnenvaart koppelverband business case service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scheepsschroef, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | neem contact op
12.Bewust vergroenen in de binnenvaart
 
door: jeroen berger, 14 april 2015 (laatst geüpdatet: 9 augustus 2017)  bewust vergroenen in de binnenvaart. de meeste binnenvaartondernemers zijn zich er terdege van bewust dat de maatschappij, de overheid en klanten het steeds meer verlangen. hoewel het bewust vergroenen steeds meer wordt omarmd, zijn er nog steeds veel vragen vanuit de sector. aan welke eisen moet een schip voldoen, voor nu en in de nabije toekomst? en als u besluit uw bedrijfsvoering bewust te vergroenen, wat is dan de business case? bewust vergroenen in de binnenvaart, waarom eigenlijk? het doel van een bewust groene binnenvaart is dat het milieu en de economie hand in hand kunnen gaan. de emissies worden een steeds belangrijkere economische factor en ook steeds meer opdrachtgevers vragen om milieuvriendelijker vervoer. het bewust vergroenen geldt hierbij niet alleen voor de binnenvaart, maar voor de gehele transportketen. hierdoor is er een sterke behoefte ontstaan aan overzicht van de emissieproblematiek en over de oplossingen. regelgeving het uitgangspunt van regelgeving voor de binnenvaart is het realiseren van een schone binnenvaartvloot. dit betekent bewust vergroenen in de zin van minder emissies en het verlagen van het brandstofverbruik. doordat de dieselmotor de meest gebruikte aandrijving is voor de binnenvaart, gelden er voor motoren van binnenvaartschepen in rijnoeverlanden steeds strengere milieueisen. richten wij ons op de europese binnenvaart, dan moeten vanaf 1 januari 2019 nieuw aangeschafte motoren voor binnenvaartschepen voldoen aan de europese emissierichtlijn non-road mobile machinery (nrmm) stage v. toekomstige regelgeving op zaterdag 12 december 2015 stemden tijdens de vn-klimaatconferentie van parijs 2015 de bijna 200 deelnemers in met een nieuw bindend klimaatakkoord. daarmee moet de uitstoot van broeikasgassen worden teruggedrongen en de opwarming van de aarde worden beperkt tot maximaal 2 graden, met 1,5 graad als streefwaarde. co2 is hierbij het meest belangrijke broeikasgas. hoewel de scheepvaart buiten het vn-klimaatakkoord valt, is deze sector een grote co2-vervuiler. volgens de roadmap van het directoraat-generaal mobiliteit en vervoer van de europese commissie (dg move ) gepubliceerd op 7 april 2016, streeft de eu naar een co2-reductie van ten minste 30% (vergeleken met 2005) in 2030 voor de binnenvaartvloot. verwacht wordt dat er op termijn voor de binnenvaart ook wet- en regelgeving aankomt om de co2-voetafdruk te verkleinen. durf vooruit te denken over het algemeen is dwingende (nieuwe) regelgeving de motor achter het bewust vergroenen. u kunt wachten tot het laatste moment dat de wet- en regelgeving ingaat, maar u kunt er ook voor kiezen om vooruit te denken. om in 2030 aan de europese milieudoelstellingen te kunnen voldoen, kunt u in plaats van afwachten er bijvoorbeeld ook voor kiezen om stapsgewijs te gaan verduurzamen om de daarmee gepaarde kosten uit te smeren over meerdere jaren. welke technieken zijn er beschikbaar? hoewel motorfabrikanten als volvo, man, wärtsilä, caterpillar en scania over zeer schone dieselmotoren beschikken, dienen er zich ook alternatieven aan voor dieselaandrijving. denk bijvoorbeeld aan aardgas, biobrandstoffen, dieselelektrische voortstuwing (hybride) en de brandstofcel waarbij waterstof wordt gebruikt als brandstof. hoewel lng door velen wordt gezien als dé brandstof voor de toekomst, lijkt gtl een goed alternatief te zijn voor de binnenvaart. maar ook een upgrade met nabehandelingstechnieken als een scr katalysator en roetfilter, een warmteterugwininstallatie of een alternatieve oplossing met water-in-brandstof emulsie kan ervoor zorgen dat een binnenvaartonderneming zijn milieubelasting verlaagt en dus vergroent. daarnaast kunt u door uw hybride, elektrisch of diesel aangedreven voortstuwingsconcept te verbeteren, brandstof besparen en tegelijk uw co2-voetafdruk verkleinen. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken kan de hydrodynamische prestatie van uw binnenvaartschip worden geanalyseerd om te zien waar rendementsverbeteringen mogelijk zijn. hiermee kunt u onder andere de rompvorm (voor- en achterschip) en appendages (scheepsschroef, scheepsroer en eventueel een straalbuis) optimaliseren. wordt bewust vergroenen door uw klanten daadwerkelijk omarmd? wij stelden onszelf de vraag: wordt bewust vergroenen door uw klanten daadwerkelijk omarmd? om op het antwoord te komen op deze vraag, zijn wij in gesprek gegaan met verschillende binnenvaartondernemers. en wat blijkt: een binnenvaartondernemer met een groener schip die opzoek is naar lading, krijgt in veel gevallen voorrang bij zijn klanten (opdrachtgevers). daardoor kan hij zijn jaarlijkse bezettingsgraad optimaliseren en dus meer inkomsten genereren. bent u van plan om, op korte of lange termijn, uw binnenvaartschip te gaan verduurzamen? wij van berger maritiem adviseren u graag bij het maken van de juiste duurzame beslissing. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
13.Contactformulier
 
vragen of verzoeken zijn van harte welkom. vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden. uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie. terug naar onze contactpagina
14.Orcan
 
orcan energy ag is een toonaangevende, snelgroeiende en ambitieuze startup op het gebied van efficiency packs (restwarmtegeneratoren). het bedrijf, gevestigd in münchen (duitsland) en opgericht in 2008, kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum) waar de eerste testen en onder...en van de restwarmtegenerator in 2004 zijn gestart. orcan energy heeft haar betrouwbare, compacte en vernieuwende restwarmteterugwinningstechnologie ontwikkeld en ingevoerd in meerdere sectoren, waaronder sinds 2016 ook in de scheepvaart. bij elkaar heeft orcan energy in europa 70 referenties verzameld (bij elkaar goed voor zo’n 500 duizend draaiuren), hebben zij in totaal zo’n 65 hoog gekwalificeerde werknemers in dienst en hebben zij wereldwijd 140 patenten geregistreerd. de eerste referentie stamt uit 2011. de kostenefficiënte efficiency pack (restwarmtegenerator) voor de maritieme sector zet de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie om in elektriciteit of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hierdoor kunt u jaarlijks tot zo’n 300 ton co2 reduceren, tussen de 6 en 9 procent gaan besparen op de brandstofkosten en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) significant verbeteren. de op organic rankine cyclus (orc) gebaseerde restwarmtegenerator is flexibel inzetbaar. zo is de efficiency pack geschikt gemaakt voor schepen met een totaal geïnstalleerd motorvermogen van circa 500 kw tot 5 mw (en meer). want hoewel de maximale output al 100 kw per efficiency pack is, kan er door de modulariteit van het systeem voor grotere restwarmtebronnen meerdere packs worden gecombineerd (opererend als een eenheid), die bij elkaar tot zo’n 500 kw kunnen terugleveren. de efficiency pack is toepasbaar voor de zeevaart, kustvaart, offshore, binnenvaart, baggerij, marine, visserij en mega jachtbouw. berger maritiem is agent van orcan energy voor de landen belgië, nederland en luxemburg (benelux). ontdek meer over de efficiency pack (restwarmtegenerator) van orcan energy, bekijk de animatievideo of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
15.Restwarmtegenerator Orcan Energy AG
 
dankzij het recentelijk gesloten binnenvaartakkoord en het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart over het fors terugdringen van de co2-uitstoot, zal het aantoonbaar reduceren van koolstofdioxide (co2) steeds belangrijker gaan worden. de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze duitse partner orcan energy ag kan hierin een serieuze bijdrage leveren. de efficiency pack zet namelijk de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie om in elektriciteit of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). jaarlijks kan een reder of scheepseigenaar hiermee tot zo’n 300 ton co2 reduceren, tussen de 6 en 9 procent gaan besparen op de brandstofkosten en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) significant verbeteren. toepasbaarheid de efficiency pack (restwarmtegenerator) voor de maritieme sector is geschikt gemaakt voor schepen met een totaal geïnstalleerd motorvermogen van circa 500 kw tot 5 mw (en meer) en is onder meer toepasbaar in de sectoren: marine, zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij en mega