passion for green

« Vorige 10  Volgende 10 » 
51.Contact
 
get in touch with us and we will be pleased to assist you. berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50, 3344 jj hendrik-ido-ambacht (the netherlands) located near rotterdam (google maps). info@bergermaritiem.nl or use our contact form we try to answer your question as soon as possible. office +31 78 641 4525 from monday to friday between 9:00 and 17:00. service +31 78 641 4525 24 hours a day, 7 days a week. expertise view our blog page (coming soon) and business cases follow us on linkedin and youtube. billing information delivery terms policies about berger maritiem
52.Billing information
 
below you will find the billing information of berger maritiem sales & service v.o.f., located in hendrik-ido-ambacht (the netherlands): chamber of commerce registration number: 64888991 vat identification number: nl855889408b01 return to our contact page
53.Contact form
 
questions or requests are very welcome. please fill out this form and we will contact you as soon as possible. fields marked with a * are required fields. your information will be kept confidential. see our privacy policy for more information. return to our contact page
54.Contact
 
heeft u een vraag of wilt u advies, neem gerust contact met ons op. berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50, 3344 jj hendrik-ido-ambacht (nederland) gevestigd dichtbij rotterdam (google maps). info@bergermaritiem.nl of via het contact...mulier wij proberen uw vraag snel te beantwoorden. kantoor +31 78 641 4525 van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. service +31 78 641 4525 24 uur per dag, 7 dagen in de week. expertise bekijk onze blogpagina en pagina met business cases volg ons op linkedin en youtube. facturatiegegevens leveringsvoorwaarden beleidsregels over berger maritiem
55.Orcan Energy
 
orcan energy ag is een toonaangevend, snelgroeiend en ambitieus technologiebedrijf op het gebied van restwarmtebenutting gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc). het bedrijf, gevestigd in münchen (duitsland), is opgericht in 2008 en kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onderzoeken van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de restwarmte-terugwin-technologie ingevoerd in meerdere markten, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. wereldwijd heeft orcan energy meer dan 200 restwarmte-terugwin-installaties verkocht (bij elkaar goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren) en hebben zij wereldwijd 140 patenten geregistreerd. verder hebben zij meer dan 60 medewerkers in dienst en stamt de eerste referentie uit 2011. de maritieme versie van de efficiency pack (restwarmtegenerator) zet de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie om in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kan een reder of scheepseigenaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. ontdek meer over de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze partner orcan energy of neem gerust contact met ons op voor meer in...matie.  
56.Orcan Energy
 
orcan energy ag is a leading, fast-growing and ambitious start-up operating in waste heat recovery systems, named efficiency packs. the company, established in munich (germany) in 2008, has its roots at the technical university of munich (tum) where the founders in 2004 started with the first research and development (r&d) of their innovative waste heat recovery system. orcan energy started with developing the technology ... agricultural applications (biogas plants), but expanded to other markets over the years. since 2016, the company is expanding their target markets by developing a waste heat recovery system also ... the maritime industry. nowadays orcan energy has 70 commercial references across europe (in total 500 thousand hours cumulated runtime), 65 high qualified employees and 140 patents registered worldwide. the first reference dates back to 2011. with the cost-effective efficiency pack developed ... the maritime industry, you have the possibility to generate electricity or mechanical energy (to support the powertrain) by using the waste heat from the exhaust gas, cooling water, residual steam or thermal oil. by using this technology you can yearly reduce your carbon footprint (till 300 tonnes of co2), save on your fuel costs (6-9%) and improve the energy efficiency design index (eedi) or energy efficiency operational indicator (eeoi) from your ship energy efficiency management plan (seemp). the waste heat recovery system, based on the organic rankine cycle’s principle, is flexible employable. ... example, the waste heat recovery system is modified ... vessels with an installed total engine power of about 500 kw to 5 mw (and more). and although 100 kw is the maximum output per efficiency pack, ... larger waste heat sources more packs can be combined because of the modularity of the system. then the maximum output could be 500 kw. the efficiency pack is designed ... all maritime sectors including seagoing market, short sea shipping, offshore, inland waterway, navy, fast ferries, dredging, fishing and yachting. learn more about the waste heat recovery system from orcan energy, watch the movie, or feel free to contact us ... more in...mation.    
57.Restwarmtegenerator Orcan Energy AG
 
