Ontdek mogelijke manieren om de efficiëntie van uw schip te verbeteren met de Express-analyse van onze partner VICUSdt. Deze diepgaande haalbaarheidsstudie, speciaal ontworpen voor de scheepvaart, onderzoekt en analyseert potentiële energiebesparende oplossingen, zowel onder als boven de waterlijn. Hierdoor kunnen vlootmanagers en technisch directeuren weloverwogen beslissingen nemen om hun huidige vloot te verduurzamen, gebaseerd op een snelle en kosteneffectieve technische analyse van beschikbare alternatieven.
Ontdek mogelijke manieren om de efficiëntie van uw schip te verbeteren met de Express-analyse van onze partner VICUSdt.
Een gestroomlijnde aanpak omvat het verzamelen van technische gegevens van uw bestaande schip of vloot, het voorbereiden en valideren van het numerieke scheepsmodel, en het selecteren van energiebesparende technologieën.
Met behulp van Computational Fluid Dynamics (CFD) worden potentiële onderwaterverbeteringen onderzocht en worden veelbelovende bovenwaterinnovaties geanalyseerd met haalbaarheidsstudies.
Vervolgens worden de meest kansrijke technologieën geëvalueerd, wat resulteert in een gedetailleerd rapport met aanbevelingen en budgettaire kosten.
Een gestroomlijnde aanpak omvat het verzamelen van technische gegevens van uw bestaande schip of vloot, het voorbereiden en valideren van het numerieke scheepsmodel, en het selecteren van energiebesparende technologieën. Met behulp van Computational Fluid Dynamics (CFD) worden potentiële onderwaterverbeteringen onderzocht en worden veelbelovende bovenwaterinnovaties geanalyseerd met haalbaarheidsstudies. Vervolgens worden de meest kansrijke technologieën geëvalueerd, wat resulteert in een gedetailleerd rapport met aanbevelingen en budgettaire kosten.
In de initiële fase van de Express-analyse wordt gestart met een grondige datacollectie, waarbij cruciale technische informatie wordt verzameld. Dit omvat operationele details, zoals noon reports – dagelijkse verslagen met relevante operationele gegevens – evenals technische tekeningen, foto’s en gescande data. Deze uitgebreide dataset vormt de basis voor een diepgaande analyse, waardoor effectieve energiebesparingsmogelijkheden kunnen worden geïdentificeerd en geëvalueerd voor een optimale verbetering van uw schip of vloot.
In de volgende fase wordt de focus gelegd op het voorbereiden en valideren van een numeriek model. Hierbij wordt een uitgebreid Computational Fluid Dynamics (CFD)-model ontwikkeld voor het volledige schip, inclusief de voortstuwing en appendages. Dit model ondergaat een grondige validatie, waarbij de hydrostatica (geometrieën) en prestaties (snelheid, vermogen, toerental) worden getoetst aan zeetests, tanktests of andere betrouwbare prestatiegegevens.
In de derde fase van de Express-analyse wordt de focus gelegd op het selecteren van de te onderzoeken technologieën, zowel onder als boven de waterlijn. Deze keuzes worden zorgvuldig gemaakt in lijn met uw voorkeuren als klant en met inachtneming van technische haalbaarheid, beschikbaar budget en tijdsbeperkingen.
Onder de waterlijn kunnen verschillende gebieden worden bestudeerd, waaronder de boeg, het gebruik van Energy Saving Devices (ESDs) zoals een Pre-Duct, Pre-Swirl Stator (PSS), Propeller Boss Cap Fin (PBCF) en Twisted Rudder en Rudder Bulb, evenals een herontwerp van de scheepsschroef met bladen.
Om de haalbaarheid en praktische toepasbaarheid van bovenwaterinnovaties, zoals een hulpwindvoortstuwingssysteem, te beoordelen, behoren kosteloze individuele haalbaarheidsonderzoeken tot de mogelijkheden.
In deze stap wordt het analyseren van de hydrodynamica voortgezet. Parametrische modellen worden gecreëerd voor elke onderwatertechnologie, die vervolgens worden geïntegreerd in het numerieke model voor simulatie binnen de gekozen scenario’s. Zo wordt de verbetering van het vermogen ten opzichte van de basisconfiguratie beoordeeld. Elke oplossing ondergaat een individuele analyse, zonder combinatie met andere oplossingen.
In de voorlaatste fase van de Express-analyse wordt een definitieve combinatie samengesteld met de meest veelbelovende technologieën, zodat ze gezamenlijk kunnen worden geëvalueerd. Hierdoor wordt een realistischer beeld verkregen van de prestatieverbetering, wat van cruciaal belang is voor de uiteindelijke beoordeling van het rendement op de investering.
Uiteindelijk ontvangt u een volledig rapport in het Engels, waarin de gebruikte gegevens, methodologie, tools, berekeningsresultaten, afbeeldingen, en uiteindelijke conclusies en aanbevelingen worden gepresenteerd. Hierbij worden technische beperkingen, gedetecteerde risico’s en budgettaire kosten voor implementatie meegenomen.
Als voorbeeld heeft een scheepsmanagementbureau een Express-analyse uitgevoerd om potentiële efficiëntieverbeteringen voor twee kustvaartschepen te onderzoeken. Tijdens dit onderzoek is er onder andere gekeken naar Energy Saving Devices (ESDs). Op basis van de resultaten had de klant besloten om te starten met de installatie van een Pre-Swirl Stator (PSS) op beide schepen.
