clean marine

 Volgende 10 » 
1.clean marine
 
steeds strengere emissie-eisen in de zeevaart op gebied van zwavel gaf enkele jaren geleden noorse investeerders aanleiding tot de oprichting van clean marine. clean marine biedt een innovatieve oplossing in de vorm van een uitlaatgassen reinigingsinstallatie, ook wel een scrubber of exhaust gas cleaning system (egcs) genoemd, voor zowel bestaande als nieuwe schepen. clean marine is de eerste fabrikant die succesvol een scrubber op een schip heeft geïnstalleerd. verder behoort clean marine tot één van de twee oprichters van de egcsa (exhaust gas cleaning system association) en heeft de organisatie een gepatenteerde en bewezen scrubber technologie, die sinds 2004 aan intensieve testen is onderworpen. de scrubber technologie is de corebusiness van clean marine. tot nu toe is er al meer dan 25 miljoen us dollar in dit noorse bedrijf geïnvesteerd door een sterke groep van investeerders. inmiddels mag clean marine toonaangevende rederijen tot hun klantenkring rekenen. ontdek meer over clean marine, of neem gerust contact met ons op voor meer informatie.  
2.clean marine
 
following the increasingly stringent sulphur emission requirements for the maritime industry, a few years ago a couple of norwegian investors startup clean marine, with the objective to find a suitable technology that fits the industry the best. clean marine has development an innovative exhaust gas cleaning system, also called scrubber, for existing and new ships which have to comply with this legislation. this young organization is a pioneer of this environmental friendly technology and fits perfectly with our philosophy: building a sustainable future for the maritime industry. discover more about clean marine, or contact us directly for more information.
3.Advies
 
de tijd van vrijblijvendheid en het uitstellen van duurzame keuzes loopt op z’n eind. door strengere regelgeving en hardere eisen van verladers wordt u als scheepseigenaar of reder steeds meer gedwongen om uw bedrijfsvoering binnen afzienbare tijd te gaan verduurzamen. wij begrijpen als geen ander dat het selecteren van de juiste duurzame oplossing voor uw schip een tijdrovende en uitdagende klus is. bij berger maritiem bent u aan het juiste adres als het aankomt op advies voor het maken van de juiste duurzame beslissing. het kiezen van de juiste duurzame oplossing het kiezen van de juiste duurzame oplossing voor uw type schip vergt maatwerk. wij weten als geen ander dat binnen de maritieme sector de regel ‘one size fits all’ niet van toepassing is. of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, multipurpose-schip, marineschip, visserijschip, baggerschip, werkschip, schip ten dienste van de scheepvaart, mega jacht of offshore schip, elk schip is anders en behoeft een eigen duurzame aanpak. een aanpak die vaak gericht is op de volgende vier terreinen: energie-efficiëntie, efficiënte voortstuwing, emissiereductie en scheepsrecycling. advies op gebied van energie-efficiëntie niet alleen gelden er vanaf 1 januari 2013 nieuwe regels voor de energie-efficiëntie voor schepen groter dan 400 gt, voor steeds meer organisaties in de maritieme sector staat het energie-efficiënter maken van hun schip of scheepsvloot hoog of hoger op de agenda. wij adviseren u als reder of scheepseigenaar graag bij het optimaliseren van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip. zo kunnen wij u niet alleen helpen en begeleiden bij het opstellen van uw ship energy efficiency management plan (seemp), ook hebben wij verschillende scheepsprestatie-optimalisatietools als de energie audit en prestatie simulator in portefeuille die de energie-efficiënte aan boord van uw schip flink zouden kunnen verbeteren. een techniek die wij graag onder uw aandacht brengen is warmteterugwinning. de restwarmtegenerator kan hierbij de warmte, die normaal via de uitlaatgassen en het koelwater van uw scheepsverbrandingsmotoren verloren gaat, deels terugwinnen. de restwarmtegenerator kan deze warmte omzetten in mechanische of elektrische energie. bekijk de producten op gebied van energie-efficiëntie advies op gebied van efficiënte voortstuwing berger maritiem is specialist in het optimaliseren van uw voortstuwing. ons voortstuwingsadvies brengt u op een voorsprong. wij werken op basis van een grondige optimalisatiescan die minimaal zal bestaan uit een analyse van het bedrijfsprofiel, het scheepsontwerp, de voortstuwingssystemen, de energiesystemen en alle andere geïntegreerde systemen. onze aanpak stelt ons in staat om voor u de meest efficiënte en effectieve componenten voor de voortstuwing en energiesystemen te kunnen selecteren, die nu of in de nabije toekomst beschikbaar zullen zijn. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken kunnen wij de hydrodynamische prestatie van uw schip nauwkeurig analyseren om te komen tot het meest optimale (voortstuwings)concept, behorend bij uw specifieke vaarprofiel, bedrijfsprofiel en budget. bekijk de producten op gebied van efficiënte voortstuwing advies op gebied van emissiereductie de regelgeving om het zeemilieu te beschermen doorloopt al jarenlang een geleidelijk proces van aanscherping. het imo-verdrag ter voorkoming van verontreiniging van de zee (marpol) is hierin de internationale koepel voor vrijwel alle maritieme milieuzorg. ook worden de emissienormen voor de binnenvaart steeds verder aangescherpt om het milieu te sparen en de concurrentie met het wegvervoer voor te blijven. berger maritiem kan u adviseren bij de wijze waarop u aan de huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. wij kunnen u onder andere adviseren op gebied van ballast water treatment systems, scrubber technologie, scr katalysatoren en roetfilters. bekijk de producten op gebied van emissiereductie advies op gebied van scheepsrecycling op 30 december 2013 is de eu-verordening nr. 1257/2013 wat betreft scheepsrecycling aangenomen. dat het ontmantelen van schepen in de nabije toekomst op een voor mens en milieu verantwoorde wijze plaatsvindt, is hierbij het belangrijkste uitgangspunt. de scheeps recycling verordening zal scheepseigenaren en reders in de toekomst gaan dwingen om een up-to-date inventarisatie te hebben van gevaarlijke stoffen aan boord van het schip. in het engels hebben wij het hier over de zogenaamde inventory of hazardous materials (ihm). samen met de hulp van de door ons geselecteerde en gecertificeerde ihm-specialisten kunnen wij uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het 'geschikt voor recycling'-certificaat (ihm-certificaat), voorheen het ‘groene paspoort’ genoemd. bekijk de producten op gebied van scheepsrecycling advies voor verkrijgen green award binnenvaart is uw doel het bereiken van een green award voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip? wij verdiepen ons in uw huidige situatie, stellen een actieplan op (met daarin alle praktische opties) en voeren tezamen met u een haalbaarheidsonderzoek uit. lees meer over het green award voor de binnenvaart subsidies en vormen van financiering ook zijn wij actief op gebied van subsidie en financiering. zo hebben wij de juiste kennis in huis om voor u een goede inventarisatie te maken. hierbij voorzien wij u graag van een deskundig advies vanuit een praktijkgerichte benadering. lees meer over subsidie en financiering op onze blogpagina. over berger maritiem | neem contact op
4.... ... scrubber installatiefilm MV Balder
 
onderstaande film geeft inzicht in het installatieproces van de ... ... scrubber op de mv balder. meer weten over de scrubber van ... ...? ... ... heeft een scrubber ontwikkeld gebaseerd op een gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie. deze methode zorgt voor een zeer grote reinigingsefficiëntie. verder biedt het unieke concept eenvoudig de mogelijkheid om meerdere bronnen, denk aan hoofdmotoren, hulpmotoren en boilers, op één scrubber installatie te laten reinigen. ontdek meer over ... ..., de ... ... scrubber of over een scrubber in het algemeen. maak een afspraak | neem contact op
5.... ... scrubber productiefilm
 
onderstaande film geeft inzicht in het productieproces van de ... ... scrubber. meer weten over de scrubber van ... ...? ... ... heeft een scrubber ontwikkeld gebaseerd op een gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie. deze methode zorgt voor een zeer grote reinigingsefficiëntie. verder biedt het unieke concept eenvoudig de mogelijkheid om meerdere bronnen, denk aan hoofdmotoren, hulpmotoren en boilers, op één scrubber installatie te laten reinigen. ontdek meer over ... ..., de ... ... scrubber of over een scrubber in het algemeen. maak een afspraak | neem contact op
