advies scrubber technologie

 Volgende 10 » 
1.Berger Maritiem
 
berger maritiem is een modern handels- en adviesbureau die u graag deskundig adviseert bij het verduurzamen van uw schip of vloot. hierbij is het ons streven om “groene” oplossingen te bieden die niet alleen leiden tot een kleinere milieudruk maar ook tot kostenbesparingen en uiteindelijk tot een voor u betere marktpositie. wij richten ons vooral op scheepseigenaren en reders die vaak moeite hebben om binnen hun organisatie de benodigde capaciteit, kennis of expertise voor dit doel vrij te maken. door de jaren heen hebben wij met zorg een uitgebreid producten- en dienstenpakket samengesteld en zijn wij uitgegroeid tot specialisten op het gebied van energie-efficiëntie, efficiënte voortstuwing, emissiereducerende technologieën en verantwoorde scheepsrecycling. kijk gerust even rond op onze website om te zien of wij iets voor u kunnen betekenen; lees vooral ook de blogs en interessante business cases op de desbetreffende pagina's. over berger maritiem | neem contact op
2.Clean Marine
 
steeds strengere emissie-eisen in de zeevaart op gebied van zwavel gaf enkele jaren geleden noorse investeerders aanleiding tot de oprichting van clean marine. clean marine biedt een innovatieve oplossing in de vorm van een uitlaatgassen reinigingsinstallatie, ook wel een scrubber of exhaust gas cleaning system (egcs) genoemd, voor zowel bestaande als nieuwe schepen. clean marine is de eerste fabrikant die succesvol een scrubber op een schip heeft geïnstalleerd. verder behoort clean marine tot één van de twee oprichters van de egcsa (exhaust gas cleaning system association) en heeft de organisatie een gepatenteerde en bewezen scrubber technologie, die sinds 2004 aan intensieve testen is onderworpen. de scrubber technologie is de corebusiness van clean marine. tot nu toe is er al meer dan 25 miljoen us dollar in dit noorse bedrijf geïnvesteerd door een sterke groep van investeerders. inmiddels mag clean marine toonaangevende rederijen tot hun klantenkring rekenen. ontdek meer over clean marine, of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
3.Clean Marine
 
following the increasingly stringent sulphur emission requirements for the maritime industry, a few years ago a couple of norwegian investors startup clean marine, with the objective to find a suitable technology that fits the industry the best. clean marine has development an innovative exhaust gas cleaning system, also called scrubber, for existing and new ships which have to comply with this legislation. this young organization is a pioneer of this environmental friendly technology and fits perfectly with our philosophy: building a sustainable future for the maritime industry. discover more about clean marine, or contact us directly for more information.
4....
 
de tijd van vrijblijvendheid en het uitstellen van duurzame keuzes loopt op z’n eind. door strengere regelgeving en hardere eisen van verladers wordt u als scheepseigenaar of reder steeds meer gedwongen om uw bedrijfsvoering binnen afzienbare tijd te gaan verduurzamen. wij begrijpen als geen ander dat het selecteren van de juiste duurzame oplossing voor uw schip een tijdrovende en uitdagende klus is. bij berger maritiem bent u aan het juiste adres als het aankomt op ... voor het maken van de juiste duurzame beslissing. het kiezen van de juiste duurzame oplossing het kiezen van de juiste duurzame oplossing voor uw type schip vergt maatwerk. wij weten als geen ander dat binnen de maritieme sector de regel ‘one size fits all’ niet van toepassing is. of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, multipurpose-schip, marineschip, visserijschip, baggerschip, werkschip, schip ten dienste van de scheepvaart, mega jacht of offshore schip, elk schip is anders en behoeft een eigen duurzame aanpak. een aanpak die vaak gericht is op de volgende vier terreinen: energie-efficiëntie, efficiënte voortstuwing, emissiereductie en scheepsrecycling. ... op gebied van energie-efficiëntie niet alleen gelden er vanaf 1 januari 2013 nieuwe regels voor de energie-efficiëntie voor schepen groter dan 400 gt, voor steeds meer organisaties in de maritieme sector staat het energie-efficiënter maken van hun schip of scheepsvloot hoog of hoger op de agenda. wij