In de initiële fase van de Express-analyse wordt gestart met een grondige datacollectie, waarbij cruciale technische informatie wordt verzameld.
Dit omvat operationele details, zoals noon reports – dagelijkse verslagen met relevante operationele gegevens – evenals technische tekeningen, foto’s en gescande data.
Deze uitgebreide dataset vormt de basis voor een diepgaande analyse, waardoor effectieve energiebesparingsmogelijkheden kunnen worden geïdentificeerd en geëvalueerd voor een optimale verbetering van uw schip of vloot.
In de volgende fase wordt de focus gelegd op het voorbereiden en valideren van een numeriek model. Hierbij wordt een uitgebreid Computational Fluid Dynamics (CFD)-model ontwikkeld voor het volledige schip, inclusief de voortstuwing en appendages.
Dit model ondergaat een grondige validatie, waarbij de hydrostatica (geometrieën) en prestaties (snelheid, vermogen, toerental) worden getoetst aan zeetests, tanktests of andere betrouwbare prestatiegegevens.
In de derde fase van de Express-analyse wordt de focus gelegd op het selecteren van de te onderzoeken technologieën, zowel onder als boven de waterlijn. Deze keuzes worden zorgvuldig gemaakt in lijn met uw voorkeuren als klant en met inachtneming van technische haalbaarheid, beschikbaar budget en tijdsbeperkingen.
Onder de waterlijn kunnen verschillende gebieden worden bestudeerd, waaronder de boeg, het gebruik van Energy Saving Devices (ESDs) zoals een Pre-Duct, Pre-Swirl Stator (PSS), Propeller Boss Cap Fin (PBCF) en Twisted Rudder en Rudder Bulb, evenals een herontwerp van de scheepsschroef met bladen.
Om de haalbaarheid en praktische toepasbaarheid van bovenwaterinnovaties, zoals een hulpwindvoortstuwingssysteem, te beoordelen, behoren kosteloze individuele haalbaarheidsonderzoeken tot de mogelijkheden.
In deze stap wordt het analyseren van de hydrodynamica voortgezet. Parametrische modellen worden gecreëerd voor elke onderwatertechnologie, die vervolgens worden geïntegreerd in het numerieke model voor simulatie binnen de gekozen scenario’s. Zo wordt de verbetering van het vermogen ten opzichte van de basisconfiguratie beoordeeld. Elke oplossing ondergaat een individuele analyse, zonder combinatie met andere oplossingen.
In de voorlaatste fase van de Express-analyse wordt een definitieve combinatie samengesteld met de meest veelbelovende technologieën, zodat ze gezamenlijk kunnen worden geëvalueerd. Hierdoor wordt een realistischer beeld verkregen van de prestatieverbetering, wat van cruciaal belang is voor de uiteindelijke beoordeling van het rendement op de investering.
Uiteindelijk ontvangt u een volledig rapport in het Engels, waarin de gebruikte gegevens, methodologie, tools, berekeningsresultaten, afbeeldingen, en uiteindelijke conclusies en aanbevelingen worden gepresenteerd. Hierbij worden technische beperkingen, gedetecteerde risico’s en budgettaire kosten voor implementatie meegenomen.
Als voorbeeld heeft een scheepsmanagementbureau een Express-analyse uitgevoerd om potentiële efficiëntieverbeteringen voor twee kustvaartschepen te onderzoeken. Tijdens dit onderzoek is er onder andere gekeken naar Energy Saving Devices (ESDs). Op basis van de resultaten had de klant besloten om te starten met de installatie van een Pre-Swirl Stator (PSS) op beide schepen.
Deze Express-analyse, ofwel haalbaarheidsstudie, is vooral gericht op rederijen en scheepseigenaren met huidige zee- en kustvaartschepen, met als doel wereldwijde wet- en regelgeving na te leven door gebruik te maken van energiebesparende technologieën. Denk hierbij aan voorschriften zoals de Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI) en de Carbon Intensity Indicator (CII), vastgesteld door de Internationale Maritieme Organisatie (IMO).
Soortgelijke Express-analyses kunnen worden uitgevoerd voor bestaande schepen in andere sectoren binnen de scheepvaart. Denk hierbij aan marktsegmenten zoals de binnenvaart, passagiersvaart, visserij, baggerij, offshore en marine. Deze haalbaarheidsonderzoeken worden op maat aangeboden.
Zeker! De energiebesparende oplossingen, zowel onder als boven de waterlijn, die voortkomen uit deze Express-analyse, kunnen direct op uw schepen worden geïmplementeerd. Bekijk voor meer informatie de producten op het gebied van CO2-reductie en voortstuwing.
Absoluut! Denk hierbij aan uitgebreid onderzoek naar mogelijke verbeteringen in scheepsrompontwerpen, vanaf de boeg tot aan het achterschip, inclusief componenten zoals scheepsschroeven, scheepsroeren en straalbuizen, en haalbaarheidsstudies naar innovatieve technologieën boven de waterlijn.
Net als bij bestaande schepen strekt de expertise in nieuwbouwschepen zich uit over diverse sectoren in de scheepvaart, zoals binnenvaart, passagiersvaart, kustvaart, zeevaart, visserij, baggerindustrie, offshore en marine.
Contactgegevens Berger Maritiem:
Straat en postcode:
Steur 50, 3344 JJ
Plaats:
Hendrik-Ido-Ambacht
Land:
Nederland
Telefoonnummer:
078 6 414 525
E-mailadres: