Bent u op zoek naar een scheepsschroef die efficiënt, geluids- en trillingsarm is en naadloos aansluit bij uw (huidige) appendages, scheepsvorm en vaarprofiel? Of u nu een binnenvaartschip, duwboot, kustvaartschip, containerschip, olietanker, bulkcarrier, veerboot, offshore-ondersteuningsschip, baggerschip, trawler, marineschip of superjacht heeft, onze partner VICUSdt beschikt over uitgebreide expertise om voor verschillende scheepstypen een optimale scheepsschroef te ontwikkelen. Bij elk schroefontwerp wordt gestreefd naar een kosteneffectieve oplossing met maximale brandstofefficiëntie.
Onze partner VICUSdt beschikt over uitgebreide expertise om voor verschillende scheepstypen een optimale scheepsschroef te ontwikkelen.
Om een optimale scheepsschroef voor uw schip te ontwerpen, is het van essentieel belang om het voortstuwingsconcept nauwkeurig te definiëren en af te stemmen op uw specifieke behoeften.
Dit omvat onder andere de interactie tussen verschillende aandrijfcomponenten en de benodigde transmissie.
Dankzij uitgebreide kennis en ervaring zijn de design engineers in staat scheepsschroeven te ontwerpen voor diverse aandrijfconcepten, variërend van conventionele diesel- en schroefasinstallaties tot elektrische of hybride voortstuwingssystemen.
Of het nu gaat om een vaste scheepschroef, een straalbuisschroef, een boegschroef, een scheepsschroef voor een roerpropeller of een elektrische pod, elke scheepsschroef wordt standaard gegoten uit CuNiAl, een hoogwaardige legering van koper, nikkel en aluminium.
De gieterij beschikt over moderne apparatuur, waaronder robots. Hiermee worden scheepsschroeven geproduceerd met een diameter tot 7000 mm, die voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden en regelgeving van diverse classificatiebureaus.
Is uw bestaande schip toe aan een nieuwe scheepsschroef en bent u geïnteresseerd in een CFD-geoptimaliseerde scheepsschroef?
Als u nog beschikt over de tekeningen van uw schip, kunnen de schroefontwerpers direct aan de slag met het ontwerpen van een geschikte scheepsschroef. Zelfs als u geen tekeningen meer heeft, is dat mogelijk.
Met behulp van een 3D-scan en metingen kunnen uw voor- en achterschip met bestaande appendages nauwkeurig in kaart worden gebracht. Op deze manier heeft u ook voor uw schip een passende scheepsschroef, volledig afgestemd op uw vaarprofiel.
In vergelijking met vaste scheepsschroeven, ook wel bekend als Fixed Pitch Propellers (FPP), bieden verstelbare scheepsschroeven een geavanceerde oplossing voor optimale voortstuwing. Deze technologie, genaamd Controllable Pitch Propellers (CPP), heeft verschillende voordelen, zoals verbeterde manoeuvreerbaarheid, hogere efficiëntie en een soepeler vaargedrag.
Met behulp van reverse engineering kunnen uw huidige Controllable Pitch Propeller (CPP)-bladen, ongeacht het merk, gereproduceerd en/of verbeterd worden. Hierdoor kunnen kosteneffectieve en mogelijk efficiëntere verstelbare schroefbladen worden teruggeplaatst.
De scheepsschroeven hebben hun kracht bewezen in diverse schepen en bedrijfstakken binnen de maritieme industrie.
Van indrukwekkende ombouwprojecten tot efficiënte nieuwe scheepsontwerpen, ze zijn succesvol toegepast in meerdere sectoren, waaronder de binnenvaart, kustvaart, zeevaart, baggerij, offshore, visserij en marine.
Om een optimale scheepsschroef voor uw schip te ontwerpen, is het van essentieel belang om het voortstuwingsconcept nauwkeurig te definiëren en af te stemmen op uw specifieke behoeften. Dit omvat onder andere de interactie tussen verschillende aandrijfcomponenten en de benodigde transmissie. Dankzij uitgebreide kennis en ervaring zijn de design engineers in staat scheepsschroeven te ontwerpen voor diverse aandrijfconcepten, variërend van conventionele diesel- en schroefasinstallaties tot elektrische of hybride voortstuwingssystemen.