mede als gevolg van de ... deal voor de binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord (de declaration of nijmegen), wordt het reduceren van de co2-uitstoot van uw schip of vloot steeds belangrijker. de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze duitse partner orcan energy ag kan hierin een serieuze bijdrage leveren. zo kan de efficiency pack de restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, reststoom of thermische olie benutten en omzetten in elektriciteit (stroom) of mechanisch vermogen (ter ondersteuning van de aandrijflijn). hiermee kunt u aantoonbaar de co2-voetafdruk gaan verkleinen, gaan besparen op de brandstofkosten (6-9%) en de energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) als onderdeel van het ship energy efficiency management plan (seemp) gaan verbeteren. eigenschappen de efficiency pack meet continu de teruggewonnen mechanische of elektrische energie in kw netto. dit is af te lezen op de restwarmtegenerator. hiermee kunt u als reder of scheepseigenaar berekenen en aantonen hoeveel co2 (en brandstofkosten) er gedurende een reis is gespaard. daarnaast vinden ze het belangrijk dat de restwarmtegenerator zelfvoorzienend is en geen afbreuk doet aan de werking van het schip. verder is de efficiency pack door tÜv gecertificeerd en voorzien van een ce-markering. dit laatste geeft aan dat de restwarmte-terugwin-installatie voldoet aan de daarvoor geldende regels binnen de europese economische ruimte (eer). met een duidelijke focus op het gebruik van lean design principes, de toepassing van gebruikelijke en gangbare industriële componenten en met hulp van de in huis ontwikkelde innovatieve besturing, wordt er met de efficiency pack gestreefd naar een duurzaam, uniek en betrouwbaar product. wereldwijd heeft orcan energy al meer dan 200 installaties verkocht. bij elkaar is dit goed voor zo’n 1 miljoen cumulatieve draaiuren. het technologiebedrijf, opgericht in 2008, kent haar roots bij de technische universiteit münchen (tum). in 2004 zijn daar de eerste testen en onderzoeken van de restwarmtegenerator gestart. inmiddels is de technologie in meerdere sectoren ingevoerd, waaronder sinds 2016 ook in de maritieme sector. lees meer over onze partner orcan energy ag werking de efficiency pack is gebaseerd op het organische rankinecyclus (orc)-principe. deze werkt op een koude medium (r245fa) wat al “kookt” bij 15 graden celsius (°c) bij atmosferische druk. de damp wordt via een eenvoudige schroefexpander omgezet in rotatie-energie. deze schroefexpander werkt op een veel lager toerental dan bij een stoomturbine en heeft een vlakke rendementslijn over een breed werkgebied. orcan energy heeft veel onderzoek gedaan naar de werking en besturing van een dergelijk systeem bij variabele en deel belastingen. testen op vrachtwagenmotoren en bij mtu op de proefstand hebben de goede werking onder deze omstandigheden aangetoond. toepasbaarheid de maritieme versie van de efficiency pack is geschikt gemaakt voor schepen met een totaal geïnstalleerd motorvermogen van circa 500 kw tot 5 mw (en meer). hiermee is de restwarmte-terugwin-technologie interessant voor vele type schepen. binnen de maritieme sector is orcan energy actief in onder andere de volgende sectoren: zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. de restwarmtegenerator is ontwikkeld om zowel tijdens vollast als deellast een goed rendement te behouden. het systeem volgt moeiteloos de beschikbare hoeveelheid restwarmte, ook tijdens een dynamisch vaarprofiel. en hoewel de maximale netto output al 100 kw per efficiency pack is, kunnen er door de modulariteit van het systeem voor grotere restwarmtebronnen meerdere packs worden gecombineerd. opererend als een eenheid kunnen deze bij elkaar tot zo’n 500 kw terugleveren. de efficiency pack kan worden toegepast in zowel uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip en werkt met elke soort verbrandingsmotor en type brandstof. denk aan biobrandstoffen, lng/cng, gtl, methanol, mgo, duel fuel en hfo. in de praktijk op 17 juli 2019 is het 172 meter lange en 11,4 meter brede koppelverband maranta-maranta 2 van géke en riemer kingma uit alblasserdam aan de kade bij dolderman gehermotoriseerd. de machinekamer is rigoureus verbouwd en voorzien van de meest nieuwe technieken. zo is er onder andere plaats gemaakt voor een efficiency pack. hiermee wordt alle restwarmte uit beide hoofdmotoren benut en via een eenvoudige schroefexpander omgezet in mechanisch vermogen. deze duurzame opgewekte energie wordt vervolgens overgebracht op de as van de stuurboordmotor, waardoor deze minder zwaar wordt belast. lees meer over het koppelverband maranta-maranta 2 een andere business case die wij graag bij u onder de aandacht brengen, is de toepassing van de efficiency packs voor de twee nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen. deze rederij verzorgt vanaf harlingen de overtochten naar de waddeneilanden terschelling en vlieland. dit zijn de allereerste single fuel lng-veerboten in nederland en de allereerste schepen ter wereld, waarbij single fuel lng-motoren rechtstreeks een vaste schroef aandrijven. voor beide ferries zal de restwarmte van de hoofd- en hulpmotor worden benut en omgezet in elektrische energie (stroom) om de batterijen mee op te laden. het systeem dekt daarmee de volledige energievraag voor de boegschroefinstallatie voor het aan- en afmeren. de schepen zijn bijna afgebouwd en zullen vanaf 7 januari 2020 structureel worden ingezet in de dienstregeling op de lijnen terschelling en vlieland. lees meer over de nieuwe lng-veerboten van rederij doeksen service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw restwarmtegenerator, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
58.Is methanol de schone maritieme brandstof voor de toekomst?
 
