De maritieme sector heeft zich toegewijd aan het bereiken van cruciale doelstellingen voor klimaat en luchtkwaliteit, verankerd in internationale overeenkomsten zoals het Klimaatakkoord van Parijs en de Green Deal voor Zeevaart, Binnenvaart en Havens. Tegen 2050 streeft de binnenvaart naar vrijwel emissievrij varen, terwijl de zeevaart zich richt op een halvering van de CO2-uitstoot. Met diepgaande expertise in energiebesparende technologieën, emissiereductie en een grondige kennis van lokale en internationale maritieme milieuwetgeving staan wij klaar om u te begeleiden en adviseren bij het uitstippelen van een gedegen routekaart naar emissieloos en klimaatneutraal varen. Samen met onze partners kunnen we stap voor stap werken aan het toekomstbestendig maken van uw bestaande vloot of het voorbereiden van nieuwe scheepsontwerpen met praktische, haalbare oplossingen.
Het vraagstuk van de toekomstige energiedrager voor de scheepvaart is uiterst complex en vereist een grondige analyse per situatie. De juiste keuze van brandstof wordt beïnvloed door verschillende factoren, zoals het type schip, het vaarprofiel, en economische, technische en infrastructurele overwegingen. We onderzoeken diverse opties, waaronder biobrandstoffen, groene waterstof, blauwe ammoniak, koolstofneutrale brandstoffen en elektrisch varen, en staan klaar om u te assisteren en adviseren bij het maken van toekomstgerichte beslissingen.
Haalbaarheidsanalyses kunnen worden uitgevoerd voor energiebesparende technieken voor zowel bestaande als nieuwe schepen, zowel onder als boven de waterlijn. Denk hierbij aan innovaties zoals Energy Saving Devices, hulpwindvoortstuwing, restwarmteterugwinning en luchtsmering. Door de mogelijke voordelen van deze technologieën te onderzoeken en de investeringskosten, operationele impact en terugverdientijd te beoordelen, kan een weloverwogen advies worden gegeven over de implementatie van geschikte energiebesparende oplossingen.
Naast het onderzoeken van energiebesparende technieken om de CO2-voetafdruk van uw vloot te verkleinen, kan ook de haalbaarheid worden onderzocht van oplossingen die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en fijnstof (PM) verminderen. Hiervoor kunnen technologieën zoals Selective Catalytic Reduction (SCR) en Diesel Particulate Filters (DPF) worden verkend, ook wel bekend als SCR-katalysatoren en roetfilters. Door middel van een grondig haalbaarheidsonderzoek kan worden vastgesteld of deze systemen compatibel zijn met de (bestaande) motorenconfiguratie, of ze inpasbaar zijn in de machinekamer, en of de emissiegrenswaarden zoals IMO Tier III- of EU Stage V kunnen worden behaald.
Als uw huidige schip niet voldoet aan de milieunormen of als u een nieuw, toekomstbestendig schip wilt bouwen, staan we klaar om u te helpen. Op basis van de laatste stand van de techniek, beschikbaarheid van energiebesparende en emissiereducerende oplossingen in de scheepvaart, en vanuit onze kijk op de toekomst, adviseren wij u als reder of scheepseigenaar graag bij het maken van de juiste duurzame keuze.
Werk samen met ons en onze partners aan het toekomstbestendig maken van uw bestaande vloot en nieuwe scheepsontwerpen.
Het vraagstuk van de toekomstige energiedrager voor de scheepvaart is uiterst complex en vereist een grondige analyse per situatie. De juiste keuze van brandstof wordt beïnvloed door verschillende factoren, zoals het type schip, het vaarprofiel, en economische, technische en infrastructurele overwegingen.
We onderzoeken diverse opties, waaronder biobrandstoffen, groene waterstof, blauwe ammoniak, koolstofneutrale brandstoffen en elektrisch varen, en staan klaar om u te assisteren en adviseren bij het maken van toekomstgerichte beslissingen.
Haalbaarheidsanalyses kunnen worden uitgevoerd voor energiebesparende technieken voor zowel bestaande als nieuwe schepen, zowel onder als boven de waterlijn. Denk hierbij aan innovaties zoals Energy Saving Devices, hulpwindvoortstuwing, restwarmteterugwinning en luchtsmering.
Door de mogelijke voordelen van deze technologieën te onderzoeken en de investeringskosten, operationele impact en terugverdientijd te beoordelen, kan een weloverwogen advies worden gegeven over de implementatie van geschikte energiebesparende oplossingen.
Naast het onderzoeken van energiebesparende technieken om de CO2-voetafdruk van uw vloot te verkleinen, kan ook de haalbaarheid worden onderzocht van oplossingen die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en fijnstof (PM) verminderen.
Hiervoor kunnen technologieën zoals Selective Catalytic Reduction (SCR) en Diesel Particulate Filters (DPF) worden verkend, ook wel bekend als SCR-katalysatoren en roetfilters.
Door middel van een grondig haalbaarheidsonderzoek kan worden vastgesteld of deze systemen compatibel zijn met de (bestaande) motorenconfiguratie, of ze inpasbaar zijn in de machinekamer, en of de emissiegrenswaarden zoals IMO Tier III- of EU Stage V kunnen worden behaald.
Als uw huidige schip niet voldoet aan de milieunormen of als u een nieuw, toekomstbestendig schip wilt bouwen, staan we klaar om u te helpen.
Op basis van de laatste stand van de techniek, beschikbaarheid van energiebesparende en emissiereducerende oplossingen in de scheepvaart, en vanuit onze kijk op de toekomst, adviseren wij u als reder of scheepseigenaar graag bij het maken van de juiste duurzame keuze.
Contactgegevens Berger Maritiem:
Straat en postcode:
Steur 50, 3344 JJ
Plaats:
Hendrik-Ido-Ambacht
Land:
Nederland
Telefoonnummer:
078 6 414 525
E-mailadres: