advies brandstof gtl binnenvaart

« Vorige 10  Volgende 10 » 
31.Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP)
 
vanaf 1 januari 2013 gelden nieuwe regels voor de energie-efficiëntie voor schepen groter dan 400 gt. deze staan vermeld in marpol annex vi, hoofdstuk 4. de regels vereisen een nieuw certificaat, het zogenaamde international energy efficiency certificate (ieec). dit certificaat zal worden uitgegeven indien het schip is voorzien van een ship energy efficiency management plan (seemp). wat houden deze regels precies in en wat kunnen wij daarin voor u betekenen? nieuwe regels voor het international energy efficiency certificate (ieec) om precies te zijn wordt het international energy efficiency certificate (ieec) voor nederlandse schepen uitgereikt door een klassenbureau wanneer een ship energy efficiency management plan (seemp) aan boord is. het seemp geeft hierbij een lijst van maatregelen om de energie-efficiëntie aan boord van een schip te optimaliseren, zonder grote kosten. op nieuwbouwschepen is vanaf 1 januari 2013 de energy efficiency design index (eedi) verplicht gesteld. de eedi technische file bevat alle technische documentatie die aantoont dat de energie-efficiëntie van het schip voldoet aan de toegestane limiet. het doel van het ship energy efficiency management plan (seemp) is om niet alleen de energie-efficiëntie van het schip te verbeteren, maar ook om deze tussentijds bij te kunnen houden. om die reden is de energy efficiency operational indicator (eeoi) geïntroduceerd. hierbij kan het energieverbruik van een schip (of vloot) tijdens een bepaalde periode worden gevolgd. met de regels van het ship energy efficiency management plan (seemp) wordt de reder en scheepsoperator aangemoedigd om bij elke stap van het seemp nieuwe technieken en praktijken te overwegen bij het optimaliseren van het energiegebruik van het schip. dergelijke energie-efficiëntie maatregelen zullen namelijk moeten gaan leiden tot een verlaging van het brandstofverbruik. en daarmee ook tot een reductie van de co2-emissies, wat mede dankzij de green deal voor de zeevaart en het klimaatakkoord steeds belangrijker wordt. opstellen van het ship energy efficiency management plan (seemp) samen met onze partner vicusdt kunnen wij een praktische bijdrage leveren bij het opstellen van het ship energy efficiency management plan (seemp) voor uw schip of vloot. zo kunnen wij de toe te wijzen energy efficiency design index (eedi) beoordelen en kunnen wij u begeleiden bij de invoering van de energy efficiency operational indicator (eeoi). vicusdt heeft de juiste tools en mensen beschikbaar om het energieverbruik aan boord van een schip of vloot tijdens een bepaalde periode te kunnen volgen. uitgangspunt is hierbij dat u als scheepseigenaar of reder uiteindelijk voldoet aan alle eisen die het international energy efficiency certificate (ieec) stelt. zoektocht naar efficiënte oplossingen hoewel steeds meer scheepseigenaren en reders willen voldoen aan de regels die het ship energy efficiency management plan (seemp) stelt, is het vinden van slimme, efficiënte methoden en technieken voor velen vaak een uitdagende klus. wij van berger maritiem hebben de juiste kennis en ervaring in huis om u te kunnen begeleiden en adviseren bij het vinden en selecteren van de juiste oplossing voor uw type schip. een oplossing waarmee u uw energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) zou kunnen gaan verbeteren, is bijvoorbeeld met de restwarmtegenerator van onze duitse partner orcan energy ag. hiermee kunt u niet alleen uw ship energy efficiency management plan (seemp) verbeteren, maar tegelijk ook besparen op uw brandstofkosten (6-9%) en uw co2-voetafdruk reduceren. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
32.Prestatie Simulator
 
