advies exhaust gas cleaning systems egcs

 Volgende 10 » 
1.Berger Maritiem
 
berger maritiem is een handels- en adviesbureau die u graag voorziet van praktisch en reëel advies bij het verduurzamen van uw schip of vloot. hierbij is het ons streven om duurzame oplossingen te bieden die niet alleen leiden tot een kleinere milieudruk, maar ook tot kostenbesparingen en uiteindelijk tot een voor u betere marktpositie. wij richten ons vooral op scheepseigenaren en reders die vaak moeite hebben om binnen hun organisatie de benodigde capaciteit, kennis of expertise voor dit doel vrij te maken. sinds de oprichting in 2012, hebben wij met zorg een uitgebreid duurzaamheidspakket samengesteld op het gebied van prestatieoptimalisatie (energie-efficiëntie), emissiereductie (co2, nox, pm en sox), elektrisch, hybride en diesel aangedreven voortstuwing, ballastwaterbehandeling en verantwoorde scheepsrecycling. naast dat de kennis en ervaring aanwezig is om nieuwbouwschepen efficiënter en schoner te maken, is het onze grootste drijfveer om juist de reders en scheepseigenaren met hun bestaande vloot hierbij te helpen. binnen de maritieme sector zijn wij onder andere actief in de zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. kijk gerust even rond op onze website om te zien of wij iets voor u kunnen betekenen; lees vooral ook onze blogs en business cases op de desbetreffende pagina's. over berger maritiem | contact opnemen
2.Clean Marine
 
steeds strengere emissie-eisen in de zeevaart op gebied van zwavel gaf enkele jaren geleden noorse investeerders aanleiding tot de oprichting van clean marine. clean marine biedt een innovatieve oplossing in de vorm van een uitlaatgassen reinigingsinstallatie, ook wel een scrubber of exhaust gas cleaning system (egcs) genoemd, voor zowel bestaande als nieuwe schepen. clean marine is de eerste fabrikant die succesvol een scrubber op een schip heeft geïnstalleerd. verder behoort clean marine tot één van de twee oprichters van de egcsa (exhaust gas cleaning system association) en heeft de organisatie een gepatenteerde en bewezen scrubber technologie, die sinds 2004 aan intensieve testen is onderworpen. de scrubber technologie is de corebusiness van clean marine. tot nu toe is er al meer dan 25 miljoen us dollar in dit noorse bedrijf geïnvesteerd door een sterke groep van investeerders. inmiddels mag clean marine toonaangevende rederijen tot hun klantenkring rekenen. ontdek meer over onze partner clean marine, of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
3.Clean Marine
 
following the increasingly stringent sulphur emission requirements for the maritime industry, a few years ago a couple of norwegian investors startup clean marine, with the objective to find a suitable technology that fits the industry the best. clean marine has development an innovative exhaust gas cleaning system, also called scrubber, for existing and new ships which have to comply with this legislation. this young organization is a pioneer of this environmental friendly technology and fits perfectly with our philosophy: building a sustainable future for the maritime industry. discover more about clean marine, or contact us directly for more information.
4....
 
de maritieme sector heeft zich toegelegd op het behalen van een aantal belangrijke klimaat- en luchtkwaliteit-doelen. deze milieudoelen zijn onder meer vastgelegd in het klimaatakkoord van parijs en de green deal zeevaart, binnenvaart en havens. waar bijvoorbeeld voor de binnenvaart wordt gestreefd naar een (nagenoeg) emissievrije binnenvaart in 2050, dient de co2-uitstoot in de zeevaart dan gehalveerd te zijn. vanuit onze kennis en ervaring op het gebied van efficiëntere voortstuwing, emissiereductie, en (lokale) wet- en regelgeving helpen wij u graag bij het maken van een routekaart naar emissieloos en klimaatneutraal varen. zo kunnen we samen met u stapsgewijs werken aan een plan om uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip voor te bereiden op de toekomst. want welke energiedrager gaat het voor de scheepvaart worden? stappen we massaal over op biobrandstoffen (zoals vloeibaar biomethaan), groene waterstof, blauwe ammoniak, koolstofneutrale brandstoffen (zoals groen synthetisch methanol) of heeft 100% elektrisch varen met behulp van accu’s of brandstofcellen de toekomst? alleen al het maken van een (toekomstige) beslissing hierin, is niet eenvoudig. zo hangt de keuze van de juiste brandstof af per type schip en vaarprofiel en dient er sterk rekening te worden gehouden met de economische, technische en infrastructurele aspecten. en wat als blijkt dat uw bestaande schip niet aan de milieunorm voldoet en u bijvoorbeeld niet (meer) in aanmerking komt om het werk te mogen blijven doen? of wanneer u een nieuw, toekomstbestendig schip wilt gaan bouwen maar niet weet waar te beginnen? op basis van de laatste stand van de techniek, beschikbaarheid aan groene oplossingen, en vanuit onze kijk op de toekomst adviseren wij u graag bij het maken van de juiste keuze. over berger maritiem | neem contact op