6.Scrubber shuttle tanker business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de mondiale zwaveleis van 0,5% m/m (massaprocent) die per 2020 ingaat een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. de zwavelrichtlijn zal namelijk binnen afzienbare tijd moeten gaan leiden tot het maken van duurzame keuzes. stap ik over op ... gas oil (mgo), kies ik voor een alternatieve brandstof als liquefied natural gas (lng) of blijf ik varen op heavy fuel oil (hfo) met gebruik van scrubber technologie? onze noorse partner ... ... as is door samsung heavy industries geselecteerd als leverancier voor het installeren van een scrubber op twee shuttle tankers in opdracht van aet tankers. de schepen (beide 120.000 dwt) zijn 275,8 meter lang, 46 meter breed en hebben een diepgang van 15 meter. ... ... heeft de scrubber installaties in het eerste kwartaal van 2015 opgeleverd. hoe ziet voor aet tankers de business case er nu uit na een jaar in bedrijf? factoren die hebben geleid tot de business case factoren die van invloed waren bij de aankoopbeslissing voor een scrubber voor aet, zijn geweest: het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (... gas oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020 (het vaarprofiel), het brandstofverbruik, de jaarlijkse besparing en de terugverdientijd van de investering. tussen januari 2014 en februari 2015 lag het prijsverschil van zware stookolie (hfo) en maritieme diesel (mgo) tussen de 240 en 300 $/ton. het is zeer aannemelijk dat er een prijsverschil tussen de brandstoffen mgo en hfo zal blijven bestaan. per 1 januari 2015 mag in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m, of men installeert een scrubber. bekend is dat er één aet shuttle tanker voor 70% in het seca-gebied vaart, het andere schip voor 80%. na het doorberekenen van het brandstofverbruik kwam men voor beide aet shuttle tankers op een jaarlijkse besparing van circa 1,2 miljoen dollar (usd). op basis van deze gegevens mag men verwachten dat de scrubbers voor aet binnen 2 à 3 jaar zijn terugverdiend. waarom gekozen voor een scrubber van ... ...? ... ... biedt met haar innovatieve en gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie, welke bijdraagt aan een zeer grote reinigingsefficiëntie, de mogelijkheid om meerdere bronnen door één scrubber installatie te laten reinigen zonder noemenswaardige tegendruk. verder is het concept voorzien van een caustic soda-injectiesysteem waardoor men eenvoudig ook in water met een lage ph-waarde in open loop modus kan opereren. aangezien de shuttle tankers van aet beide zijn voorzien van twee hoofdmotoren, vijf hulpmotoren en drie boilers en een wereldwijd en onbeperkt vaargebied hebben, is de keuze gevallen op ... .... foto: scrubber van ... ... lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
7.Is het nu al de juiste tijd voor scrubber technologie?
 
door: jeroen berger, 29 januari 2014 het is bij een groot publiek inmiddels bekend dat per 1 januari 2015 in de europese eca-gebieden (emission control areas te weten: oostzee, noordzee en het engelse kanaal) alleen mag worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1 procent. deze eis is ingevoerd door de international maritime organization (imo). de planning is dat die vanaf 2020 of op zijn laatst in 2025 zelfs wereldwijd gaat gelden. wat niet veel mensen weten, is dat de europese unie niet alleen deze eisen heeft overgenomen in zijn richtlijn (directive 2012/33eu), maar feitelijk het toepassingsgebied van deze eisen heeft vergroot: niet alleen de territoriale wateren maar ook de gevoelig liggende exclusieve economische zone (tot 200 mijl). dit zal zeker z’n effect hebben op de short sea shipping in west-europa. deze branche, die nog steeds last heeft van lage tarieven en overcapaciteit, zo is wel duidelijk, heeft veel moeite met het vinden van een “lange termijn”-oplossing. men is meer bezig met overleven. de kip of het ei want oplossingen zijn wel degelijk voorhanden: in de vorm van scrubbers. echter, vragen deze oplossingen om grote investeringen en zij