de prestatie simulator van onze partner vicusdt is een tool waarmee op een efficiënte, eenvoudige en doelgerichte manier de prestaties van het schip in beeld kan worden gebracht. de prestaties worden geanalyseerd vanuit diverse scenario’s, operationele vaarprofielen en door technische machineconfiguratie te evalueren. de simulator kan worden gebruikt tijdens de voorbereidende fase van een scheepsnieuwbouwproject of bij het evalueren van de prestaties van bestaande schepen. het bedrijf richt zich hierbij op de sectoren als zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. waaruit bestaat de simulator? de prestatie simulator is gemaakt vanuit een praktische benadering. bij het ontwerp is vastgehouden aan één simpele gedachte. zo moet de prestatie simulator effectief zijn en buitengewoon eenvoudig. de simulator bevat elementaire hydrodynamische gegevens en voorstuwingsgegevens, een dp capability plot en een simulator bij het manoeuvreren. daarnaast is de simulator flexibel en aanpasbaar voor elk project en bevat het een probabilistische analyse voor weersomstandigheden. het resultaat door gebruik te maken van de prestatie simulator krijgt u inzicht in: het brandstof- en energieverbruik van de systemen over een bepaalde periode, een gemiddelde en maximale energie efficiëntie van de verschillende systemen, de meest efficiënte manier van varen en een eedi analyse, de prestaties van het schip vanuit verschillende operationele scenario’s en vanuit verschillende machineconfiguraties. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | contact opnemen
33.Koppelverband Maranta van Géke en Riemer Kingma voorzien van de nieuwste technieken
 
door: jeroen berger, 13 september 2019 recentelijk is het 172 meter lange en 11,4 meter brede koppelverband maranta-maranta 2 van géke en riemer kingma uit alblasserdam aan de kade bij dolderman gehermotoriseerd. de machinekamer is, zo mogen wij wel stellen, rigoureus verbouwd en voorzien van de meest nieuwe technieken. door hiermee de milieuvoetafdruk van de maranta significant omlaag te brengen, hoopt de familie kingma een bijdrage te leveren aan de verduurzaming van de binnenvaart. welke innovaties hebben zij toegepast? in deze business case ga ik hier uitgebreid op in. nieuwe motoren met uitlaatgasnabehandeling allereerst hebben géke en riemer ervoor gekozen om de maranta uit te rusten met twee nieuwe epa tier iv final-gecertificeerde 3512e caterpillar-motoren. dit zijn de allereerste motoren van dit type in de binnenvaart. daarmee vervangen zij twee oude ccr0-motoren. de scr-katalysatoren die bij de caterpillars zijn geleverd, zijn aangevuld met zelfreinigende roetfilters van onze partner fischer abgastechnik. waar de scr-katalysatoren de nox-uitstoot van de motoren reduceren tot 90%, verminderen de roetfilters met passieve regeneratie de pm-uitstoot tot 99%. daarmee behalen de motoren de nieuwe eu stage v-emissiewaarden. de verwachting is, dat deze motoren met uitlaatgasnabehandeling straks min of meer worden gezien als gelijkwaardig aan eu stage v-gecertificeerde motoren. in de green deal voor de binnenvaart is namelijk afgesproken dat er een labelsysteem komt voor binnenvaartschepen, die de emissieprestaties waardeert. hiermee wordt er invulling gegeven aan het erkennen van aangepaste motoren die voldoen aan de eu stage v-emissienorm. bij het toekennen van dit label, is de in een praktijkmeting vastgestelde uitstoot leidend (dus niet de typegoedkeuring van de motor). het labelsysteem wordt, zo is de verwachting, in het voorjaar van 2020 opgeleverd. benutting van restwarmte vooruitlopend op de afspraken die in de green deal zijn gemaakt om de co2-uitstoot te reduceren, is er in de machinekamer ook plaats gemaakt voor een efficiency pack (restwarmtegenerator). deze komt van onze partner orcan energy en is gebaseerd op het organische rankinecyclus (orc)-principe. met de maranta wordt met kolen en ertsen gevaren naar de saar en de moezel. met geladen graan wordt dan weer via de franse moezel teruggevaren naar veevoerbedrijven in nederland. per reis (52 per jaar) wordt met de efficiency pack niet alleen aantoonbaar de co2-voetafdruk van het koppelverband omlaag gebracht, maar tegelijk ook bespaart op de brandstofkosten. in deze configuratie wordt alle restwarmte uit beide hoofdmotoren benut en via een eenvoudige schroefexpander omgezet in mechanisch vermogen. deze duurzame opgewekte energie wordt vervolgens overgebracht op de as van de stuurboordmotor, waardoor deze minder zwaar wordt belast. green award en clinsh met deze nieuwe voortstuwingsinstallatie komt het koppelverband in aanmerking voor een gouden green award en mag de familie kingma meedoen aan het duurzame proefproject clean inland shipping (clinsh). op de maranta zal speciale meetapparatuur worden geplaatst. hiermee wordt continu twee jaar lang de uitstoot aan boord gemeten. dit zal waardevolle informatie moeten gaan opleveren over de milieuprestaties en operationele kosten bij de toepassing van de technieken. cfd-optimalisatie-studie tot slot hebben géke en riemer ook al de “go” gegeven voor een cfd-optimalisatie-onderzoek. passend bij het vaarprofiel, mag onze partner vicusdt op zoek gaan naar efficiëntieverbeteringen in het achterschip. hiermee willen zij de co2-voetafdruk van de maranta nog verder omlaag brengen. inmiddels zijn er al diverse 3d-scans uitgevoerd en tal van metingen verricht. lees meer business cases
34.PERSBERICHT: samenwerking VICUSdt en Berger Maritiem
 
door: jeroen berger, 26 maart 2015 vicusdt en berger maritiem zijn een partnerschap aangegaan. beide organisaties vinden elkaar in het vergroenen van de maritieme sector. berger maritiem is specialist in scheepsvoortstuwing en heeft in vicusdt - toonaangevend op het gebied van scheepshydrodynamica - een ideale samenwerkingspartner gevonden. kees berger, eigenaar van berger maritiem, vindt de samenwerking met vicusdt niet alleen een mooie opsteker voor zijn eigen onderneming, ook kan de nederlandse maritieme cluster hierdoor volop meeprofiteren van de kennis en reputatie van deze spaanse onderneming. klanten van berger maritiem, die hun scheepsontwerpen efficiënt en effectief willen optimaliseren, kunnen hiervoor nu rechtstreeks bij hen terecht. met optimalisatie diensten als een cfd berekening, energie audit en prestatie simulator kunnen zij het ...verbruik van een schip (en daarmee de kosten) aanzienlijk verlagen. kees berger geeft aan dat berger maritiem, dankzij deze samenwerking, nu beter in staat is om complete kwalitatieve aandrijflijnen te ontwerpen, leveren en installeren. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
35.Efficient propulsion system
 
are you looking for a partner that can help you with realizing the most efficient and effective propulsion system for your type of vessel? whether it is an inland waterway vessel, tanker, passenger ship, tug boat, patrol vessel, offshore vessel or mega yacht, we will be pleased to advise you from the ship design stage. by selecting the most efficient machinery configuration and propulsion components for your type of vessel and sailing profile we are able to optimize the energy efficiency and fuel consumption. how we create the most efficient propulsion system to achieve the highest possible efficient propulsion system for your type of vessel, we start our investigation below the waterline. taking into account your type of vessel, sailing profile, company profile and budget, we analyse the hydrodynamic performance for your type of vessel. we can do this performance analyse for new building or existing vessels. with use of advanced computational fluid dynamics (cfd) software we are able to design the most efficient hull form, bulbous bow and appendages like a propeller, rudder and with or without a nozzle. for example merchant vessels can achieve significant savings with the correct trim for each displacement and speed. but your crew must know beforehand how to load the ship depending on the expected speed and loading condition, in order to minimize ballast loading. therefore we are also able to carry out routine trim optimization cfd calculations for any type of ship to achieve to the most correct trim. when the optimal fore and aft section of your ship is determined, we continue our investigation to determine the most efficient machinery configuration. in this stage we will select the right main and auxiliary engines. based on a thorough investigation, we advise you which type of propulsion system (mechanical, electrical or hybrid) will be – according to our opinion – the most efficient system for your type of vessel and sailing profile. we will look at potential waste heat recovery and other energy saving measures and will investigate all the energy sources like biofuels, lng, ... and methanol. from design till delivery besides realizing the most efficient ship design for new buildings or optimizing the hydrodynamic performance of existing vessels, we are also able to deliver the efficient designed propulsion components for your type of vessel. from a ship propeller till a complete propulsion shaft system including ship rudders and nozzles. get in touch with us should you have any questions, feel free to contact us. have also a look at our product page for more sustainable products and services. schedule an appointment | get in touch with us
36.Scheepsroer ontwerp
 
samen met vicusdt zijn wij gespecialiseerd in het bedenken van een efficiënt scheepsroer ontwerp passend bij uw type schip en vaarprofiel. met behulp van geavanceerde cfd software kunnen wij voor uw schip een scheepsroer ontwerpen met een uitstekende manoeuvreerbaarheid, koersstabiliteit en een aantoonbare vermindering van het ...verbruik. een efficiënt scheepsroer ontwerp om een efficiënt scheeproer te kunnen ontwerpen passend bij uw type schip en vaarprofiel, is het van groot belang dat de stroming om het vaartuig bekend is. met onze gespecialiseerde cfd berekening kunnen wij deze waterstromen nauwkeurig voor u simuleren. de door vicusdt gebruikte cfd software is zeer geavanceerd en kent veel mogelijkheden. hierdoor kunnen wij niet alleen een efficiënt scheepsroer ontwerpen voor uw type schip, maar kunnen wij bijvoorbeeld ook de bulbsteven, de trim en andere appendages (denk aan een scheepsschroef of straalbuis) doelgericht optimaliseren. bekijk een cfd simulatie van een roer en propeller en ontdek meer over de geavanceerde cfd software. geschikt voor de meest uiteenlopende scheepstypen vicusdt is in staat een efficiënt scheepsroer te ontwerpen voor vrijwel elk denkbaar schip. denk hierbij bijvoorbeeld aan droge lading schepen, tankers, passagiersschepen, multi-purposeschepen, marineschepen, visserijschepen, baggerschepen, werkschepen, schepen ten dienste van de scheepvaart, jachten, snelle schepen en offshore schepen. ontwerp van wake adapted hoog efficiënt scheepsroer samen met vicusdt hebben wij de juiste kennis en kunde in huis om een scheepsroer efficiënt te kunnen ontwerpen, op basis van de waterstroming rondom het scheepsroer en andere appendages. zo zijn al rendementsverbeteringen haalbaar van 6 procent, enkel met een scheepsroer optimalisatie. deze verbetering is door vicusdt vastgesteld door testen in sleeptanks. scheepsroer in productie naast een efficiënt scheepsroer ontwerp kunnen wij ook de scheepsroeren fabriceren volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze efficiënte scheepsroeren voor staan: duurzaam en met maximaal rendement. lees meer over de totstandkoming van het scheepsroer al onze naval-architects en hoogopgeleide product engineers zijn persoonlijk toegewijd in het streven naar superieure kwaliteit in elke stap in het productieproces. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
37.Energie-efficiëntie
 
voor het verbeteren van de energie-efficiëntie van uw schip hebben wij met zorg verschillende scheepsprestatieoptimalisatietools en producten samengesteld. restwarmtegenerator reduceer uw co2-voetafdruk, bespaar op de ...kosten (6-9%) en verbeter de eedi/eeoi van uw seemp. lees meer over de restwarmtegenerator computational fluid dynamics cfd) analyseer de hydrodynamische prestatie van uw schip en ontdek waar rendementsverbeteringen mogelijk zijn. lees meer over de cfd berekening ship energy efficiency management plan (seemp) verbeter de energie-efficiëntie van uw schip en ontvang het international energy efficiency certificate (ieec). lees meer over het ship energy efficiency management plan energie audit optimaliseer op een praktische en effectieve manier het energieverbruik aan boord van uw schip. lees meer over de energie audit prestatie simulator krijg inzicht in de prestaties vanuit verschillende operationele scenario’s en vaar op een efficiënte manier. lees meer over de prestatie simulator ship energy efficiency analyser meet en analyseer de prestaties van uw schip en verbeter de efficiëntie en het ...verbruik. lees meer over de ship energy efficiency analyser over berger maritiem | contact opnemen
38.Scheepsroer
 
bent u op zoek naar een scheepsroer met het juiste profiel die is afgestemd op uw andere appendages (zoals uw scheepsschroef en straalbuis), scheepsvorm en vaarprofiel? of het nu gaat om uw ...schip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onderzoeken wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal scheepsroerontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het ...verbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces de computer wordt steeds sneller en beter. hierdoor kunnen de meest ingewikkelde computational fluid dynamics (cfd) berekeningen worden gemaakt om de stroming en weerstand van het schip inzichtelijk te kunnen krijgen. om die reden neemt cfd een steeds belangrijkere plaats in bij het optimaliseren van schepen. voor het selecteren van het juiste scheepsroerprofiel, de ophanging en plaatsing van de roerkoning, afgestemd op uw andere appendages zoals uw scheepsschroef en straalbuis, scheepsvorm en vaarprofiel, maakt onze partner gebruik van zeer geavanceerde cfd-software. deze simulatietool is speciaal ontwikkeld voor maritieme toepassingen, om voor u het juiste scheepsroer te kunnen ontwerpen. bestaand schip bent u benieuwd wat een cfd geoptimaliseerd scheepsroer voor uw bestaande schip aan rendement zou kunnen opleveren, of is uw bestaande scheepsroer toe aan vervanging? indien u nog de tekeningen heeft van uw schip, dan kan onze partner vrij eenvoudig een geschikt scheepsroer ontwerpen en het verwachte rendement vooraf voor u berekenen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar zou u wel graag willen onderzoeken of een cfd geoptimaliseerd scheepsroer meer rendement oplevert? met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart brengen, om ook voor uw schip het juiste scheepsroerprofiel inclusief de ophanging en plaatsing van de roerkoning te kunnen onderzoeken en ontwerpen, passend bij uw vaarprofiel. productie onze partner menaga beschikt over alle benodigde moderne apparatuur om het ontwerp van het cfd geoptimaliseerd scheepsroer, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. hierbij kan dit staalverwerkingsbedrijf vrijwel elk type scheepsroerprofiel maken. elk scheepsroer wordt gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard en regels van de verschillende classificatiebureaus. zo voldoet dit staalverwerkingsbedrijf aan de internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen, waarbij de lassers en lasprocedures zijn gecertificeerd door de iacs. daarnaast zijn de lasmaterialen type goedgekeurd volgens de iso-regels. verder heeft menaga onder andere de volgende certificaten: iso 9001:2008 bv, werkplaatsgoedkeuring voor lassen door dnv-gl, erkenning ontvangen voor bv mode ii scheme en iso 3834-2 voor het lassen. lees meer over onze partner menaga in de praktijk om een voorbeeld te geven, hebben wij, samen met onze partner, voor een nederlands visserijschip het scheepsroerontwerp mogen optimaliseren. met behulp van geavanceerde computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken is onder andere de weerstand verminderd. bekijk de scheepsroer ontwerp business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal ..., zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten ...akkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast een cfd geoptimaliseerd scheepsroerontwerp, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de scheepsschroef en de straalbuis, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scheepsroer, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen.   wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
39.Thruster tunnel
 
