Een Controllable Pitch Propeller (CPP), ook bekend als een verstelbare scheepsschroef, vormt een geavanceerd systeem dat schepen een hoge mate van flexibiliteit biedt met betrekking tot vaarsnelheid, belasting en diepgang. Door de pitch van de CPP-bladen aan te passen, kunnen schepen hun prestaties optimaliseren, wat kan leiden tot aanzienlijke verbeteringen in manoeuvreerbaarheid, brandstofefficiëntie en algemene prestaties. Dankzij uitgebreide expertise kan onze partner VICUSdt niet alleen de CPP-bladen van toonaangevende merken reproduceren, maar indien gewenst ook verbeteren. Denk hierbij aan merken zoals KaMeWa, Lips, Wärtsilä, MAN, Schottel, Berg Propulsion en andere fabrikanten.
Dankzij uitgebreide expertise kan onze partner VICUSdt niet alleen de CPP-bladen van toonaangevende merken reproduceren, maar indien gewenst ook verbeteren.
De gereproduceerde Controllable Pitch Propeller (CPP)-bladen kunnen worden vervaardigd uit zowel Cu3 aluminium brons als CF3 of 13-4 roestvrij staal, in overeenstemming met de specificaties van elk classificatiebureau. Met een schroefdiameter tot 9000 mm en een gewicht tot 18 ton kan een breed scala aan verstelbare schroefbladen worden aangeboden.
Wanneer bestaande CPP-bladen worden gereproduceerd, wordt reverse engineering toegepast om de basis van het blad nauwkeurig na te bootsen. Daarnaast kunnen op verzoek ook andere onderdelen van de CPP-apparatuur, zoals een naaf of bouten, worden meegeleverd.
Verbeterd ontwerp
Als de huidige prestaties van uw verstelbare scheepsschroef/Controllable Pitch Propeller (CPP) niet aan uw verwachtingen voldoen of als u de prestaties van uw CPP wilt verbeteren, kan een gevalideerde studie gebaseerd op Computational Fluid Dynamics (CFD) uitkomst bieden.
Deze aanpak stelt u in staat om de hydrodynamische prestaties van uw huidige schip te analyseren en te begrijpen, wat kan leiden tot mogelijke ontwerpverbeteringen voor de bladen van uw verstelbare scheepsschroef (CPP) om de algehele efficiëntie en prestaties te verbeteren.
In de praktijk
De CPP-bladen hebben hun effectiviteit bewezen in diverse scheepstypen, variërend van kustvaartuigen, baggerschepen en offshoreschepen tot aan militaire en grote cruiseschepen. Vraag gerust naar de referenties voor meer informatie.
Reproductie
De gereproduceerde Controllable Pitch Propeller (CPP)-bladen kunnen worden vervaardigd uit zowel Cu3 aluminium brons als CF3 of 13-4 roestvrij staal, in overeenstemming met de specificaties van elk classificatiebureau. Met een schroefdiameter tot 9000 mm en een gewicht tot 18 ton kan een breed scala aan verstelbare schroefbladen worden aangeboden.
Wanneer bestaande CPP-bladen worden gereproduceerd, wordt reverse engineering toegepast om de basis van het blad nauwkeurig na te bootsen. Daarnaast kunnen op verzoek ook andere onderdelen van de CPP-apparatuur, zoals een naaf of bouten, worden meegeleverd.
Verbeterd ontwerp
Als de huidige prestaties van uw verstelbare scheepsschroef/Controllable Pitch Propeller (CPP) niet aan uw verwachtingen voldoen of als u de prestaties van uw CPP wilt verbeteren, kan een gevalideerde studie gebaseerd op Computational Fluid Dynamics (CFD) uitkomst bieden.
Deze aanpak stelt u in staat om de hydrodynamische prestaties van uw huidige schip te analyseren en te begrijpen, wat kan leiden tot mogelijke ontwerpverbeteringen voor de bladen van uw verstelbare scheepsschroef (CPP) om de algehele efficiëntie en prestaties te verbeteren.
In de praktijk
De CPP-bladen hebben hun effectiviteit bewezen in diverse scheepstypen, variërend van kustvaartuigen, baggerschepen en offshoreschepen tot aan militaire en grote cruiseschepen. Vraag gerust naar de referenties voor meer informatie.
Een Controllable Pitch Propeller (CPP), ook bekend als een verstelbare scheepsschroef, vormt een geavanceerd systeem dat schepen een hoge mate van flexibiliteit biedt met betrekking tot vaarsnelheid, belasting en diepgang.
Door de pitch van de CPP-bladen aan te passen, kunnen schepen hun prestaties optimaliseren, wat kan leiden tot aanzienlijke verbeteringen in manoeuvreerbaarheid, brandstofefficiëntie en algemene prestaties.