adviseren u als reder of scheepseigenaar graag bij het optimaliseren van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip. zo kunnen wij u niet alleen helpen en begeleiden bij het opstellen van uw ship energy efficiency management plan (seemp), ook hebben wij verschillende scheepsprestatie-optimalisatietools als de energie audit en prestatie simulator in portefeuille die de energie-efficiënte aan boord van uw schip flink zouden kunnen verbeteren. een techniek die wij graag onder uw aandacht brengen is warmteterugwinning. de restwarmtegenerator kan hierbij de warmte, die normaal via de uitlaatgassen en het koelwater van uw scheepsverbrandingsmotoren verloren gaat, deels terugwinnen. de restwarmtegenerator kan deze warmte omzetten in mechanische of elektrische energie. bekijk de producten op gebied van energie-efficiëntie ... op gebied van efficiënte voortstuwing berger maritiem is specialist in het optimaliseren van uw voortstuwing. ons voortstuwings... brengt u op een voorsprong. wij werken op basis van een grondige optimalisatiescan die minimaal zal bestaan uit een analyse van het bedrijfsprofiel, het scheepsontwerp, de voortstuwingssystemen, de energiesystemen en alle andere geïntegreerde systemen. onze aanpak stelt ons in staat om voor u de meest efficiënte en effectieve componenten voor de voortstuwing en energiesystemen te kunnen selecteren, die nu of in de nabije toekomst beschikbaar zullen zijn. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken kunnen wij de hydrodynamische prestatie van uw schip nauwkeurig analyseren om te komen tot het meest optimale (voortstuwings)concept, behorend bij uw specifieke vaarprofiel, bedrijfsprofiel en budget. bekijk de producten op gebied van efficiënte voortstuwing ... op gebied van emissiereductie de regelgeving om het zeemilieu te beschermen doorloopt al jarenlang een geleidelijk proces van aanscherping. het imo-verdrag ter voorkoming van verontreiniging van de zee (marpol) is hierin de internationale koepel voor vrijwel alle maritieme milieuzorg. ook worden de emissienormen voor de binnenvaart steeds verder aangescherpt om het milieu te sparen en de concurrentie met het wegvervoer voor te blijven. berger maritiem kan u adviseren bij de wijze waarop u aan de huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. wij kunnen u onder andere adviseren op gebied van ballast water treatment systems, ... ..., scr katalysatoren en roetfilters. bekijk de producten op gebied van emissiereductie ... op gebied van scheepsrecycling op 30 december 2013 is de eu-verordening nr. 1257/2013 wat betreft scheepsrecycling aangenomen. dat het ontmantelen van schepen in de nabije toekomst op een voor mens en milieu verantwoorde wijze plaatsvindt, is hierbij het belangrijkste uitgangspunt. de scheeps recycling verordening zal scheepseigenaren en reders in de toekomst gaan dwingen om een up-to-date inventarisatie te hebben van gevaarlijke stoffen aan boord van het schip. in het engels hebben wij het hier over de zogenaamde inventory of hazardous materials (ihm). samen met de hulp van de door ons geselecteerde en gecertificeerde ihm-specialisten kunnen wij uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het 'geschikt voor recycling'-certificaat (ihm-certificaat), voorheen het ‘groene paspoort’ genoemd. bekijk de producten op gebied van scheepsrecycling ... voor verkrijgen green award binnenvaart is uw doel het bereiken van een green award voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip? wij verdiepen ons in uw huidige situatie, stellen een actieplan op (met daarin alle praktische opties) en voeren tezamen met u een haalbaarheidsonderzoek uit. lees meer over het green award voor de binnenvaart subsidies en vormen van financiering ook zijn wij actief op gebied van subsidie en financiering. zo hebben wij de juiste kennis in huis om voor u een goede inventarisatie te maken. hierbij voorzien wij u graag van een deskundig ... vanuit een praktijkgerichte benadering. lees meer over subsidie en financiering op onze blogpagina. over berger maritiem | neem contact op
5.Advice
 