samen met menaga zijn wij dé specialist in het ontwerpen en produceren van tunnels voor elektrische, hydraulische en diesel aangedreven tunnel thrusters. onze thruster tunnels zijn leverbaar in staal en aluminium, van 1 tot 3,5 diameter. naast standaard tunnels, kunnen de thruster tunnels geheel op maat, naar de wensen en behoeften van de klant worden vervaardigd. de door menaga ontwikkelde thruster tunnels zijn leverbaar voor elk denkbaar schip in de sectoren marine, zeevaart, offshore, ..., baggerij, visserij en de mega jachtbouw. thruster tunnels voor alle denkbare tunnel thrusters al onze klanten zijn uniek. het is onze kracht dat wij aan elk van hen precies de juiste thruster tunnel kunnen leveren voor zijn of haar tunnel thruster project. deze flexibele werkwijze zit in onze organisatie ingeweven. hierdoor zijn wij, samen met menaga, niet alleen in staat om een thruster tunnel te bedenken en ontwikkelen voor een conventionele tunnel thruster, maar ook voor een geluidsarme tunnel thruster. thruster tunnel voor de meest uiteenlopende scheepstypen de door menaga geproduceerde thruster tunnel is geschikt voor vrijwel alle denkbare type schepen. zo kunnen de thruster tunnels worden toegepast in bijvoorbeeld ...schepen (ook wel binnenschepen genoemd), tankers, passagiersschepen, multi-purposeschepen, marineschepen, visserijschepen, baggerschepen, werkschepen, schepen ten dienste van de scheepvaart, jachten, snelle schepen en offshore schepen. hull vorm optimalisatie ook ter plaatse van de thruster tunnel met de cfd berekening van vicusdt, het meest geavanceerde cfd pakket voor de maritieme sector, kunnen wij de hull vorm ook ter plaatse van de thruster tunnel optimaliseren. hierdoor wordt de weerstand, die de uitstroom- en instroomopeningen oplevert, tot een minimum beperkt. combineer de thruster tunnel met een slimme scheepsschroef naast de levering van een thruster tunnel kunnen wij, samen met vicusdt, ook de thruster tunnel voorzien van een slimme scheepsschroef. met behulp van cfd (computational fluid dynamics) software combineren wij de scheepsschroef en de thruster tunnel op een dusdanige manier dat de maximale stuwkracht kan worden bereikt met zo min mogelijk hinder van geluid en trillingen. integrale en efficiënte logistiek voor uw tunnel thruster project wij geloven dat de behoefte naar een integrale en efficiënte logistiek blijft stijgen. deze behoefte komt voort uit de toegenomen vraag naar partnerschap. wij zijn erop gebrand om serieus met u hierover in gesprek te gaan en de meest optimale benadering te kiezen. zo vereenvoudigen wij de keten zoveel mogelijk en werken wij continu aan een langetermijnrelatie met onze klanten. hoge productiekwaliteit iedere thruster tunnel wordt gemaakt volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze thruster tunnels voor staan: hoge kwaliteit, duurzaam en in alle soorten en maten verkrijgbaar. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
40.Document Management Systeem
 
uit onderzoek is gebleken dat wij gemiddeld een uur per dag aan het zoeken zijn naar informatie. dit betreft dan vooral de ongestructureerde informatie, zoals die in uw e-mail of in papieren archieven is opgeslagen. heeft u het document waar u naar opzoek was uiteindelijk gevonden, dan is het zoeken naar de juiste informatie binnen het document vaak nog een hele uitdaging. met het document management systeem (dms), de greenlogger van metizoft, is een ongestructureerde bron aan informatie voorgoed verleden tijd. greenlogger in het door metizoft ontworpen document management systeem, genaamd de greenlogger, kunnen alle verklaringen worden verzameld voor elke aankoop, gedurende de gehele levenscyclus van het schip. hiermee heeft u een up-to-date overzicht van alle materialen aan boord van het schip en kunt u eenvoudig aantonen dat het schip vrij is van materialen en substanties waarin asbest, keramische vezels, kwik, lood of pcb’s zijn verwerkt. voordelen het document management systeem (dms) van metizoft digitaliseert al uw waardevolle informatie in uw organisatie. hierdoor draagt de greenlogger bij aan een goede dossieropbouw. het dms biedt u onder andere de volgende voordelen: - centrale opslag: al uw documenten 24 uur per dag binnen handbereik; - efficiënt zoeken: vind snel wat u zoekt; - duidelijke structuur: helder en overzichtelijk; - niet locatiegebonden: via uw webbrowser overal toegankelijk; - universeel: geschikt voor al uw belangrijke bestanden; - meteen aan de slag: eenvoudig in het gebruik. bekijk de demo van de greenlogger metizoft metizoft is gespecialiseerd in het uitvoeren van inventory hazardous materials (ihm) en asbestinventarisaties aan boord van schepen. de onderzoekers van metizoft zijn officieel dnv gl hazmat expert gecertificeerd en kunnen uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het 'geschikt voor recycling'-certificaat (ihm-certificaat), voorheen het ‘groene paspoort’ genoemd, voor uw type schip. bekijk de groen paspoort offshore schip business case wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
« Vorige 10  Volgende 10 »