advies scrubber technologie

« Vorige 10  Volgende 10 » 
31.Clean Marine's EGCS technologie toonaangevend in tanker sector
 
door: jeroen berger, 27 oktober 2014 clean marine is door hyundai mipo dockyard geselecteerd als leverancier van de egcs technologie voor twee medium range tankers (40.000 dwt) die de zuid-koreaanse werf in aanbouw heeft voor een britse oliemaatschappij. kees berger van berger maritiem is zeer content met het nieuws: clean marine uit noorwegen is zijn principaal. de twee schepen zijn onderdeel van een serie van in totaal vijf schepen, waarbij de scrubbers - als alles volgens planning verloopt - in 2016 zijn geïnstalleerd. clean marine marktleider in tankers de komst van deze nieuwe order heeft de positie van clean marine als marktleider in tankers extra versterkt. het feit dat ook stolt tankers, aet sea shuttle as en dorian lpg ltd in de scrubber technologie van clean marine hebben geïnvesteerd, toont aan dat er voldoende vertrouwen is in de technologie van deze noorse scrubberfabrikant. dat clean marine marktleider is in de tankvaart, is volgens kees berger niet geheel zonder reden. “de scrubbers van clean marine reduceren zowel de uitstoot van zwaveloxiden (sox) als fijnstof (pm) van hoofd-, hulpmotoren en boilers.” berger benadrukt dat juist in deze sector het aansluiten van meerdere bronnen op één systeem zo belangrijk is. en dat zonder tegendruk. nieuwe zwavelrichtlijn gooit geen roet in het eten door het installeren van deze scrubbers voldoen de schepen aan de nieuwe zwavelrichtlijn die per 1 januari 2015 van kracht wordt. “dit echter zonder om te hoeven schakelen op de duurdere laagzwavelige gasolie”, aldus kees berger. berger maritiem is een nog jonge onderneming met als belangrijke activiteit het adviseren en begeleiden van reders bij het implementeren van nieuwe, vaak innovatieve, technieken om energie te besparen en emissies te reduceren. het bedrijf vertegenwoordig clean marine. op de voor hyundai mipo dockyard ontworpen scrubber zijn zowel de hoofdmotor, de twee hulpmotoren als de boiler op één systeem aangesloten. met de hybride systemen varen de schepen moeiteloos in zowel zoet als zout water – zonder verlies van efficiëntie. de scrubbers van clean marine zijn futureproof en voldoen ruim aan de huidige ph-grens voor het spuien van waswater in europa en de verenigde staten (vs). lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
32.Clean Marine scrubber introductiefilm
 
onderstaande introductiefilm geeft inzicht in clean marine en de clean marine scrubber, officieel een exhaust gas cleaning system (egcs) genoemd. meer weten over de scrubber van clean marine? clean marine heeft een scrubber ontwikkeld gebaseerd op een gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie. deze methode zorgt voor een zeer grote reinigingsefficiëntie. verder biedt het unieke concept eenvoudig de mogelijkheid om meerdere bronnen, denk aan hoofdmotoren, hulpmotoren en boilers, op één scrubber installatie te laten reinigen. ontdek meer over clean marine, de clean marine scrubber of over een scrubber in het algemeen. maak een afspraak | neem contact op
33.scrubberfabrikant Clean Marine wint prestigieuze innovatie award
 