the time of holding back and delaying sustainable choices is coming to an end. due to stricter environmental regulations and tougher requirements from freighters more and more ship owners will be forced to greening their business in the foreseeable future. we understand as no other that selecting the right sustainable solution for your ship is a time-consuming and challenging task. at berger maritiem you are at the right place when it comes to advice for making the right sustainable decisions. choosing the right sustainable solution choosing the right sustainable solution for your type of ship requires customization. we know as no other that the rule ‘one size fits all’ does not cover the maritime industry. whether it is an inland waterway vessel, tanker, passenger ship, tugboat, patrol vessel, offshore vessel or mega yacht, each vessel type is different and requires its own sustainable approach. an approach that is often focused on the following four areas: energy efficiency, efficient propulsion, emission reduction and ship recycling. advice in the field of energy efficiency it is not only because of the new rules coming from the first of january 2013 for energy efficiency for ships larger than 400 gt (gross tonnage), but more and more ship owners has placing energy efficiency high or higher on their agenda. we will be pleased to advice you in optimizing the performance of your existing or newly designed ship. we are not only able to provide you with the right assistance and advice during every phase of the development of your ship energy efficiency management plan (seemp), we have also different ship performance optimization tools on board. for example the energy audit and performance simulator to optimize the fuel consumption by maximizing energy efficiency. besides that, waste heat recovery is a technique we would like to bring to your attention. with a waste heat recovery system you have the possibility of producing energy from the exhaust gas and cooling water of your installed internal combustion engines on board of your ships. learn more about the energy efficient products advice in the field of efficient propulsion at berger maritiem we are optimizing the vessel’s energy consumption by looking at the design, the vessel’s power and propulsion systems, the integrated systems, and the way that the vessel operates or will operate; meaning we will look at the whole picture. only in that way from our perspective we can advise and select for our clients the optimal power and most effective propulsion system components which are today, or in the near future, available in the market. with use of advanced computational fluid dynamics (cfd) software we are able to design the most efficient hull form, bulbous bow and appendages like a ship propeller, ship rudder and with or without a nozzle. learn more about the efficient propulsion products advice in the field of emission reduction ensuring and demonstrating that business operations maintain good air and water quality and protect the environment is a challenging issue for many shipping companies. we can help you understand and overcome these challenges, protecting your organization’s reputation and above all reducing its cost. we can advise you in ...s like scr catalysts, diesel particulate filters and ...s. learn more about the emission reducing products advice in the field of ship recycling according to the ship recycling regulation (no. 1257/2013), which will enter into force on 30 december 2013, the installation or use of certain hazardous materials on ships like asbestos, ozone-depleting substances, pcbs, pfos, and anti-fouling compounds and systems, will be prohibited or restricted. each seagoing vessel of 500 gt and above, flying the flag of the eu member state and to ships flying the flag of the third country calling at eu ports or anchorages, will be required to have on board an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) verified by the relevant administration or authority and specifying the location and approximate quantities of those materials. at berger maritiem you can rely on the expertise of our selected dnv gl approved hazmat experts to get an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) / ready for recycling certificate. learn more about the ship recycling products funding and forms of financing in case you have a new technology, idea or concept you want to apply, we can help you in investigating the potential availability of funding and forms of financing. berger maritiem has the right in-house experience to investigate the potential availability of funding and forms of financing. we will provide you with thorough advice based on a practical approach. we are creative, original and distinctive. therefore we are also familiar with less obvious types of funding and forms of financing. get in touch with us should you have any questions, feel free to contact us. have also a look at our product page for more sustainable solutions. schedule an appointment | get in touch with us