5.Advice
 
the time of holding back and delaying sustainable choices is coming to an end. due to stricter environmental regulations and tougher requirements from freighters more and more ship owners will be forced to greening their business in the foreseeable future. we understand as no other that selecting the right sustainable solution for your ship is a time-consuming and challenging task. at berger maritiem you are at the right place when it comes to advice for making the right sustainable decisions. choosing the right sustainable solution choosing the right sustainable solution for your type of ship requires customization. we know as no other that the rule ‘one size fits all’ does not cover the maritime industry. whether it is an inland waterway vessel, tanker, passenger ship, tugboat, patrol vessel, offshore vessel or mega yacht, each vessel type is different and requires its own sustainable approach. an approach that is often focused on the following four areas: energy efficiency, efficient propulsion, emission reduction and ship recycling. advice in the field of energy efficiency it is not only because of the new rules coming from the first of january 2013 for energy efficiency for ships larger than 400 gt (gross tonnage), but more and more ship owners has placing energy efficiency high or higher on their agenda. we will be pleased to advice you in optimizing the performance of your existing or newly designed ship. we are not only able to provide you with the right assistance and advice during every phase of the development of your ship energy efficiency management plan (seemp), we have also different ship performance optimization tools on board. for example the energy audit and performance simulator to optimize the fuel consumption by maximizing energy efficiency. besides that, waste heat recovery is a technique we would like to bring to your attention. with a waste heat recovery system you have the possibility of producing energy from the ... ... and cooling water of your installed internal combustion engines on board of your ships. learn more about the energy efficient products advice in the field of efficient propulsion at berger maritiem we are optimizing the vessel’s energy consumption by looking at the design, the vessel’s power and propulsion ..., the integrated ..., and the way that the vessel operates or will operate; meaning we will look at the whole picture. only in that way from our perspective we can advise and select for our clients the optimal power and most effective propulsion system components which are today, or in the near future, available in the market. with use of advanced computational fluid dynamics (cfd) software we are able to design the most efficient hull form, bulbous bow and appendages like a ship propeller, ship rudder and with or without a nozzle. learn more about the efficient propulsion products advice in the field of emission reduction ensuring and demonstrating that business operations maintain good air and water quality and protect the environment is a challenging issue for many shipping companies. we can help you understand and overcome these challenges, protecting your organization’s reputation and above all reducing its cost. we can advise you in technologies like scr catalysts, diesel particulate filters and scrubbers. learn more about the emission reducing products advice in the field of ship recycling according to the ship recycling regulation (no. 1257/2013), which will enter into force on 30 december 2013, the installation or use of certain hazardous materials on ships like asbestos, ozone-depleting substances, pcbs, pfos, and anti-fouling compounds and ..., will be prohibited or restricted. each seagoing vessel of 500 gt and above, flying the flag of the eu member state and to ships flying the flag of the third country calling at eu ports or anchorages, will be required to have on board an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) verified by the relevant