jachtbouw. hiermee is de restwarmtegenerator interessant voor vele type schepen. de warmteterugwininstallatie is ontwikkeld om zowel tijdens vollast als deellast een goed rendement te behouden en volgt moeiteloos de beschikbare hoeveelheid restwarmte, ook tijdens een dynamisch vaarprofiel. en hoewel de maximale netto output al 100 kw per efficiency pack is, kunnen er door de modulariteit van het systeem voor grotere restwarmtebronnen meerdere packs worden gecombineerd (opererend als een eenheid), die bij elkaar tot zo’n 500 kw kunnen terugleveren. de efficiency pack kan worden toegepast in zowel uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip en werkt met elke soort verbrandingsmotor en type brandstof (denk aan biobrandstoffen, lng/cng, gtl, methanol, mgo, duel fuel en hfo). kenmerkende eigenschappen de efficiency pack (restwarmtegenerator) kan een belangrijke rol gaan spelen in het bereiken van de doelstellingen die zijn afgesproken in het recentelijk gesloten binnenvaartakkoord (de declaration of nijmegen) en het klimaatakkoord voor de zeevaart over het fors terugdringen van de co2-uitstoot. zo meet de efficiency pack continu de teruggewonnen mechanische of elektrische energie in kw netto. dit is af te lezen op de restwarmtegenerator. hiermee kan een reder of scheepseigenaar eenvoudig berekenen en aantonen hoeveel co2 (en brandstofkosten) er gedurende een reis is gespaard. daarnaast vinden ze het bij orcan energy belangrijk dat de efficiency pack zelfvoorzienend is en geen afbreuk doet aan de werking van het schip. verder is de unit tÜv-gecertificeerd en voldoet de restwarmtegenerator aan de daarvoor geldende regels binnen de europese economische ruimte (de zogenaamde ce-markering). de technologie van de restwarmtegenerator is gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc) en de opgedane kennis en ervaring is gewaarborgd in 140 patenten wereldwijd. met een duidelijke focus op het gebruik van lean design principes, de toepassing van gebruikelijke en gangbare industriële componenten en met hulp van de in huis ontwikkelde innovatieve besturing, streeft orcan energy uiteindelijk naar een duurzaam, uniek en betrouwbaar product. lees meer over het huurmodel, green award binnenvaart, eia en meer werking uit onder... is gebleken dat een restwarmtegenerator op stoom niet goed werkt met een scheepsverbrandingsmotor met een wisselende belasting. de efficiency pack (restwarmtegenerator) van orcan energy ag is gebaseerd op de organic rankine cyclus (orc). deze werkt op een koude medium (r245fa) wat al “kookt” bij 15 graden celsius (°c) bij atmosferische druk. de damp wordt via een eenvoudige schroef expander omgezet in rotatie-energie. deze schroef expander werkt op een veel lager toerental en heeft een vlakke rendementslijn over een breed werkgebied, anders dan bij een stoomturbine. orcan energy heeft veel onder... gedaan naar de werking en besturing van een dergelijk systeem bij variabele en deel belastingen. testen op vrachtwagenmotoren en bij mtu op de proefstand hebben de goede werking onder deze omstandigheden aangetoond. business cases een business case die wij graag bij u onder de aandacht brengen voor de binnenvaart, is de business case van de panerai i en ii. voor dit innovatieve koppelverband wat recentelijk is opgeleverd, worden de efficiency packs in de loop van dit jaar geïnstalleerd en inbedrijfgesteld. om u een indruk te kunnen geven van een toepassing in de zeevaart, kunt u de business case bekijken voor twee nu in aanbouw zijnde “single fuel” lng schepen. naar verwachting zullen deze ferries eind 2018 worden opgeleverd en worden zij begin 2019 in de vaart genomen. binnenvaart business case | zeevaart business case service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw restwarmtegenerator, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | neem contact op
16.Disclaimer
 