6.Clean Marine ... installatiefilm MV Balder
 
onderstaande film geeft inzicht in het installatieproces van de clean marine ... op de mv balder. meer weten over de ... van clean marine? clean marine heeft een ... ontwikkeld gebaseerd op een gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-.... deze methode zorgt voor een zeer grote reinigingsefficiëntie. verder biedt het unieke concept eenvoudig de mogelijkheid om meerdere bronnen, denk aan hoofdmotoren, hulpmotoren en boilers, op één ... installatie te laten reinigen. ontdek meer over clean marine, de clean marine ... of over een ... in het algemeen. maak een afspraak | neem contact op
7.Clean Marine ... productiefilm
 
onderstaande film geeft inzicht in het productieproces van de clean marine .... meer weten over de ... van clean marine? clean marine heeft een ... ontwikkeld gebaseerd op een gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-.... deze methode zorgt voor een zeer grote reinigingsefficiëntie. verder biedt het unieke concept eenvoudig de mogelijkheid om meerdere bronnen, denk aan hoofdmotoren, hulpmotoren en boilers, op één ... installatie te laten reinigen. ontdek meer over clean marine, de clean marine ... of over een ... in het algemeen. maak een afspraak | neem contact op
8.... shuttle tanker business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de mondiale zwaveleis van 0,5% m/m (massaprocent) die per 2020 ingaat een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. de zwavelrichtlijn zal namelijk binnen afzienbare tijd moeten gaan leiden tot het maken van duurzame keuzes. stap ik over op marine gas oil (mgo), kies ik voor een alternatieve brandstof als liquefied natural gas (lng) of blijf ik varen op heavy fuel oil (hfo) met gebruik van ... ...? onze noorse partner clean marine as is door samsung heavy industries geselecteerd als leverancier voor het installeren van een ... op twee shuttle tankers in opdracht van aet tankers. de schepen (beide 120.000 dwt) zijn 275,8 meter lang, 46 meter breed en hebben een diepgang van 15 meter. clean marine heeft de ... installaties in het eerste kwartaal van 2015 opgeleverd. hoe ziet voor aet tankers de business case er nu uit na een jaar in bedrijf? factoren die hebben geleid tot de business case factoren die van invloed waren bij de aankoopbeslissing voor een ... voor aet, zijn geweest: het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (marine gas oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020 (het vaarprofiel), het brandstofverbruik, de jaarlijkse besparing en de terugverdientijd van de investering. tussen januari 2014 en februari 2015 lag het prijsverschil van zware stookolie (hfo) en maritieme diesel (mgo) tussen de 240 en 300 $/ton. het is zeer aannemelijk dat er een prijsverschil tussen de brandstoffen mgo en hfo zal blijven bestaan. per 1 januari 2015 mag in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m, of men installeert een .... bekend is dat er één aet shuttle tanker voor 70% in het seca-gebied vaart, het andere schip voor 80%. na het doorberekenen van het brandstofverbruik kwam men voor beide aet shuttle tankers op een jaarlijkse besparing van circa 1,2 miljoen dollar (usd). op basis van deze gegevens mag men verwachten dat de ...s voor aet binnen 2 à 3 jaar zijn terugverdiend. waarom gekozen voor een ... van clean marine? clean marine biedt met haar innovatieve en gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-..., welke bijdraagt aan een zeer grote reinigingsefficiëntie, de mogelijkheid om meerdere bronnen door één ... installatie te laten reinigen zonder noemenswaardige tegendruk. verder is het concept voorzien van een caustic soda-injectiesysteem waardoor men eenvoudig ook in water met een lage ph-waarde in open loop modus kan opereren. aangezien de shuttle tankers van aet beide zijn voorzien van twee hoofdmotoren, vijf hulpmotoren en drie boilers en een wereldwijd en onbeperkt vaargebied hebben, is de keuze gevallen op clean marine. foto: ... van clean marine lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