door: kees berger, 19 december 2014 het is geen geheim meer dat de maritieme sector vandaag de dag wordt geconfronteerd met een aantal grote uitdagingen met betrekking tot de aanstaande emissie wet- en regelgeving. de bijdrage aan de wereldwijde uitstoot van zwaveloxiden (sox) en stikstofoxiden (nox) is namelijk aanzienlijk. drie belangrijkste alternatieven - schakelen naar laagzwavelige brandstoffen, het installeren van de nabehandeling van uitlaatgassenapparaten, bijvoorbeeld scrubbers, of het gebruik van aardgas - zijn uitgebreid onderzocht, maar zeer weinig in...matie is beschikbaar over methanol als scheepsbrandstof. methanol is een schone brandstof methanol bevat geen zwavel. de uitstoot van fijnstof (pm) en stikstofoxiden (nox) uit methanolverbranding in scheepsmotoren zo is de verwachting en ervaring, is duidelijk lager dan die welke voortvloeien uit de verbranding van conventionele brandstoffen. methanol is op grote schaal beschikbaar, kan veilig worden vervoerd en gedistribueerd met behulp van de bestaande infrastructuur, en is het normaal gesproken veel goedkoper dan destillaten op basis van energie-inhoud. het kan worden geproduceerd uit hernieuwbare en niet-hernieuwbare grondstoffen, alsmede door recycling van koolstofdioxiden (co2) uit rookgassen of afvangen en recycling van atmosferische co2. als deze "groene" methanol op grotere schaal beschikbaar komt zal het zeker helpen aan de verduurzaming van de internationale scheepvaartbedrijven zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot bedrijfstak met een kleine milieu- en co2-footprint. de technologie aangezien methanol (en lng) andere kenmerken bezitten dan traditionele marine diesel brandstoffen is niet mogelijk om van de ene brandstof naar de ander om te schakelen zonder aanpassingen van ofwel de motor of de brandstof. verschillende mogelijke alternatieven zijn beschikbaar, welke de norm wordt is nog te bezien. een mogelijke manier om methanol te gebruiken zonder grote wijzigingen aan de motor te converteren naar dimethylether (dme) wat een uitstekende dieselbrandstof is. het proces is een katalytische reactie waarbij twee moleculen methanol worden omgezet in een molecuul van dme en één molecuul water. 2 ch3oh → h20 + ch3och3 ongeveer 90 procent van de methanol wordt omgezet in dme wat resulteert in een mengsel van 10 procent methanol, 45 procent dme en 45 procent water op molecuulbasis. in industriële toepassingen worden deze stoffen afgescheiden door destillatie. voor scheepvaarttoepassingen heeft het deense bedrijf haldor topsoe voorgesteld het mengsel te gebruiken zoals het is. zij noemen het mengsel obate (on-board-alcohol-to-ether). door de omzetting van methanol in dme aan boord te doen is de opslag efficiënter aangezien dme gasvormig is bij normale temperatuur en druk gemaakt. proeven op kleine dieselmotoren hebben aangetoond dat dit brandstofmengsel een goede zelfontbranding (door compressie) heeft. in het spireth-project zal de brandstof worden getest in 300 kw motoren aan boord van een zweedse ropax schip in eigendom van stena line. het voordeel bij het gebruik van obate brandstof is dat de vereiste motoraanpassingen beperkt zijn tot het brandstofsysteem. onder andere een nieuwe opvoerpomp en injectoren zijn noodzakelijk. het belangrijkste nadeel van de methanol-tot-dme conversie is dat de obate eenheden ruimte nodig hebben. conclusie als je de nodige investering vergelijkt in de aanpassingen van de schepen om op methanol te gaan varen, dan liggen die voor de toepassing van methanol significant lager dan wanneer je de schepen geschikt maakt voor lng, terwijl de emissies reducties van stikstofoxiden (nox), zwaveloxiden (sox) en fijnstof (pm) vergelijkbaar zijn. verder is het niet voor niets dat een rederij als stena recent heeft besloten om de eerste ferry (stena germania) conversie naar methanol uit te laten voeren door de werf remontova in polen. gezien de enorme politieke push voor lng zou je je af kunnen vragen of deze brandstof een serieuze kans gaat krijgen om uit te groeien tot de schone brandstof voor de maritieme sector, wat er in potentie wel in zit denk ik. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer in...matie.
59.Disclaimer
 