administration or authority and specifying the location and approximate quantities of those materials. at berger maritiem you can rely on the expertise of our selected dnv gl approved hazmat experts to get an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) / ready for recycling certificate. learn more about the ship recycling products funding and forms of financing in case you have a new technology, idea or concept you want to apply, we can help you in investigating the potential availability of funding and forms of financing. berger maritiem has the right in-house experience to investigate the potential availability of funding and forms of financing. we will provide you with thorough advice based on a practical approach. we are creative, original and distinctive. therefore we are also familiar with less obvious types of funding and forms of financing. get in touch with us should you have any questions, feel free to contact us. have also a look at our product page for more sustainable solutions. schedule an appointment | get in touch with us
6.Scrubber shuttle tanker business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de mondiale zwaveleis van 0,5% m/m (massaprocent) die per 2020 ingaat een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. de zwavelrichtlijn zal namelijk binnen afzienbare tijd moeten gaan leiden tot het maken van duurzame keuzes. stap ik over op marine ... oil (mgo), kies ik voor een alternatieve brandstof als liquefied natural ... (lng) of blijf ik varen op heavy fuel oil (hfo) met gebruik van scrubber technologie? onze noorse partner clean marine as is door samsung heavy industries geselecteerd als leverancier voor het installeren van een scrubber op twee shuttle tankers in opdracht van aet tankers. de schepen (beide 120.000 dwt) zijn 275,8 meter lang, 46 meter breed en hebben een diepgang van 15 meter. clean marine heeft de scrubber installaties in het eerste kwartaal van 2015 opgeleverd. hoe ziet voor aet tankers de business case er nu uit na een jaar in bedrijf? factoren die hebben geleid tot de business case factoren die van invloed waren bij de aankoopbeslissing voor een scrubber voor aet, zijn geweest: het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (marine ... oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020 (het vaarprofiel), het brandstofverbruik, de jaarlijkse besparing en de terugverdientijd van de investering. tussen januari 2014 en februari 2015 lag het prijsverschil van zware stookolie (hfo) en maritieme diesel (mgo) tussen de 240 en 300 $/ton. het is zeer aannemelijk dat er een prijsverschil tussen de brandstoffen mgo en hfo zal blijven bestaan. per 1 januari 2015 mag in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m, of men installeert een scrubber. bekend is dat er één aet shuttle tanker voor 70% in het seca-gebied vaart, het andere schip voor 80%. na het doorberekenen van het brandstofverbruik kwam men voor beide aet shuttle tankers op een jaarlijkse besparing van circa 1,2 miljoen dollar (usd). op basis van deze gegevens mag men verwachten dat de scrubbers voor aet binnen 2 à 3 jaar zijn terugverdiend. waarom gekozen voor een scrubber van clean marine? clean marine biedt met haar innovatieve en gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie, welke bijdraagt aan een zeer grote reinigingsefficiëntie, de mogelijkheid om meerdere bronnen door één scrubber installatie te laten reinigen zonder noemenswaardige tegendruk. verder is het concept voorzien van een caustic soda-injectiesysteem waardoor men eenvoudig ook in water met een lage ph-waarde in open loop modus kan opereren. aangezien de shuttle tankers van aet beide zijn voorzien van twee hoofdmotoren, vijf hulpmotoren en drie boilers en een wereldwijd en onbeperkt vaargebied hebben, is de keuze gevallen op clean marine. foto: scrubber van clean marine lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
7.Roetfilter Fischer Ab...technik
 
met het roetfilter van onze duitse partner fischer ab...technik kunt u tot 99% van het schadelijke roet opvangen. in combinatie met een scr-katalysator kunt u hiermee voldoen aan de eu stage v-uitstootnormen die zijn uitgewerkt in de eu verordening 2016/1628 . naast de uitstoot van onder andere fijnstof (pm) en het aantal vaste fijnstofdeeltjes (pn) die u met een roetfilter kunt terugdringen, zijn er namelijk ook emissiegrenswaarden opgesteld voor de uitstoot van stikstofoxiden (nox). deze emissie kunt u met een scr-katalysator tot 90% reduceren. eigenschappen omdat de ruimte in de machinekamer bij veel bestaande schepen vaak beperkt is, maar toch veel van deze schepen aan verduurzaming toe zijn, heeft fischer ab...technik zich gespecialiseerd in “green retrofit”-oplossingen. zo kunnen zij niet alleen een roetfilter ontwerpen voor een nieuwbouwschip, maar is de kennis en ervaring in huis om juist de scheepseigenaren en rederijen te helpen met bestaande, vaak oude schepen met oude dieselmotoren aan boord. daarbij zorgen zij ervoor dat het roetfilter voldoet aan alle huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving op het gebied van fijnstof (pm), waarbij de pm10-deeltjes de grootste boosdoeners zijn. met behulp van professionele meetapparatuur voeren zij verschillende tests uit, om ervan verzekerd te zijn dat uw installatie voldoet aan de eu stage v-uitstootnormen. omdat het onverwachts uitvallen van een roetfilter tot vervelende situaties kan leiden, kunt u het roetfilter voorzien van een monitoringssysteem. op deze manier kunnen zij u hulp op afstand bieden. tegelijkertijd kunt u hiermee ook zelf inzicht krijgen in de werking van uw installatie. zo kunt u bijvoorbeeld zien wat de actuele pm-uitstoot is. naast dat fischer roetfilters met passieve generatie kan ontwerpen, heeft fischer voor de actieve roetfilters een uitgebreid aanbod aan, deels in huis, ontwikkelde thermomanagement systemen (waaronder de brander) in het programma zodat men voor elke toepassing het meest geschikte systeem kan selecteren. bekijk de productvideo onderaan deze pagina om een indruk te krijgen van de brander voor een eu stage v-ready roetfilter. werking lichten wij de passieve roetfilter toe, dan worden de roetdeeltjes opgevangen in een filter en door middel van katalyse omgezet. vergelijken wij de passieve roetfilter met het actieve roetfilter, dan oxideren de roetdeeltjes in een actieve roetfilter door het toevoegen van stoffen (additieven) aan het roetfilter systeem, of door verbranding of verhitting van de deeltjes. in de praktijk op 17 juli 2019 is het 172 meter lange en 11,4 meter brede koppelverband maranta-maranta 2 van géke en riemer kingma uit alblasserdam aan de kade bij dolderman gehermotoriseerd. de machinekamer is, zo mogen wij wel stellen, rigoureus verbouwd en voorzien van de meest nieuwe technieken. zo heeft de familie kingma er onder andere voor gekozen om de maranta uit te rusten met twee nieuwe epa tier iv final-gecertificeerde 3512e caterpillar-motoren. dit zijn de allereerste motoren van dit type in de binnenvaart. daarmee vervangen zij twee oude ccr0-motoren. de scr-katalysatoren die bij de caterpillars zijn geleverd, zijn aangevuld met zelfreinigende roetfilters van onze partner fischer ab...technik. waar de scr-katalysatoren de nox-uitstoot van de motoren reduceren tot 90%, verminderen de roetfilters met passieve regeneratie de pm-uitstoot tot 99%. daarmee behalen de motoren de nieuwe eu stage v-emissiewaarden. lees meer over het koppelverband maranta een ander praktijkvoorbeeld die wij graag bij u onder de aandacht willen brengen, is die van een meer dan vijftig jaar oud kraanschip van zandzuig- en overslagbedrijf van der waal. met dit schip hebben zij zelfs een zilveren green award ontvangen. naast dat zij het kraanschip met een volvo d16 hebben gehermotoriseerd (die voldoet aan de ccr2-emissie-eisen), hebben zij ook een scr-katalysator en roetfilter geplaatst van onze partner fischer ab...technik. na een onafhankelijke meting bleek dat de uitlaat...sen nu al schoner zijn dan de in de toekomst geldende eu stage v-emissie-eisen. verder heeft van der waal geïnvesteerd in onder andere lekbakken onder de motoren, een gesloten vuilwatercircuit, ledverlichting en een schroefasafdichting. een ander duurzaam aspect is dat het voormalige beunschip in 2015 tot onderlosser verbouwd is. wim van der linden van van der waal: “behalve dat het lossen van de 750 kuub ruiminhoud supersnel gaat, kost het dankzij die bodemdeuren ook vrijwel geen energie. daardoor hebben we een hele lage co2-uitstoot per gebaggerde kuub. helaas paste dat aspect niet in de green award-systematiek, anders hadden we, denk ik, zelfs goud kunnen behalen”. door dit kraanschip te verduurzamen, willen zij de continuïteit van hun bedrijfsactiviteiten met dit kraanschip in de nederlandse havens waarborgen. lees meer over het kraanschip van van der waal service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw roetfilter, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | contact opnemen
8.Moeten we ons zorgen maken over het milieu?
