Wilt u een scheepsroer dat perfect is afgestemd op uw schip, met het juiste type, profiel, ophanging en plaatsing van de roerkoning, passend bij uw scheepsschroef, straalbuis, scheepsvorm en vaarprofiel? Of het nu gaat om een binnenvaartschip, baggerschip, sleephopperzuiger, kraanschip, offshore-ondersteuningsschip, veerboot, passagiersschip of superjacht, onze partner VICUSdt onderzoekt graag voor u de hydrodynamische prestaties van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip, om te komen tot een optimaal scheepsroer voor uw vaaromstandigheden. Bij elk scheepsroerontwerp wordt gestreefd naar maximale brandstofefficiëntie, wendbaarheid en stabiliteit.
Onze partner VICUSdt onderzoekt graag voor u de hydrodynamische prestaties van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip, om te komen tot een optimaal scheepsroer voor uw vaaromstandigheden.
Het kiezen van het juiste type scheepsroer en -profiel is essentieel voor het verbeteren van de wendbaarheid en stabiliteit van uw schip. Het optimale ontwerp wordt bepaald door verschillende factoren, zoals de vorm van het schip, de eigenschappen van de scheepsschroef en, indien aanwezig, de straalbuis, evenals het gewenste vaarprofiel van het schip.
Ongeacht welk type scheepsroer en -profiel u kiest, elk scheepsroer wordt vervaardigd uit hoogwaardige materialen, ondergaat uitgebreide tests en kan worden gecertificeerd door vrijwel elk classificatiebureau. Hierdoor voldoen de scheepsroeren aan alle internationale normen en voorschriften op het gebied van veiligheid, prestaties en betrouwbaarheid.
Wat de aanpak onderscheidt, is de nadruk op gevalideerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-studies. Met behulp van deze wetenschappelijke onderzoeken kan het meest optimale scheepsroertype en -profiel worden geselecteerd en eventueel verbeterd. Op deze manier wordt een toegevoegde waarde gecreëerd die de mogelijkheden van standaard scheepsroeren overstijgt.
Bent u benieuwd naar de voordelen van een CFD-geoptimaliseerd scheepsroer voor uw huidige schip? Als u nog beschikt over de vereiste tekeningen van uw schip, kunnen de ontwerpers vrij gemakkelijk een geschikt type scheepsroer en -profiel ontwikkelen en het verwachte rendement voor u berekenen.
Als u niet meer over de tekeningen van uw schip beschikt, maar wel wilt onderzoeken welk scheepsroertype en -profiel het meest geschikt is voor uw vaaromstandigheden, dan kunt u nog steeds kiezen voor een CFD-geoptimaliseerd scheepsroer. Met behulp van een 3D-scan en metingen kunnen de ontwerpers uw voor- en achterschip, inclusief bestaande appendages zoals scheepsschroeven en straalbuizen, nauwkeurig in kaart brengen. Op basis hiervan kan het optimale scheepsroer, inclusief de ophanging en plaatsing van de roerkoning, worden onderzocht en ontworpen, volledig afgestemd op uw vaarprofiel.
De CFD-geoptimaliseerde scheepsroeren hebben hun waarde bewezen in diverse schepen en sectoren binnen de maritieme sector.
Een voorbeeld uit de visserijsector betreft een van de oudste Nederlandse visserijfamilies uit Urk, die ervoor koos hun nieuwe twinrigger/flyshooter (zie de foto hieronder) uit te rusten met een CFD-geoptimaliseerd scheepsroerontwerp.
Deze keuze heeft geleid tot een vergroting van de cavitatievrije roerhoek en een vermindering van de weerstand, wat resulteerde in minder milieubelasting en kostenbesparingen.
Het kiezen van het juiste type scheepsroer en -profiel is essentieel voor het verbeteren van de wendbaarheid en stabiliteit van uw schip. Het optimale ontwerp wordt bepaald door verschillende factoren, zoals de vorm van het schip, de eigenschappen van de scheepsschroef en, indien aanwezig, de straalbuis, evenals het gewenste vaarprofiel van het schip.
Ongeacht welk type scheepsroer en -profiel u kiest, elk scheepsroer wordt vervaardigd uit hoogwaardige materialen, ondergaat uitgebreide tests en kan worden gecertificeerd door vrijwel elk classificatiebureau. Hierdoor voldoen de scheepsroeren aan alle internationale normen en voorschriften op het gebied van veiligheid, prestaties en betrouwbaarheid.
Wat de aanpak onderscheidt, is de nadruk op gevalideerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-studies. Met behulp van deze wetenschappelijke onderzoeken kan het meest optimale scheepsroertype en -profiel worden geselecteerd en eventueel verbeterd. Op deze manier wordt een toegevoegde waarde gecreëerd die de mogelijkheden van standaard scheepsroeren overstijgt.
Ongeacht welk type scheepsroer en -profiel u kiest, elk scheepsroer wordt vervaardigd uit hoogwaardige materialen, ondergaat uitgebreide tests en kan worden gecertificeerd door vrijwel elk classificatiebureau. Hierdoor voldoen de scheepsroeren aan alle internationale normen en voorschriften op het gebied van veiligheid, prestaties en betrouwbaarheid.
Bent u benieuwd naar de voordelen van een CFD-geoptimaliseerd scheepsroer voor uw huidige schip? Als u nog beschikt over de vereiste tekeningen van uw schip, kunnen de ontwerpers vrij gemakkelijk een geschikt type scheepsroer en -profiel ontwikkelen en het verwachte rendement voor u berekenen.
Als u niet meer over de tekeningen van uw schip beschikt, maar wel wilt onderzoeken welk scheepsroertype en -profiel het meest geschikt is voor uw vaaromstandigheden, dan kunt u nog steeds kiezen voor een CFD-geoptimaliseerd scheepsroer. Met behulp van een 3D-scan en metingen kunnen de ontwerpers uw voor- en achterschip, inclusief bestaande appendages zoals scheepsschroeven en straalbuizen, nauwkeurig in kaart brengen. Op basis hiervan kan het optimale scheepsroer, inclusief de ophanging en plaatsing van de roerkoning, worden onderzocht en ontworpen, volledig afgestemd op uw vaarprofiel.
De CFD-geoptimaliseerde scheepsroeren hebben hun waarde bewezen in diverse schepen en sectoren binnen de maritieme sector. Een voorbeeld uit de visserijsector betreft een van de oudste Nederlandse visserijfamilies uit Urk, die ervoor koos hun nieuwe twinrigger/flyshooter (zie de foto hieronder) uit te rusten met een CFD-geoptimaliseerd scheepsroerontwerp. Deze keuze heeft geleid tot een vergroting van de cavitatievrije roerhoek en een vermindering van de weerstand, wat resulteerde in minder milieubelasting en kostenbesparingen.
Contactgegevens Berger Maritiem:
Straat en postcode:
Steur 50, 3344 JJ
Plaats:
Hendrik-Ido-Ambacht
Land:
Nederland
Telefoonnummer:
078 6 414 525
E-mailadres:
Om het optimale type scheepsroer en -profiel te kunnen selecteren, wordt gebruik gemaakt van geavanceerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-software. Deze bewezen technologie stelt de ontwerpers in staat om verschillende scheepsroertypen en -profielen te evalueren voordat ze op uw schip worden geïnstalleerd.
Door middel van computergesimuleerde tests wordt het gedrag van het schip tijdens draaien in een cirkel en tijdens zigzagmanoeuvres beoordeeld. Dit stelt hen in staat om de reactie van het scheepsroer te optimaliseren onder diverse omstandigheden, zoals snelheid en belasting.
Op basis van de verkregen simulatieresultaten wordt het meest geschikte type scheepsroer en -profiel geselecteerd en indien nodig aangepast om maximale efficiëntie, wendbaarheid en stabiliteit te realiseren.
Een voorbeeld van een scheepsroertype is een Twisted Rudder, zoals te zien is op deze afbeelding. Dit speciale type scheepsroer heeft een unieke vorm die afwijkt van traditionele scheepsroeren. Het roerblad is gedraaid of gebogen langs de lengte, waardoor de waterstroom rondom het roer verbetert, vooral bij hogere snelheden. Dit zorgt voor een efficiëntere vaart en soepelere manoeuvres.
Sommige “Twisted Rudders”, zoals ook in dit voorbeeld het geval is, zijn uitgerust met een Bulb, een bult aan de voorkant van het roerblad. Dit helpt bij het verminderen van wervelingen en verbetert de scheepsprestaties.
Om het optimale type scheepsroer en -profiel te kunnen selecteren, wordt gebruik gemaakt van geavanceerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-software. Deze bewezen technologie stelt de ontwerpers in staat om verschillende scheepsroertypen en -profielen te evalueren voordat ze op uw schip worden geïnstalleerd.
Door middel van computergesimuleerde tests wordt het gedrag van het schip tijdens draaien in een cirkel en tijdens zigzagmanoeuvres beoordeeld. Dit stelt hen in staat om de reactie van het scheepsroer te optimaliseren onder diverse omstandigheden, zoals snelheid en belasting.
Op basis van de verkregen simulatieresultaten wordt het meest geschikte type scheepsroer en -profiel geselecteerd en indien nodig aangepast om maximale efficiëntie, wendbaarheid en stabiliteit te realiseren.
Een voorbeeld van een scheepsroertype is een Twisted Rudder. Dit speciale type scheepsroer heeft een unieke vorm die afwijkt van traditionele scheepsroeren. Het roerblad is gedraaid of gebogen langs de lengte, waardoor de waterstroom rondom het roer verbetert, vooral bij hogere snelheden. Dit zorgt voor een efficiëntere vaart en soepelere manoeuvres.
Sommige Twisted Rudders, zoals ook op deze afbeelding het geval is, zijn uitgerust met een Bulb, een bult aan de voorkant van het roerblad. Dit helpt bij het verminderen van wervelingen en verbetert de scheepsprestaties.
Wat de aanpak onderscheidt, is de nadruk op gevalideerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-studies. Met behulp van deze wetenschappelijke onderzoeken kan het meest optimale scheepsroertype en -profiel worden geselecteerd en eventueel verbeterd. Op deze manier wordt een toegevoegde waarde gecreëerd die de mogelijkheden van standaard scheepsroeren overstijgt.