door bezoek aan en gebruik van deze website http://www.bergermaritiem.nl/ verklaart u zich akkoord met de toepasselijkheid van deze disclaimer en de voorwaarden die in deze disclaimer zijn opgenomen. in...matie en verwijzingen alle in...matie die wordt aangeboden op en via deze website is van algemene aard en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. bij het samenstellen en onderhouden van deze website handelt berger maritiem sales & service v.o.f. uiterst zorgvuldig. ook de gebruikte bronnen en verwijzingen zijn door berger maritiem sales & service v.o.f. onderzocht op betrouwbaarheid. ondanks deze zorgvuldigheid kan berger maritiem sales & service v.o.f. niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de in...matie. berger maritiem sales & service v.o.f. wijst iedere aansprakelijkheid ten aanzien van de juistheid, volledigheid, actualiteit van de geboden in...matie en het gebruik van deze website uitdrukkelijk van de hand. de in...matie die berger maritiem sales & service v.o.f. op en via deze website aanbiedt mag voor eigen gebruik worden afgedrukt of gedownload. het is echter strikt verboden om de in...matie openbaar te maken, te kopiëren, te distribueren of enige andere actie te ondernemen die niet overeenstemt met de intellectuele eigendomsrechten van berger maritiem sales & service v.o.f.. wijzigingen alle in...matie die berger maritiem sales & service v.o.f. op of via deze website aanbiedt kan zonder aankondiging worden gewijzigd. ook de tekst van deze disclaimer kan zonder aankondiging worden gewijzigd. berger maritiem sales & service v.o.f. raadt u aan om regelmatig na te gaan of de aangeboden in...matie en de tekst van deze disclaimer is gewijzigd. toepasselijk recht op deze website en de disclaimer is uitsluitend het nederlands recht van toepassing. geschillen worden voorgelegd aan de volgens de wet bevoegde rechter in nederland. terug naar onze beleidsregels
60.Privacy
 
in deze privacyverklaring vindt u onze gegevens, leest u wat persoonsgegevens zijn, wat onder verwerking van persoonsgegevens wordt verstaan, voor welke doeleinden wij uw persoonsgegevens verwerken, wat uw rechten zijn, wat we doen om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens veilig worden verwerkt en hoe lang uw persoonsgegevens worden bewaard. deze privacyverklaring is van toepassing als u onze website (http://www.bergermaritiem.nl/) bezoekt, een bestelling plaatst of een overeenkomst sluit. onze gegevens berger maritiem sales & service v.o.f. steur 50 3344 jj hendrik-ido-ambacht nederland telefoonnummer: 0031786414525 kvk-nummer: 64888991 http://www.bergermaritiem.nl/ privacy@bergermaritiem.nl persoonsgegevens persoonsgegevens zijn alle gegevens die in...matie geven over u en waarmee u rechtstreeks of indirect identificeerbaar bent. verwerking persoonsgegevens onder verwerking van persoonsgegevens verstaan we: het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van uw persoonsgegevens. doeleinden uw persoonsgegevens verwerken we voor de volgende doeleinden: zodat wij contact met u kunnen opnemen, voor het opstellen van offertes en overeenkomsten, zodat wij u op de hoogte kunnen stellen van wijzigingen van onze diensten of producten, zodat wij onze producten of diensten bij u af kunnen leveren, voor algemene of gerichte aanbiedingen. wij verwerken alleen persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor deze doeleinden. uw persoonsgegevens verwerken we daarnaast om wettelijke verplichtingen na te komen, onze dienstverlening te verbeteren, klachten in behandeling te nemen en fraude te voorkomen. we verkopen uw persoonsgegevens nooit door aan derden. wij stellen geen profielen van u op en nemen geen geautomatiseerde beslissingen die aanzienlijke gevolgen voor u kunnen hebben. om zorg te dragen voor uw persoonsgegevens sluiten wij met bedrijven een verwerkersovereenkomst indien die bedrijven uw gegevens verwerken in onze opdracht. persoonsgegevens die wij verwerken om de doeleinden uit te voeren verwerken wij de volgende persoonsgegevens: - voor- en achternaam - geslacht - adresgegevens - telefoonnummer - e-mailadres - ip-adres u heeft ook rechten wilt u weten welke persoonsgegevens wij hebben verwerkt? stuur dan een e-mail naar privacy@bergermaritiem.nl met het verzoek tot inzage in uw gegevens. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het verzoek. zijn uw persoonsgegevens onjuist, onvolledig, niet ter zake dienend voor de doeleinden waarvoor ze zijn verwerkt of op andere wijze in strijd met de algemene verordening gegevensbescherming (avg) of andere wetgeving? dan heeft u recht op correctie van uw persoonsgegevens. daarnaast heeft u het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, het recht om minder gegevens te laten verwerken, het recht om toestemming die u heeft gegeven in te trekken en het recht op dataportabiliteit. correctie houdt in verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van uw persoonsgegevens. stuur uw verzoek naar privacy@bergermaritiem.nl. of neem telefonisch contact met ons op via het telefoonnummer: 0031786414525. uiterlijk binnen vier weken krijgt u een reactie op het verzoek. wij willen u ook wijzen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens. veiligheid persoonsgegevens zijn persoonlijk en moeten persoonlijk blijven. wij vinden het net zo belangrijk als u dat uw persoonsgegevens niet op straat terecht komen of onrechtmatig worden verwerkt. daarom passen wij alle mogelijke technische en organisatorische maatregelen toe om uw persoonsgegevens veilig te verwerken. om uw persoonsgegevens te beveiligen gebruiken wij beveiligingssoftware zoals een virusscanner en firewall, wachtwoorden voor elektronische systemen en back-ups. bewaring persoonsgegevens we bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk voor de uitvoering van de doeleinden. indien er wettelijke voorschriften van toepassing zijn op de bewaring dan worden de persoonsgegevens niet langer bewaard dan wettelijk voorgeschreven. terug naar onze beleidsregels
« Vorige 10  Volgende 10 »