 
door: jeroen berger, 12 augustus 2014 (laatst geüpdatet: 15 augustus 2017) niet alleen in de scheepvaart speelt groen een belangrijke rol. steeds meer groeperingen hebben er belang bij om te beweren dat we ons zorgen moeten maken over onze planeet, de natuur: het milieu, als we niet snel iets doen. maar gaat het eigenlijk wel zo slecht met ons? het moet allemaal groen, groener, groenst. natuurlijk is dat een goed uitgangspunt. maar het milieu is nu al schoner dan ooit. lucht en water: vele malen schoner dan gedacht in 1989 wees het weekblad elsevier in een omslagartikel genaamd: ”de milieuhysterie - lucht en water in tien jaar aanmerkelijk verbeterd” ons erop dat de vervuiling van lucht en water flink was afgenomen. mede door de komst van de drieweg katalysator is het sindsdien alleen maar beter gegaan. sinds eind jaren tachtig daalde de uitstoot van stikstofoxiden flink. ook doordat de katalysator niet tegen lood kon, verdween het lood uiteindelijk uit de benzine. met als resultaat dat de gemiddelde stadsbewoner van nu, minder dan tien procent lood in zijn bloedbaan heeft. en dat is goed voor onze gezondheid. zo is bijvoorbeeld gebleken dat onze levensverwachting in de afgelopen eeuw met 30 jaar is toegenomen. nemen we de kwaliteit van het water onder de loep, dan was een algenplaag ooit de bron van veel schuim op de stranden langs de noordzeekust (zie figuur 1). echter was fosfaat de sturende voedingsbron van deze algensoort. sinds het verbod op fosfaat in wasmiddelen is er een stuk minder fosfaat in zee terecht gekomen, met als gevolg: zichtbaar minder schuim op het strand bij de branding. figuur 1: schuim bij de noordzeekust ook de waterkwaliteit van de rijn was in de jaren zestig op een dieptepunt en er kwamen zelfs perioden voor waarin het water zuurstofloos was. tegenwoordig is de waterkwaliteit dusdanig verbeterd, dat er weer enkele soorten riviermosselen en insecten teruggevonden zijn, die ook vroeger in de rivier hebben geleefd. zure regen: hoe staan we ervoor? ”wie in de regen loopt, solliciteert in feite naar een toupetje” en “als het zo door gaat, brandt de regen gaten in je kleren”, zei ooit de noord-hollandse provincieambtenaar arend vermeulen in de jaren zeventig. na 30 jaar is de zure regen voor een groot deel weg. de verzuring van de bossen is grotendeels tot stilstand gebracht en in grote delen van europa worden de huizen niet meer door kolen verwarmd, maar door .... daarnaast zijn er in de loop der jaren door elektriciteitscentrales en raffinaderijen, steeds meer installaties geplaatst om zwaveloxiden uit rook... te halen. zwavel wordt steeds meer in de ban gedaan om het milieu te sparen. ook vindt de international maritime organization (imo) dat de scheepvaart minder zwavel moet gaan uitstoten. zo heeft de imo bijvoorbeeld besloten dat de mondiale 0,5% m/m (massaprocent) zwaveleis per 1 januari 2020 ingaat. deze eis is van toepassing op reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer. relatie tussen vervuiling en welvaart wij stelden ons de vraag: wordt door welvaart iedereen groen? of is welvaart juist de bron van alle vervuiling? honderdvijftig jaar geleden zei josiah bounderby in de roman hard times van charles dickens: ”rook is het eerste dat je ziet als je ons dorp binnenkomt. het is voor ons eten en drinken. rook is in alle opzichten het gezondste in de wereld en in het bijzonder voor de longen”. als een land rijk wordt, is deze regel niet meer van toepassing. welvarende landen spenderen miljarden aan milieubeschermende maatregelen. nog niet eens alleen om hun eigen land te beschermen, maar ook voor andere landen die er economisch minder aan toe zijn. een krachtig bewijs dus vind ik, dat welvaart zeker niet de bron is van de vervuiling. groen is goed: we zijn goed bezig het gaat dus eigenlijk helemaal niet zo slecht met het milieu. maar dat neemt niet weg dat we met elkaar moeten blijven investeren in duurzame technologie. het is namelijk goed dat we ons steeds bewuster worden van de impact van ons gedrag op het milieu. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
9.Wie kan nog zonder afvalbeheersysteem?