door: jeroen berger, 27 november 2014 clean marine mag zich een jaar lang het meest innovatieve technologiebedrijf noemen in de tankersector. de noorse scrubberfabrikant mocht begin deze week de “tanker technologie innovatie award” in ontvangst nemen voor haar geavanceerde en unieke scrubber technologie. de publieksprijs is tot stand gekomen op basis van de feedback vanuit de tankersector via een online enquête. kees berger van berger maritiem is heel blij met deze publieksprijs: clean marine uit noorwegen is zijn principaal. berger: “clean marine heeft heel goed geluisterd naar de vraag vanuit de markt. want juist in de tankersector is het aansluiten van hoofd-, hulpmotoren en boilers op één scrubber installatie zo belangrijk. als zij dan met dit geavanceerde en unieke systeem worden beloond met deze prijs, maakt mij dat ontzettend trots.” tanker shipping & trade conference de verkiezing, welke is georganiseerd door de tanker shipping & trade magazine, vond plaats tijdens de tweedaagse tanker shipping & trade conference in londen op 20 november jongstleden. het publiek verkoos clean marine boven de twee andere genomineerden: de 3d-printer van maersk en de reinigingsinstallatie van scanjet. clean marine clean marine is de eerste fabrikant die een full scale hybrid scrubber heeft geïnstalleerd op de mv bari in 2009 en mv balder in 2012. daarnaast is deze scrubberfabrikant één van de twee oprichters van de exhaust gas cleaning system association (egcsa) en mag clean marine inmiddels toonaangevende rederijen tot hun klantenkring rekenen. de gepatenteerde en bewezen technologie is reeds sinds 2004 onderworpen aan zeer strenge test- en validatieprocedures. berger maritiem berger maritiem is een nog jonge onderneming met als belangrijke activiteit het adviseren en begeleiden van reders bij het implementeren van nieuwe, vaak innovatieve, technieken om energie te besparen en emissies te reduceren. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
34.Contact
 
heeft u een vraag of wilt u ..., neem gerust contact met ons op. berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50, 3344 jj hendrik-ido-ambacht (nederland) gevestigd dichtbij rotterdam (google maps). info@bergermaritiem.nl of via het contactformulier wij proberen uw vraag snel te beantwoorden. kantoor +31 78 641 4525 van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. service +31 78 641 4525 24 uur per dag, 7 dagen in de week. expertise bekijk onze blogpagina en pagina met business cases volg ons op linkedin en youtube. facturatiegegevens leveringsvoorwaarden beleidsregels over berger maritiem
35.Orcan Energy
 
orcan energy ag is een toonaangevend, snelgroeiend en ambitieus ...bedrijf op het gebied van restwarmtebenutting gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc). het bedrijf, gevestigd in münchen (duitsland), is opgericht in 2008 en kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onderzoeken van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de restwarmte-terugwin-... ingevoerd in meerdere markten, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. wereldwijd heeft orcan energy meer dan 200 restwarmte-terugwin-installaties verkocht (bij elkaar goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren) en hebben zij wereldwijd 140 patenten geregistreerd. verder hebben zij meer dan 60 medewerkers in dienst en stamt de eerste referentie uit 2011. de maritieme versie van de efficiency pack (restwarmtegenerator) zet de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie om in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kan een reder of scheepseigenaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. ontdek meer over de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze partner orcan energy of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
36.Restwarmtegenerator Orcan Energy AG
 