9.Restwarmtegenerator binnenvaart koppelverband business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor een koppelverband in de binnenvaart draagt een restwarmtegenerator bij aan een forse co2-reductie en besparing op de brandstofkosten. voor dit typische binnenvaartschip hebben wij de mogelijke jaarlijkse besparing aan co2-uitstoot en brandstofkosten en de terugverdienperiode voor twee restwarmtegeneratoren van orcan energy berekend. het koppelverband in dit voorbeeld is in totaal 172 meter lang en 11,45 meter breed. met behulp van deze restwarmtegeneratoren wordt de warmte die via de uitlaatgassen en het koelwater van de scheepsverbrandingsmotoren verloren gaat deels teruggewonnen en omgezet naar mechanische energie. terugverdienperiode warmte terugwin installaties de terugverdienperiode is een goede methode om te bepalen in welke tijdsduur de investeringsuitgaven zijn terugverdiend in de vorm van een positieve kasstroom (cashflow). de terugverdienperiode is hierbij gelijk aan het investeringsbedrag gedeeld door de jaarlijkse cashflow. voor het berekenen van de terugverdientijd van de twee restwarmtegeneratoren op het desbetreffende binnenvaartschip (koppelverband) zijn nodig: de aanschafkosten en de jaarlijkse besparing aan brandstofkosten. als het gaat om het investeringsbedrag zijn wij uitgegaan van 300 duizend euro. dit indicatieve bedrag is gebaseerd op twee restwarmtegeneratoren. om de jaarlijkse besparing aan co2-uitstoot en brandstofkosten te berekenen hebben wij ons op het volgende gebaseerd: de actuele brandstof...prijs, het operationeel vaarprofiel, de warmte inhoud van de uitlaatgassen van de dieselmotor bij de verschillende belastingpunten en de energie die teruggewonnen kan worden. als gasolieprijs hebben we een bedrag van 550 euro/mton genomen. om inzicht te krijgen in het operationeel vaarprofiel hebben wij op jaarbasis gekeken naar de tijd dat het schip op vollast en deellast vaart (zie tabel 1). het aantal draaiuren op jaarbasis is gesteld op 5500. operationeel vaarprofiel belasting in % tijd in % 100 2 75 2 54 77 24 19 tabel 1: operationeel vaarprofiel de gemiddelde belastinggraad over het jaar is dan op basis van het operationeel vaarprofiel berekend op 46% van de nominale belasting. aan boord van het schip zijn twee cummins qsk38-m1 scheepsverbrandingsmotoren geïnstalleerd met beide een motorvermogen van 1044 kw. bekijken wij de motorgegevens, dan bedraagt het brandstofverbruik - zonder de twee restwarmtegeneratoren en gebaseerd op het vaarprofiel - ongeveer 1.460.000 liter op jaarbasis. met het installeren van de twee restwarmtegeneratoren op het binnenvaartschip komt de jaarlijkse besparing op ongeveer 82.500 euro, op basis van het operationele vaarprofiel en de terug te winnen warmte energie volgens onderstaande grafiek (zie figuur 1). figuur 1: terug te winnen warmte energie bekijken wij vervolgens de co2-reductie, dan wordt met het installeren van de restwarmtegeneratoren hiermee ongeveer 441 ton co2 per jaar gereduceerd. als wij dan de totale investering (€ 300.000) delen door de jaarlijkse besparing (€ 82.500), dan komen wij met het installeren van twee restwarmtegeneratoren voor dit type binnenvaartschip op een terugverdientijd van iets meer dan 3,5 jaar. neemt de gasoliebrandstofprijs in de toekomst toe, dan veranderen daarmee ook de terugverdienperiodes (zie tabel 2). terugverdientijden restwarmtegeneratoren gasolieprijs in euro/mton tijd in jaren 550 3,6 650 3,1 750 2,6 850 2,4 tabel 2: terugverdientijden fiscaal voordeel met de energie-investeringsaftrek (eia) de restwarmtegeneratoren van orcan energy is gebaseerd op de organische rankinecyclus (orc) en voldoet daarmee aan de energieprestatie-eisen van de energie-investeringsaftrek (eia). door te investeren in een restwarmtegenerator gebaseerd op orc kunt u fiscaal voordeel behalen. zo kan de eia u in 2017 gemiddeld 13,5 procent voordeel opleveren. dit is mede afhankelijk van uw rechtsvorm. bijvoorbeeld of u een vennootschap onder firma (vof) of besloten vennootschap (bv) heeft. bekijk de animatievideo van de restwarmtegenerator van orcan energy lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