 
door: jeroen berger, 25 juli 2014 (laatst geüpdatet: 16 augustus 2017) de maritieme industrie wordt geconfronteerd met een toenemend aantal milieu-uitdagingen. eén daarvan is het voorkomen van waterverontreiniging door afval van schepen. zo is niet alleen de imo marpol 73/78 annex v per 1 januari 2013 van kracht, die de lozing van alle soorten afval in zee verbiedt (uitzonderingen daargelaten). ook zijn er milieustandaarden als de iso 14001 ontwikkeld om de milieuprestaties aan boord van een schip blijvend te verbeteren. het voldoen aan de milieuvoorschriften kan een dure aangelegenheid zijn als er geen afvalbeheer wordt toegepast. waarom is een afvalbeheersysteem, ook wel waste management systeem genoemd, ook voor uw organisatie een must? voldoen aan marpol 73/78 annex v scheepseigenaren dienen aan steeds strengere regels te voldoen. dit kan variëren van het verplicht hebben van een garbage disposal placard, een garbage management plan tot een garbage record book. stuk voor stuk middelen om waterverontreiniging door scheepsafval tegen te gaan. afval van voedsel comprimeren qua gewicht is voedselafval zwaar. de ongewenste bacteriën groeien in een rap tempo en vrijkomende geurtjes verspreiden zich razendsnel. met een geschikt afvalbeheersysteem kunnen de voedselresten worden verzameld. vervolgens worden deze dan opgeslagen in een aparte opslagtank. hierdoor wordt het werk voor de bemanning tot een minimum beperkt en wordt een goede hygiëne in de kombuis gehandhaafd. droog afval reduceren kunststof, hout, karton, maar ook papier, glas en metalen: het mag duidelijk zijn dat het niet goed is voor het milieu als één van deze materialen in het zeewater terecht komt. er zijn al systemen die het volume van bepaalde afvalsoorten kunnen reduceren tot 90 procent. daarna kan het restant naar de vuilnisstortplaats worden getransporteerd. vermindering van de kosten men wordt zich steeds meer bewust van de kosten die gepaard gaan met voedselafval. zo kunnen de hoge kosten typisch gerelateerd zijn aan de benodigde ruimte aan boord van een schip en de kosten voor de verwerking van het afval aan de wal. met de inzet van een afvalbeheersysteem worden dus niet alleen de prestaties aan boord van het schip verbeterd, maar het zorgt ook voor een flinke reductie van de kosten. wij van berger maritiem helpen u graag bij het vinden en selecteren van het juiste afvalbeheersysteem voor uw type schip. hierbij geven wij u deskundig ... over de wijze waarop u aan de nieuwste wet- en regelgeving kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
10.Groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers
 
door: kees berger, 15 juli 2013 hendrik-ido-ambacht / lysaker (norway) - volgens kees berger van berger maritiem is de samenwerkingsovereenkomst die zijn, nog jonge, onderneming recent sloot met clean marine uit noorwegen, niet alleen een mooie opsteker voor zijn eigen onderneming, maar kan de nederlandse maritieme cluster ook hiervan volop profiteren. vanaf 2015 geldt er voor bepaalde gebieden in de wereld waaronder ook de noordzee, strengere eisen op alle, dus ook op bestaande, schepen voor de uitstoot van zwavel. het is met name deze zwavel die zorgt voor de, zo is inmiddels wel bekend, schadelijke zure regen. deze belangrijke stap, gezet door de imo, is dus niet alleen bedoeld om het milieu te sparen, maar levert ook iets op, namelijk een beter imago voor de tot nu toe als minders schoon bekend staande zeevaart. de regel houdt in, dat de schepen in bepaalde gebieden, van hoogzwavelige zware olie over moeten schakelen naar laag zwavelige ...olie, mits ze een nabehandelingssysteem ook wel scrubber genoemd geïnstalleerd hebben. deze laatste systemen, welke door clean marine geleverd worden, zijn niet goedkoop, maar zijn in veel gevallen wel terug te verdienen binnen 2-4 jaar, want die laag zwavelige ...olie is veel duurder dan de stookolie. berger verwacht, gezien de vele aanvragen en gesprekken die hij heeft gevoerd met rederijen die trend zettend zijn, dat er veel belangstelling is voor deze scrubbers. dit houdt in dat er nieuwe activiteiten en dus werkzaamheden moeten worden ontwikkeld, die de installatie en service, van dit product moeten ondersteunen. dit biedt dus volop kansen voor ontwerpbureaus, reparatiewerven, installatie- en service bedrijven. de heer frode helland-evebø van clean marine geeft aan dat zij met deze nieuwe samenwerking het belang willen onderschrijven van de nederlandse maritiem cluster voor hun verder groei en ontwikkeling. clean marine as is een noorse snelgroeiende onderneming, een pionier op het gebied van de ontwikkeling van multistream en hybride ... ... ... ..., ook wel scrubbers genoemd. zij zijn één van de grondleggers van de ... association en hebben een duidelijke maritieme focus. berger maritiem is een nog jonge onderneming met als belangrijke activiteit het adviseren en begeleiden van reders bij het implementeren van nieuwe vaak innovatieve technieken om energie te besparen en emissies te reduceren. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
 Volgende 10 »