mede als gevolg van de green deal voor de binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord (de declaration of nijmegen), wordt het reduceren van de co2-uitstoot van uw schip of vloot steeds belangrijker. de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze duitse partner orcan energy ag kan hierin een serieuze bijdrage leveren. zo kan de efficiency pack de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie benutten en omzetten in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kunt u aantoonbaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. eigenschappen de efficiency pack meet continu de teruggewonnen mechanische of elektrische energie in kw netto. dit is af te lezen op de restwarmtegenerator. hiermee kunt u als reder of scheepseigenaar berekenen en aantonen hoeveel co2 (en brandstofkosten) er gedurende een reis is gespaard. daarnaast vinden ze het belangrijk dat de restwarmtegenerator zelfvoorzienend is en geen afbreuk doet aan de werking van het schip. verder is de efficiency pack door tÜv gecertificeerd en voorzien van een ce-markering. dit laatste geeft aan dat de restwarmte-terugwin-installatie voldoet aan de daarvoor geldende regels binnen de europese economische ruimte (eer). met een duidelijke focus op het gebruik van lean design principes, de toepassing van gebruikelijke en gangbare industriële componenten en met hulp van de in huis ontwikkelde innovatieve besturing, wordt er met de efficiency pack gestreefd naar een duurzaam, uniek en betrouwbaar product. wereldwijd heeft orcan energy al meer dan 200 installaties verkocht. bij elkaar is dit goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren. het ...bedrijf, opgericht in 2008, kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onderzoeken van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de ... in meerdere sectoren ingevoerd, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. lees meer over onze partner orcan energy ag werking de efficiency pack is gebaseerd op het organische rankinecyclus (orc)-principe. deze werkt op een koude medium (r245fa) wat al “kookt” bij 15 graden celsius (°c) bij atmosferische druk. de damp wordt via een eenvoudige schroefexpander omgezet in rotatie-energie. deze schroefexpander werkt op een veel lager toerental dan bij een stoomturbine en heeft een vlakke rendementslijn over een breed werkgebied. orcan energy heeft veel onderzoek gedaan naar de werking en besturing van een dergelijk systeem bij variabele en deel belastingen. testen op vrachtwagenmotoren en bij mtu op de proefstand hebben de goede werking onder deze omstandigheden aangetoond. toepasbaarheid de maritieme versie van de efficiency pack is geschikt gemaakt voor schepen met een totaal geïnstalleerd motorvermogen van circa 500 kw tot 5 mw (en meer). hiermee is de restwarmte-terugwin-... interessant voor vele type schepen. binnen de maritieme sector is orcan energy actief in onder andere de volgende sectoren: zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. de restwarmtegenerator is ontwikkeld om zowel tijdens vollast als deellast een goed rendement te behouden. het systeem volgt moeiteloos de beschikbare hoeveelheid restwarmte, ook tijdens een dynamisch vaarprofiel. en hoewel de maximale netto output al 100 kw per efficiency pack is, kunnen er door de modulariteit van het systeem voor grotere restwarmtebronnen meerdere packs worden gecombineerd. opererend als een eenheid kunnen deze bij elkaar tot zo’n 500 kw terugleveren. de efficiency pack kan worden toegepast in zowel uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip en werkt met elke soort verbrandingsmotor en type brandstof. denk aan biobrandstoffen, lng/cng, gtl, methanol, mgo, duel fuel en hfo. in de praktijk op 17 juli 2019 is het 172 meter lange en 11,4 meter brede koppelverband maranta-maranta 2 van géke en riemer kingma uit alblasserdam aan de kade bij dolderman gehermotoriseerd. de machinekamer is rigoureus verbouwd en voorzien van de meest nieuwe technieken. zo is er onder andere plaats gemaakt voor een efficiency pack. hiermee wordt alle restwarmte uit beide hoofdmotoren benut en via een eenvoudige schroefexpander omgezet in mechanisch vermogen. deze duurzame opgewekte energie wordt vervolgens overgebracht op de as van de stuurboordmotor, waardoor deze minder zwaar wordt belast. lees meer over het koppelverband maranta-maranta 2 een andere business case die wij graag bij u onder de aandacht brengen, is de toepassing van de efficiency packs voor de twee nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen. deze rederij verzorgt vanaf harlingen de overtochten naar de waddeneilanden terschelling en vlieland. dit zijn de allereerste single fuel lng-veerboten in nederland en de allereerste schepen ter wereld, waarbij single fuel lng-motoren rechtstreeks een vaste schroef aandrijven. voor beide ferries zal de restwarmte van de hoofd- en hulpmotor worden benut en omgezet in elektrische energie (stroom) om de batterijen mee op te laden. het systeem dekt daarmee de volledige energievraag voor de boegschroefinstallatie voor het aan- en afmeren. de schepen zijn bijna afgebouwd en zullen vanaf 7 januari 2020 structureel worden ingezet in de dienstregeling op de lijnen terschelling en vlieland. lees meer over de nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw restwarmtegenerator, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
37.Is methanol de schone maritieme brandstof voor de toekomst?
 