10.Roetfilter Fischer Abgastechnik
 
met het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik kunt u tot meer dan 90% van het schadelijke roet op een efficiënte manier opvangen. de gesloten “wall flow” roetfilters en (half) open roetfilters met actieve of passieve regeneratie zijn geschikt gemaakt voor gebruik op een bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshore schip en mega jacht. hoe werkt het roetfilter systeem van fischer abgastechnik? met een roetfilter van fischer abgastechnik, in het engels diesel particulate filter (of dpf) genoemd, kan de deeltjesemissie sterk worden gereduceerd. de reductie is in de praktijk afhankelijk van het type dieselmotor en het zwavelgehalte in de brandstof. afhankelijk van deze factoren kan een roetfilter de emissie van deeltjes, waarbij de pm10-deeltjes de grootste boosdoener zijn, verminderen met meer dan 90%. fischer abgastechnik levert zowel de gesloten “wall flow” roetfilter als de (half) open roetfilter, in een actieve of passieve uitvoering. licht ik de passieve roetfilter toe, dan worden de roetdeeltjes opgevangen in een filter en door middel van katalyse omgezet. vergelijk ik de passieve roetfilter met het actieve roetfilter, dan oxideren de roetdeeltjes in een actieve roetfilter door het toevoegen van stoffen (additieven) aan het roetfilter systeem, of door verbranding of verhitting van de deeltjes. bij het monteren van het (half) open of gesloten “wall flow” (met actieve of passieve regeneratie) roetfilter systeem, streeft fischer abgastechnik ernaar dat het motorvermogen door het installeren van een roetfilter niet tot nauwelijks wordt verminderd. lees meer over de roetfilter in het algemeen monitor uw roetfilter waar en wanneer u wilt het onverwachts uitvallen van het roetfilter van uw schip kan voor vervelende situaties zorgen. door uw roetfilter (en eventueel ook uw scr katalysator) te voorzien van een monitoringssysteem, kunnen de specialisten van fischer abgastechnik u hulp op afstand verlenen en u een mogelijke oplossing bieden. daarnaast kunt u met het monitoringssysteem zelf inzicht krijgen in de werking van uw roetfilter systeem. zo kunt u bijvoorbeeld zien wat de actuele pm-uitstoot is. de kernwaarden van fischer abgastechnik bij fischer abgastechnik zorgen ze ervoor dat het roetfilter systeem voldoet aan alle huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving op het gebied van fijnstof (pm). met behulp van professionele meetapparatuur voert fischer abgastechnik verschillende tests uit, zodat u eenvoudig kunt aantonen dat u met het roetfilter systeem aan alle pm-uitstootnormen voldoet. doordat de ruimte in de machinekamer bij veel schepen vaak beperkt is, staat bij fischer abgastechnik maatwerk voorop. hierdoor kan fischer abgastechnik in de meeste gevallen niet alleen een roetfilter systeem laten inpassen voor nieuw te ontwerpen schepen, maar ook voor bestaande schepen met nog vaak oudere dieselmotoren aan boord. bij fischer abgastechnik vinden ze het belangrijk dat het roetfilter de pm-uitstoot op een efficiënte, effectieve en veilige manier reduceert. daarnaast staan de roetfilter systemen van fischer abgastechnik in de markt bekend om hun compactheid, uitstraling en duitse degelijkheid. het roetfilter in de praktijk een zandzuig- en overslagbedrijf heeft in 2017 de zilveren green award uitgereikt gekregen voor zijn kraanschip. dat leeftijd geen bezwaar is voor het behalen van een green award, bewijst het familiebedrijf met dit kraanschip. er worden namelijk wel vaker green award certificaten toegekend, maar dat een meer dan vijftig jaar oud schip deze erkenning voor duurzaamheid heeft ontvangen, is bijzonder. deze organisatie heeft gekozen voor het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik. bekijk de green award kraanschip business case service voor uw fischer abgastechnik roetfilter met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw fischer abgastechnik roetfilter, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | neem contact op
 Volgende 10 »