moeten nog het vertrouwen winnen van de sector. ook het gebrek aan vertrouwen in de regelgevers is een belangrijke factor die het negatieve sentiment ten aanzien van deze technologie versterkt. maar het belangrijkste aspect is het feit dat veel rederijen in timecharter varen, waarbij de charteraar opdraait voor de brandstofkosten. er is dus helemaal geen prikkel voor de rederijen om te investeren in iets waar zij geen direct financieel voordeel uit halen. en de charteraars gaan niet investeren in schepen die ze niet bezitten. een klassiek voorbeeld dus van de kip of het ei. wat is nu de status? wereldwijd zijn er diverse aanbieders. de belangrijkste en meest hoopvol zijn wärtsilä, alfa laval, ... ..., green tech ... en belco ..., die inmiddels bij elkaar circa honderd systemen hebben verkocht. nog maar enkele daarvan zijn in bedrijf. dus veel ervaring is er nog niet. maar het feit dat belangrijke west-europese bedrijven/rederijen zoals spliethoff, dfds seaways, holland america line, maersk line, wilh. wilhelmsen group, stolt tankers, aet, p&o, color en norwegian cruise line wel hebben geïnvesteerd is niet zonder reden. positieve business case deze bedrijven, die vaak in samenwerking met een fabrikant of zelf studie hebben gedaan naar de economische haalbaarheid en inpassing van scrubbers, komen tot de conclusie dat het voor hen een positieve business case is. terugverdientijden van drie tot vier jaar zijn in veel gevallen realistisch. natuurlijk hangt dit sterk af van de factoren die een grote rol spelen bij het maken van de case. het totale hfo-brandstofverbruik (alle systemen) en de tijd die men verwacht te varen in de eca-zones zijn factoren die worden beïnvloed door de trade en het type schip. maar natuurlijk ook de te verwachten toekomstige “fuel spread” tussen hfo en laagzwavelige mgo en, niet geheel onbelangrijk, de nog resterende economische levensduur van het schip. door de lage tarieven zijn oudere schepen eerder onrendabel dan bijvoorbeeld vijf jaar geleden toen we nog te maken hadden met een hoogconjunctuur. toekomstige fuel spread hfo-mgo hoe de toekomstige fuel spread zal uitpakken in de komende jaren is moeilijk in te schatten. toch moet men sterk rekening houden met een grotere spread dan nu. allereerst zal de mgo-prijs alleen maar toenemen door enerzijds het effect van verhoogde vraag naar deze brandstof omdat de industrie vanaf 1 januari 2015 massaal over zal gaan op mgo. daarnaast trekken de economische activiteiten weer wat aan en zijn de vooruitzichten dus positiever, wat in de regel leidt tot hogere brandstofprijzen. de vraag naar hfo daarentegen zal door de overschakelende industrie sterk dalen, wat in de meeste gevallen zal leiden tot lagere prijzen. feit is dat de imo-eis van 1 januari 2015 onontkoombaar is. degenen die creatief zijn en de moed hebben een brug te slaan via hun klant of charteraar naar een financier, creëren uiteindelijk de beste kansen om te profiteren van de omstandigheden. elk nadeel heeft namelijk zijn voordeel, om maar eens een citaat van johan cruijff te gebruiken. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
8.Groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers
 
door: kees berger, 15 juli 2013 hendrik-ido-ambacht / lysaker (norway) - volgens kees berger van berger maritiem is de samenwerkingsovereenkomst die zijn, nog jonge, onderneming recent sloot met ... ... uit noorwegen, niet alleen een mooie opsteker voor zijn eigen onderneming, maar kan de nederlandse maritieme cluster ook hiervan volop profiteren. vanaf 2015 geldt er voor bepaalde gebieden in de wereld waaronder ook de noordzee, strengere eisen op alle, dus ook op bestaande, schepen voor de uitstoot van zwavel. het is met name deze zwavel die zorgt voor de, zo is inmiddels wel bekend, schadelijke zure regen. deze belangrijke stap, gezet door de imo, is dus niet alleen bedoeld om het milieu te sparen, maar levert ook iets op, namelijk een beter imago voor de tot nu toe als minders schoon bekend staande zeevaart. de regel houdt in, dat de schepen in bepaalde gebieden, van hoogzwavelige zware olie over moeten schakelen naar laag zwavelige gasolie, mits ze een nabehandelingssysteem ook wel scrubber genoemd geïnstalleerd hebben. deze laatste