door: kees berger, 19 december 2014 het is geen geheim meer dat de maritieme sector vandaag de dag wordt geconfronteerd met een aantal grote uitdagingen met betrekking tot de aanstaande emissie wet- en regelgeving. de bijdrage aan de wereldwijde uitstoot van zwaveloxiden (sox) en stikstofoxiden (nox) is namelijk aanzienlijk. drie belangrijkste alternatieven - schakelen naar laagzwavelige brandstoffen, het installeren van de nabehandeling van uitlaatgassenapparaten, bijvoorbeeld ...s, of het gebruik van aardgas - zijn uitgebreid onderzocht, maar zeer weinig informatie is beschikbaar over methanol als scheepsbrandstof. methanol is een schone brandstof methanol bevat geen zwavel. de uitstoot van fijnstof (pm) en stikstofoxiden (nox) uit methanolverbranding in scheepsmotoren zo is de verwachting en ervaring, is duidelijk lager dan die welke voortvloeien uit de verbranding van conventionele brandstoffen. methanol is op grote schaal beschikbaar, kan veilig worden vervoerd en gedistribueerd met behulp van de bestaande infrastructuur, en is het normaal gesproken veel goedkoper dan destillaten op basis van energie-inhoud. het kan worden geproduceerd uit hernieuwbare en niet-hernieuwbare grondstoffen, alsmede door recycling van koolstofdioxiden (co2) uit rookgassen of afvangen en recycling van atmosferische co2. als deze "groene" methanol op grotere schaal beschikbaar komt zal het zeker helpen aan de verduurzaming van de internationale scheepvaartbedrijven zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot bedrijfstak met een kleine milieu- en co2-footprint. de ... aangezien methanol (en lng) andere kenmerken bezitten dan traditionele marine diesel brandstoffen is niet mogelijk om van de ene brandstof naar de ander om te schakelen zonder aanpassingen van ofwel de motor of de brandstof. verschillende mogelijke alternatieven zijn beschikbaar, welke de norm wordt is nog te bezien. een mogelijke manier om methanol te gebruiken zonder grote wijzigingen aan de motor te converteren naar dimethylether (dme) wat een uitstekende dieselbrandstof is. het proces is een katalytische reactie waarbij twee moleculen methanol worden omgezet in een molecuul van dme en één molecuul water. 2 ch3oh → h20 + ch3och3 ongeveer 90 procent van de methanol wordt omgezet in dme wat resulteert in een mengsel van 10 procent methanol, 45 procent dme en 45 procent water op molecuulbasis. in industriële toepassingen worden deze stoffen afgescheiden door destillatie. voor scheepvaarttoepassingen heeft het deense bedrijf haldor topsoe voorgesteld het mengsel te gebruiken zoals het is. zij noemen het mengsel obate (on-board-alcohol-to-ether). door de omzetting van methanol in dme aan boord te doen is de opslag efficiënter aangezien dme gasvormig is bij normale temperatuur en druk gemaakt. proeven op kleine dieselmotoren hebben aangetoond dat dit brandstofmengsel een goede zelfontbranding (door compressie) heeft. in het spireth-project zal de brandstof worden getest in 300 kw motoren aan boord van een zweedse ropax schip in eigendom van stena line. het voordeel bij het gebruik van obate brandstof is dat de vereiste motoraanpassingen beperkt zijn tot het brandstofsysteem. onder andere een nieuwe opvoerpomp en injectoren zijn noodzakelijk. het belangrijkste nadeel van de methanol-tot-dme conversie is dat de obate eenheden ruimte nodig hebben. conclusie als je de nodige investering vergelijkt in de aanpassingen van de schepen om op methanol te gaan varen, dan liggen die voor de toepassing van methanol significant lager dan wanneer je de schepen geschikt maakt voor lng, terwijl de emissies reducties van stikstofoxiden (nox), zwaveloxiden (sox) en fijnstof (pm) vergelijkbaar zijn. verder is het niet voor niets dat een rederij als stena recent heeft besloten om de eerste ferry (stena germania) conversie naar methanol uit te laten voeren door de werf remontova in polen. gezien de enorme politieke push voor lng zou je je af kunnen vragen of deze brandstof een serieuze kans gaat krijgen om uit te groeien tot de schone brandstof voor de maritieme sector, wat er in potentie wel in zit denk ik. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
38.Propulsion shafting design
 
the increased use of higher shaft power and the emphasis on noise reduction have contributed to the importance of an efficient propulsion shafting design. together with vicusdt we have the knowledge and experience to carry out all the necessary shafting calculations for every type of propulsion shafting system for the most important classification societies and shipyards worldwide. propulsion shafting design whether your project is retrofit or new build, we are here to help you with all the required shafting calculations to realize the best propulsion shafting design for your type of propulsion shafting system, specifically for your type of vessel. our design engineers have the right software tools and skills for a successful propulsion shafting design and installation. propulsion shaft system together with one of our partners we are also able to deliver a complete, low friction and almost maintenance-free propulsion shaft system. in order to make full use of the power of your engines, we offer a large variety of essential around the engine components, such as stern tubes and inner bearings. these parts are perfectly matched to one another. to guarantee the highest quality standards, we use the highest quality raw materials coming from qualified and checked suppliers. combine with our more efficient ship propeller our high effective and efficient ship propeller design gives you a considerable benefit in fuel savings, reduced noise and a smooth vibration free performance. to achieve the most efficient ship propeller design for your type of vessel, the precise determination of propeller-hull interaction coefficients is required. thanks to the latest computational fluid dynamics software, we will design the ship propeller well adapted to the wake field behind the ship hull. together with one of our partners we can produce high quality ship propellers in any desired finish grade of iso 484. from class 2 for simple applications to class s for high speed or navy. the class 1 and s propellers are all cnc machined to ensure the highest finish level possible. delivery is under any classification as lloyds register, bureau veritas, dnv gl, american bureau of shipping and others. the maximum diameter of the ship propeller will be 7000 mm. combine with our more efficient ship rudder thanks to the advanced computational fluid dynamics (cfd) software, we are able to analyse and solve problems relating to fluid flows and simulate the interaction between the propeller and rudder. by using this cost-efficient method, you will receive at all times a first-class ship rudder design, tailored to your ship. together with one of our partners, we can produce high quality ship rudders. for example: balanced ship rudders, unbalanced ship rudders, semi-balanced ship rudders and for example flaps ship rudders, tailored to the ship and the customers needs. combine with our more efficient nozzle thanks to the use of advanced cfd techniques, our high quality nozzles will provide more thrust in bollard pull condition, will produce more fuel savings at the vessel’s design speed and will perform better in astern and stop modes. together with one of our partners, we are able to manufacture high quality nozzles with a diameter of maximum 4 meter. the effective use of advanced forming and welding ...s enables us to drastically reduce the number of welding seams. this improves the efficiency of our production and the quality of our nozzles with maximum performance. combine with our ship performance simulator our advanced ship performance simulator has been designed to reduce fuel costs and to improve energy efficiency in operations. the flexible and customer oriented ship performance simulator includes basic hydrodynamic and propulsion data, a dp capability plot and maneuvering simulator, and a probabilistic weather analysis. this approach is especially useful during the ship concept development stage or for evaluation of new ...s, in order to assess accurately the best combination of solutions based on the real ship operational profile. get in touch with us should you have any questions, please do not hesitate to contact us. feel free to discover more about vicusdt or let us help to find the right product/ service for you. schedule an appointment | get in touch with us
39.Straalbuis
 
bent u op zoek naar een straalbuis met het juiste straalbuisprofiel (bijvoorbeeld 19a, 37 of hr) die is afgestemd op uw andere appendages (zoals uw scheepsschroef en scheepsroer), scheepsvorm en vaarprofiel en op de juiste manier is ingepast in uw achterschip? of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onderzoeken wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal straalbuisontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het brandstofverbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces de computer wordt steeds sneller en beter. hierdoor kunnen de meest ingewikkelde computationalfluid dynamics (cfd) berekeningen worden gemaakt om de stroming en weerstand van het schip inzichtelijk te kunnen krijgen. om die reden neemt cfd een steeds belangrijkere plaats in bij het optimaliseren van schepen. voor het selecteren van het juiste straalbuisprofiel (bijvoorbeeld 19a, 37 of hr), afgestemd op uw andere appendages zoals uw scheepsschroef en scheepsroer, scheepsvorm en vaarprofiel, maakt onze partner gebruik van zeer geavanceerde cfd-software. deze simulatietool is speciaal ontwikkeld voor maritieme toepassingen, om voor u de juiste straalbuis te kunnen ontwerpen. daarnaast kan een straalbuis op meerdere manieren worden ingepast in het achterschip. zo kan een straalbuis bijvoorbeeld vast in de tunnel worden ingebouwd of los (aan uithouders) onder het achterschip worden geplaatst. ook bij het onderzoek voor de beste plaatsing maakt onze partner gebruik van deze software. bestaand schip bent u benieuwd wat een cfd geoptimaliseerde straalbuis voor uw bestaande schip aan rendement zou kunnen opleveren, of is uw bestaande straalbuis toe aan vervanging? indien u nog de tekeningen heeft van uw schip, dan kan onze partner vrij eenvoudig een geschikte straalbuis ontwerpen en het verwachte rendement vooraf voor u berekenen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar zou u wel graag willen onderzoeken of een straalbuis zin heeft en meer rendement oplevert? met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart brengen, om ook voor uw schip een geoptimaliseerde straalbuis te kunnen onderzoeken en ontwerpen, passend bij uw vaarprofiel. bekijk een green retrofit business case met straalbuizen in de praktijk bij de proefvaart is gebleken dat dit binnenvaartschip weer zuiniger is geworden dan het voorgaande ontwerp. mede dankzij de ontwerpaanpassingen (scheepsroeren en boeg), het verbeterde ontwerp van de scheepsschroef (waarbij wij van 5 naar 3 bladen zijn gegaan) en de geoptimaliseerde straalbuizen, is het brandstofverbruik (en daarmee de co2-uitstoot) lager uitgekomen. bekijk hieronder de business case. bekijk de straalbuizen en scheepsschroeven business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast een cfd geoptimaliseerd straalbuisontwerp, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de schroef en het roer van uw schip, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem co2-reductie met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde servicespecialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw straalbuis, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
40.Energie Audit
 
voor de maritieme sector wordt het energieverbruik een steeds belangrijker onderwerp. niet alleen om de kosten te kunnen reduceren, maar ook vanwege het milieuaspect. het reduceert namelijk de co2 emissies aanzienlijk. zuinig omspringen met de energie kan u als reder of scheepseigenaar belangrijke zakelijke voordelen opleveren. vanuit deze gedachte heeft onze partner vicusdt de energie audit ontwikkeld om u te helpen het energieverbruik aan boord van uw schip te optimaliseren. hierbij richt het bedrijf zich op de sectoren als zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. een gedetailleerde analyse dient als basis voor de energie audit een energie audit geeft u inzicht in het energieverbruik aan boord van uw schip. aangezien de meeste energie vaak gebruikt wordt voor het aandrijven van de scheepsschroeven om zodoende de weerstand van de romp en de appendages te overwinnen in verschillende bedrijfssituaties is een meer integrale aanpak nodig, die ook de hydrodynamische voetafdruk van het schip meeneemt. deze analyse vindt plaats met behulp van hun geavanceerde cfd berekening, één van de belangrijkste competenties van vicusdt. vicusdt biedt met haar energie audit verschillende mogelijkheden om het vaarprofiel van het schip inzichtelijk te maken. zo kunnen zij aan boord van het schip een permanente datameting doen of een tijdelijke meting laten verrichten door het personeel in een specifieke omstandigheid. zo kan voor de boeg van het schip, het roer, de schroef of voor bijvoorbeeld de straalbuis met behulp van de energie audit een vrij nauwkeurige energie optimalisatie analyse worden gemaakt op basis van het actuele vaarprofiel. daarnaast wordt er op grond van een haalbaarheidsonderzoek aangegeven waar en met welke investering de meeste kans is op winst. met andere woorden: een zo kort mogelijke terugverdientijd. de uitkomst van de energie audit de vicusdt aanpak is efficiënt en vanuit een praktijkgerichte benadering. uit de uitkomst van de energie audit blijkt vaak al dat met kleine aanpassingen de prestaties van het schip aanzienlijk kunnen worden verbeterd. dit kan een ontwerpaanpassing zijn of een geheel nieuw ontwerp van de straalbuis, het scheepsroer of van de scheepsschroef. voor u als management kan de uitkomst van de energie audit als basis dienen voor het maken van een verstandige investering die kan bijdragen aan het verbeteren van uw reputatie en die tevens een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van uw concurrentiepositie. de energie audit in de praktijk voor bijvoorbeeld een koel- en vriesschip heeft de energie audit geleid tot het inzichtelijk krijgen van het energieverbruik / de huidige prestaties en biedt het een goede basis voor verdere optimalisatie. vicusdt heeft in dit voorbeeld een tijdelijke datameting verricht, gebaseerd op het actuele vaarprofiel. hierbij zijn de prestaties van de hoofdmotor tussen een reis tussen twee havens gemeten vanuit vier verschillende vermogenstoestanden. bekijk de energie audit koel- en vriesschip business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast het uitvoeren van een energie audit voor het verbeteren van de prestaties van uw schip of vloot, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | contact opnemen
« Vorige 10  Volgende 10 »