door be... aan en gebruik van deze website http://www.bergermaritiem.nl/ verklaart u zich akkoord met de toepasselijkheid van deze disclaimer en de voorwaarden die in deze disclaimer zijn opgenomen. informatie en verwijzingen alle informatie die wordt aangeboden op en via deze website is van algemene aard en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. bij het samenstellen en onderhouden van deze website handelt berger maritiem sales & service v.o.f. uiterst zorgvuldig. ook de gebruikte bronnen en verwijzingen zijn door berger maritiem sales & service v.o.f. onderzocht op betrouwbaarheid. ondanks deze zorgvuldigheid kan berger maritiem sales & service v.o.f. niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de informatie. berger maritiem sales & service v.o.f. wijst iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de juistheid, volledigheid, actualiteit van de geboden informatie en het gebruik van deze website uitdrukkelijk van de hand. de informatie die berger maritiem sales & service v.o.f. op en via deze website aanbiedt mag voor eigen gebruik worden afgedrukt of gedownload. het is echter strikt verboden om de informatie openbaar te maken, te kopiëren, te distribueren of enige andere actie te ondernemen die niet overeenstemt met de intellectuele eigendomsrechten van berger maritiem sales & service v.o.f.. wijzigingen alle informatie die berger maritiem sales & service v.o.f. op of via deze website aanbiedt kan zonder aankondiging worden gewijzigd. ook de tekst van deze disclaimer kan zonder aankondiging worden gewijzigd. berger maritiem sales & service v.o.f. raadt u aan om regelmatig na te gaan of de aangeboden informatie en de tekst van deze disclaimer is gewijzigd. toepasselijk recht op deze website en de disclaimer is uitsluitend het nederlands recht van toepassing. geschillen worden voorgelegd aan de volgens de wet bevoegde rechter in nederland. terug naar onze beleidsregels
17.Privacy
 
in deze privacyverklaring vindt u onze gegevens, leest u wat persoonsgegevens zijn, wat onder verwerking van persoonsgegevens wordt verstaan, voor welke doeleinden wij uw persoonsgegevens verwerken, wat uw rechten zijn, wat we doen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens veilig worden verwerkt en hoe lang uw persoonsgegevens worden bewaard. deze privacyverklaring is van toepassing als u onze website (http://www.bergermaritiem.nl/) be...t, een bestelling plaatst of een overeenkomst sluit. onze gegevens berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50 3344 jj hendrik-ido-ambacht nederland telefoonnummer: 0031786414525 kvk-nummer: 64888991 http://www.bergermaritiem.nl/ privacy@bergermaritiem.nl persoonsgegevens persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie geven over u en waarmee u rechtstreeks of indirect identificeerbaar bent. verwerking persoonsgegevens onder verwerking van persoonsgegevens verstaan we: het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van uw persoonsgegevens. doeleinden uw persoonsgegevens verwerken we voor de volgende doeleinden: zodat wij contact met u kunnen opnemen, voor het opstellen van offertes en overeenkomsten, zodat wij u op de hoogte kunnen stellen van wijzigingen van onze diensten of producten, zodat wij onze producten of diensten bij u af kunnen leveren, voor algemene of gerichte aanbiedingen. wij verwerken alleen persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor deze doeleinden. uw persoonsgegevens verwerken we daarnaast om wettelijke verplichtingen na te komen, onze dienstverlening te verbeteren, klachten in behandeling te nemen en fraude te voorkomen. we verkopen uw persoonsgegevens nooit door aan derden. wij stellen geen profielen van u op en nemen geen geautomatiseerde beslissingen die aanzienlijke gevolgen voor u kunnen hebben. om zorg te dragen voor uw persoonsgegevens sluiten wij met bedrijven een verwerkersovereenkomst indien die bedrijven uw gegevens verwerken in onze opdracht. persoonsgegevens die wij verwerken om de doeleinden uit te voeren verwerken wij de volgende persoonsgegevens: - voor- en achternaam - geslacht - adresgegevens - telefoonnummer - e-mailadres - ip-adres u heeft ook rechten wilt u weten welke persoonsgegevens wij hebben verwerkt? stuur dan een e-mail naar privacy@bergermaritiem.nl met het ver... tot inzage in uw gegevens. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het ver.... zijn uw persoonsgegevens onjuist, onvolledig, niet ter zake dienend voor de doeleinden waarvoor ze zijn verwerkt of op andere wijze in strijd met de algemene verordening gegevensbescherming (avg) of andere wetgeving? dan heeft u recht op correctie van uw persoonsgegevens. daarnaast heeft u het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, het recht om minder gegevens te laten verwerken, het recht om toestemming die u heeft gegeven in te trekken en het recht op dataportabiliteit. correctie houdt in verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van uw persoonsgegevens. stuur uw ver... naar privacy@bergermaritiem.nl. of neem telefonisch contact met ons op via het telefoonnummer: 0031786414525. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het ver.... wij willen u ook wijzen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens. veiligheid persoonsgegevens zijn persoonlijk en moeten persoonlijk blijven. wij vinden het net zo belangrijk als u dat uw persoonsgegevens niet op straat terecht komen of onrechtmatig worden verwerkt. daarom passen wij alle mogelijke technische en organisatorische maatregelen toe om uw persoonsgegevens veilig te verwerken. om uw persoonsgegevens te beveiligen gebruiken wij beveiligingssoftware zoals een virusscanner en firewall, wachtwoorden voor elektronische systemen en back-ups. bewaring persoonsgegevens we bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk voor de uitvoering van de doeleinden. indien er wettelijke voorschriften van toepassing zijn op de bewaring dan worden de persoonsgegevens niet langer bewaard dan wettelijk voorgeschreven. terug naar onze beleidsregels
18.Cookiebeleid
 
in deze cookieverklaring vindt u onze gegevens, leest u wat cookies zijn, welke cookies wij en derden gebruiken, waarom deze cookies gebruikt worden, hoe lang wij cookies bewaren en hoe u cookies kunt verwijderen. onze gegevens berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50 3344 jj hendrik-ido-ambacht nederland telefoonnummer: 0031786414525 kvk-nummer: 64888991 http://www.bergermaritiem.nl/ privacy@bergermaritiem.nl wat zijn cookies? cookies zijn kleine tekstbestanden waarin informatie wordt opgeslagen. deze tekstbestanden plaatsen wij of andere partijen op uw computer of mobiele apparaat. bij uw volgende be... lezen wij in het tekstbestand bijvoorbeeld uw voorkeuren of inloggegevens. hierdoor hoeft u niet elke keer uw voorkeuren aan te geven en kunnen wij de website gebruiksvriendelijker maken. onder het kopje ‘overzicht cookies’ ziet u welke cookies wij plaatsen en waarvoor deze gebruikt worden. let op: als u geen toestemming geeft voor het plaatsen van cookies kunnen wij niet garanderen dat onze website of een deel daarvan naar behoren werkt. overzicht cookies: functionele cookies wij plaatsen functionele cookies om onze website goed te laten werken. voor het plaatsen van deze cookies is geen toestemming vereist. het gaat om cookies die ervoor zorgen dat voorkeuren worden opgeslagen. social media, youtube en google maps cookies om inhoud van onze website te kunnen delen op social media worden er door facebook, twitter, linkedin, google+ cookies geplaatst. voor het kijken van video’s plaatst youtube cookies. om kaarten te laten zien worden er door google maps cookies geplaatst. tracking cookies wij verbeteren onze website voortdurend door te analyseren hoe u onze website gebruikt, hoe u ons gevonden hebt en waar eventuele knelpunten zitten. hiervoor worden cookies geplaatst door google analytics. we bewaren de cookies niet langer dan wettelijk voorgeschreven en strikt noodzakelijk voor de uitvoering van de doeleinden. op de cookies die door andere partijen worden geplaatst is hun cookieverklaring van toepassing. deze kan tussentijds wijzigen. de actuele cookieverklaring kunt u vinden op de website van de betreffende partij. u kunt cookies ook verwijderen via uw internetbrowser (het programma waarmee u websites bekijkt) kunt u cookies verwijderen. hoe dit moet hangt af van de internetbrowser. wij hebben een korte handleiding voor de meest voorkomende internetbrowsers gemaakt. google chrome: ga naar instellingen, klik op geavanceerde instellingen, klik op browsegegevens wissen, selecteer cookies en andere site- en plug-ingegevens en klik op browsegegevens wissen. internet explorer: ga naar instellingen, klik op browsegegevens wissen, selecteer cookies en opgeslagen websitegegevens en klik op wissen. safari: ga naar voorkeuren, klik op beveiliging, klik op cookies tonen, klik op alles verwijderen of selecteer één of meerdere cookies en klik op verwijderen. mozilla firefox: ga naar het menu en kies opties, selecteer privacy, kies aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis bij firefox, klik op cookies tonen, klik op alle cookies verwijderen of selecteer één of meerdere cookies en klik op geselecteerde verwijderen. staat uw internetbrowser er niet bij? of zijn de instellingen tussentijds gewijzigd? gebruik dan de help- of ...functie van uw internetbrowser. wijzigingen wij kunnen de informatie in deze cookieverklaring zonder aankondiging wijzigen. wijzigingen zijn bijvoorbeeld nodig als wij onze website aanpassen of als de wetgeving wordt aangepast. wij raden u aan om regelmatig na te gaan of de aangeboden informatie en de tekst van deze cookieverklaring is gewijzigd. terug naar onze beleidsregels