systemen, welke door ... ... geleverd worden, zijn niet goedkoop, maar zijn in veel gevallen wel terug te verdienen binnen 2-4 jaar, want die laag zwavelige gasolie is veel duurder dan de stookolie. berger verwacht, gezien de vele aanvragen en gesprekken die hij heeft gevoerd met rederijen die trend zettend zijn, dat er veel belangstelling is voor deze scrubbers. dit houdt in dat er nieuwe activiteiten en dus werkzaamheden moeten worden ontwikkeld, die de installatie en service, van dit product moeten ondersteunen. dit biedt dus volop kansen voor ontwerpbureaus, reparatiewerven, installatie- en service bedrijven. de heer frode helland-evebø van ... ... geeft aan dat zij met deze nieuwe samenwerking het belang willen onderschrijven van de nederlandse maritiem cluster voor hun verder groei en ontwikkeling. ... ... as is een noorse snelgroeiende onderneming, een pionier op het gebied van de ontwikkeling van multistream en hybride exhaust gas ...ing systems, ook wel scrubbers genoemd. zij zijn één van de grondleggers van de egcs association en hebben een duidelijke maritieme focus. berger maritiem is een nog jonge onderneming met als belangrijke activiteit het adviseren en begeleiden van reders bij het implementeren van nieuwe vaak innovatieve technieken om energie te besparen en emissies te reduceren. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
9.Wat wordt uw schone brandstof strategie?
 
door: jeroen berger, 21 augustus 2014 een vraag die bij veel rederijen steeds meer een rol gaat spelen, is: blijf ik varen op zware stookolie, dieselolie of ... diesel, of stap ik over op liquefied natural gas (lng), bio-lng, biodiesel of gtl, een synthetische dieselbrandstof? hoewel aardoliederivaten de meest voorkomende scheepsbrandstoffen van de afgelopen decennia zijn geweest, zijn de hogere olieprijzen, de lagere gasprijzen, de technologische ontwikkelingen en de aanscherpende milieu regelgevingen, de voornaamste drijfveren om dit in de toekomst flink te gaan veranderen. voor de sociaal-economische raad (ser) was 16 november 2012 één van de belangrijkste dagen in de ser-geschiedenis. de betrokken partijen hebben op die dag een energieakkoord bereikt, speciaal gericht op duurzame groei. sindsdien zijn er door de verschillende organisaties flinke strategieën bedacht voor het gebruik van schone, klimaatneutrale brandstoffen. hoe gaat de energiemix voor de scheepvaart er in de toekomst uitzien? de ser heeft in haar onderzoeksrapport: visie duurzame brandstofmix 2014 de verschillende brandstoffen onder de loep genomen. eén voor één bekijken wij de alternatieven. stappen we massaal over op lng en biobrandstoffen? niet alleen wij denken dat lng een volwaardige speler zal gaan worden voor de zeevaart, ook de ser denkt dat voor de zeevaart het aandeel lng flink zal gaan stijgen. zo voorspellen zij voor de jaren 2030 en 2050 een aandeel van respectievelijk 16 en 33 procent. ook als het aan hen ligt gaan we in de toekomst meer gebruik maken van biobrandstoffen. zo voorspellen zij dat al 5 procent van de totale zeevaart in 2030 op een biobrandstof als bio-diesel zal gaan varen. eigenlijk niet heel verwonderlijk vinden wij, met alle nieuwe milieu wetgevingen op komst. gtl, wind, waterstof en elektrisch daar en tegen, worden minder hoog ingeschat. zo voorspelt het onderzoek voor 2030 een maximale inzet van slechts 1 procent. richten wij ons op de binnenvaart, dan denken wij dat lng een grote publiekslieveling wordt. ook de ser voorspelt een forse stijging van 13 procent in 2030 en 26 procent in 2050. opvallend bij het onderzoek is het grote verwachte aandeel van gtl voor de binnenvaart en recreatievaart. voor de jaren 2030 en 2050 wordt gtl voor het goederenvervoer ingeschat op respectievelijk 11 en 19 procent. ook wij denken dat gtl op termijn een volwaardige speler voor de binnenvaart zal gaan worden. volgens ons heeft deze synthetische dieselbrandstof namelijk zowel bedrijfseconomische als milieutechnische voordelen. zo kan gtl niet alleen via hetzelfde distributienetwerk worden geleverd, ook heeft gtl een efficiëntere verbranding dan gewone diesel en is de uitstoot van schadelijke stoffen als stikstof, fijnstof en roet minimaal. nieuwe emissie-eisen gooien (geen) roet in het eten vooral de uitstoot van koolstofdioxide (co2), zwavel- en stikstofoxiden (sox en nox), fijnstof (pm), stoffen die de ozonlaag aantasten (ods), roet (black carbon) en vluchtige organische stoffen (vos) vormen een steeds groter probleem voor de natuur, het milieu en de menselijke gezondheid. nieuwe wetgevingen op gebied van emissie uitstoot zijn onontkoombaar en tijdig hierop inspelen is dus van essentieel belang voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering. wij weten als geen ander dat ook hier de regel ”one size fits all” niet van toepassing is. berger maritiem volgt de nieuwste ontwikkelingen op de voet, en kan u dan ook als geen ander adviseren bij de wijze waarop u aan de (nieuwe) emissie wet- en regeling kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
10.... ... secures EGCS contract with Hudong-Zhonghua Shipbuilding
 
... ... has been selected by hudong-zhonghua shipbuilding in china to supply exhaust gas ...ing systems (egcs) for two 38,000 dwt. chemical tankers being built for stolt tankers and nyk stolt tankers. the two vessels are built in a series of six sister ships, where the remaining four vessels will be designed with the flexibility to add an egcs at a later stage. the order will enable these new vessels to comply with sulphur emissions legislation without switching to more expensive fuels. nils høy-petersen, ceo in ... ..., states that the contract reflects the growing demand for ... ...'s unique and competitive multi-stream egcs solution. "we are very pleased to experience a breaktrough also in the chinese shipbuilding market and to be selected by hudong-zhonghua, a yard which during its 70 years history has delivered over 3,000 quality ships. we also look forward to delivering a cost-effective solution to help stolt tankers comply with the new emissions regulations which comes into force from 2015", he says. stolt tankers operates globally and has one of the world's largest and most sophisticated fleet of chemical tankers. the stolt tankers fleet consists of more than 150 ships and barges. stolt tankers have a strict focus on safety and environmental protection, and the egcs from ... ... will ensure that the new vessels operate well within all applicable local and international regulatory requirements. ... ... has developed an egcs based on the advanced vortex chamber technology that provides unique ...ing efficiency. the system's integrated fan and gas recirculation technology allows the one egcs unit to simultaneously serve several combustion units. the system supplied to stolt tankers is a hybrid system that allows the vessel to operate seamlessly in all types of water (including low alkaline and saline water) without loss of efficiency. furthermore, the ... ... egcs meets the current ph limit for washwater discharge in europe and usa with good margin. "for vessels operating in european or us waters, inside the emission control areas (ecas), a maximum sulphur limit of 0.1 percent will apply from january 2015," says høy-petersen. "the ... ... system supplied to stolt tankers will ... both sulphur oxides (sox) and particulate matter emissions from one main engine, three auxiliary engines, and three boilers. in total, a single ... ... egcs unit will manage seven exhaust sources and will be designed to ... 140,000 kg exhaust per hour." installation of the egcs unit is scheduled to take place during 2015. ... ... as has since 2006 invested more than 25 musd in development of an exhaust gas ...ing system (egcs), better known as a scrubber, for the maritime industry. through extensive testing in the workshop and in the field, our ... scrubber has been developed into a highly flexible multi stream exhaust gas ...ing device for existing and new ships. the multi-stream feature allows all exhaust sources onboard to be ...ed by one common ...ing unit, offering a competitive solution that is easy to operate. our thorough knowledge of the maritime industry and sound engineering practice has been incorporated into the design of our ... scrubber. ... ... offers ship owners, engine makers and ship builders equipment and support needed to install an egcs on both new buildings and existing ships. view the ... ... introduction film
 Volgende 10 »