19.Demo Greenlogger
 
onderstaande video demonstreert de greenlogger, het document management systeem van metizoft. meer weten over het document management systeem? be... de pagina over het document management systeem en kom meer te weten over de greenlogger van metizoft. maak een afspraak | neem contact op
20.Straalbuis
 
samen met menaga zijn wij gespecialiseerd in het inpassen en leveren van een cfd geoptimaliseerde straalbuis voor vrijwel elk denkbaar schip. zo zijn wij niet alleen in staat om een straalbuis te kunnen produceren met een 19a, 37a of hr straalbuisprofiel, maar kunnen wij ook, met behulp van cfd, de straalbuis op de meest optimale manier inpassen in het achterschip. de straalbuizen die wij leveren zijn toepasbaar in de sectoren marine, zeevaart, offshore, binnenvaart, baggerij en de visserij. productie voor elke soort en type straalbuis bij een versnellende straalbuis wordt de aanstroomsnelheid (en daarmee het rendement van de scheepsschroef) verhoogd. in tegenstelling tot de versnellende straalbuis, wordt bij de vertragende straalbuis – wat de naam al doet suggereren – de aanstroomsnelheid juist vertraagd. menaga werkt vanuit een klantgerichte benadering. hierdoor levert menaga altijd op maat gemaakte straalbuizen van elke soort, naar de wensen en behoeften van de klant. de straalbuizen die menaga ontwikkelt komen voor als vaste straalbuis, draaibare of roerstraalbuis, kortstraalbuis en als roerpropellerstraalbuis. deze straalbuizen worden gebruikt op bijvoorbeeld slepers, binnenvaartschepen, hopperzuigers, vissersschepen, bevoorradingsschepen en schepen die uitgerust zijn met dynamic positioning (dp). in tegenstelling tot een open schroef levert een straalbuis een hogere stuwkracht bij lage snelheid, kan de straalbuis de schroef beschermen en biedt het een hogere trekkracht (bollard pull). de door menaga ontwikkelde straalbuizen kunnen tot een diameter van 4 meter worden gefabriceerd. straalbuis inpassen met behulp van cfd (computational fluid dynamics) de computer wordt steeds sneller en beter. hierdoor kunnen de meest ingewikkelde computational fluid dynamics (cfd) berekeningen eenvoudig worden gemaakt, waardoor cfd een steeds belangrijkere plaats inneemt bij het optimaliseren van uw schip. een straalbuis kan op meerdere manieren worden ingepast in het achterschip. zo kan een straalbuis bijvoorbeeld vast in de tunnel worden ingebouwd, maar kan deze ook los (aan uithouders) onder het achterschip worden geplaatst. cfd rekentechnieken maken het mogelijk om een straalbuis op een zo optimaal mogelijke manier in te passen in het achterschip. de geavanceerde cfd berekening die hiervoor wordt gebruikt, is speciaal ontwikkeld voor nagenoeg alle toepassingen in de maritieme sector. straalbuis voor de meest uiteenlopende scheepstypen de straalbuizen die menaga produceert kunnen worden toegepast in bijvoorbeeld binnenvaartschepen (ook wel binnenschepen genoemd), tankers, passagiersschepen, multi-purposeschepen, marineschepen, visserijschepen, baggerschepen, werkschepen, schepen ten dienste van de scheepvaart en offshore schepen. hoge productiekwaliteit elke straalbuis wordt gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze straalbuis voor staat: kwaliteit, efficiëntie en één met aanzienlijk meer rendement. business case voor bijvoorbeeld een type c binnenvaarttanker van 110 meter lang en 11,45 meter breed hebben wij de cfd geoptimaliseerde straalbuizen mogen ontwerpen en leveren. om te komen tot de optimale straalbuisconfiguratie zijn er meerdere onder...en uitgevoerd. bekijk de straalbuis binnenvaart tanker business case wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
« Vorige 10  Volgende 10 »