Of het nu gaat om een vaste scheepschroef, een straalbuisschroef, een boegschroef, een scheepsschroef voor een roerpropeller of een elektrische pod, elke scheepsschroef wordt standaard gegoten uit CuNiAl, een hoogwaardige legering van koper, nikkel en aluminium.
De gieterij beschikt over moderne apparatuur, waaronder robots. Hiermee worden scheepsschroeven geproduceerd met een diameter tot 7000 mm, die voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden en regelgeving van diverse classificatiebureaus.
Is uw bestaande schip toe aan een nieuwe scheepsschroef en bent u geïnteresseerd in een CFD-geoptimaliseerde scheepsschroef? Als u nog beschikt over de tekeningen van uw schip, kunnen de schroefontwerpers direct aan de slag met het ontwerpen van een geschikte scheepsschroef. Zelfs als u geen tekeningen meer heeft, is dat mogelijk. Met behulp van een 3D-scan en metingen kunnen uw voor- en achterschip met bestaande appendages nauwkeurig in kaart worden gebracht. Op deze manier heeft u ook voor uw schip een passende scheepsschroef, volledig afgestemd op uw vaarprofiel.
In vergelijking met vaste scheepsschroeven, ook wel bekend als Fixed Pitch Propellers (FPP), bieden verstelbare scheepsschroeven een geavanceerde oplossing voor optimale voortstuwing. Deze technologie, genaamd Controllable Pitch Propellers (CPP), heeft verschillende voordelen, zoals verbeterde manoeuvreerbaarheid, hogere efficiëntie en een soepeler vaargedrag.
Met behulp van reverse engineering kunnen uw huidige Controllable Pitch Propeller (CPP)-bladen, ongeacht het merk, gereproduceerd en/of verbeterd worden. Hierdoor kunnen kosteneffectieve en mogelijk efficiëntere verstelbare schroefbladen worden teruggeplaatst.
Is uw bestaande schip toe aan een nieuwe scheepsschroef en bent u geïnteresseerd in een CFD-geoptimaliseerde scheepsschroef? Als u nog beschikt over de tekeningen van uw schip, kunnen de schroefontwerpers direct aan de slag met het ontwerpen van een geschikte scheepsschroef. Zelfs als u geen tekeningen meer heeft, is dat mogelijk. Met behulp van een 3D-scan en metingen kunnen uw voor- en achterschip met bestaande appendages nauwkeurig in kaart worden gebracht. Op deze manier heeft u ook voor uw schip een passende scheepsschroef, volledig afgestemd op uw vaarprofiel.
In vergelijking met vaste scheepsschroeven, ook wel bekend als Fixed Pitch Propellers (FPP), bieden verstelbare scheepsschroeven een geavanceerde oplossing voor optimale voortstuwing. Deze technologie, genaamd Controllable Pitch Propellers (CPP), heeft verschillende voordelen, zoals verbeterde manoeuvreerbaarheid, hogere efficiëntie en een soepeler vaargedrag.
Met behulp van reverse engineering kunnen uw huidige Controllable Pitch Propeller (CPP)-bladen, ongeacht het merk, gereproduceerd en/of verbeterd worden. Hierdoor kunnen kosteneffectieve en mogelijk efficiëntere verstelbare schroefbladen worden teruggeplaatst.
De scheepsschroeven hebben hun kracht bewezen in diverse schepen en bedrijfstakken binnen de maritieme industrie. Van indrukwekkende ombouwprojecten tot efficiënte nieuwe scheepsontwerpen, ze zijn succesvol toegepast in meerdere sectoren, waaronder de binnenvaart, kustvaart, zeevaart, baggerij, offshore, visserij en marine.
Zeker! Als u specifieke wensen en behoeften heeft voor het ontwerp van uw CFD-geoptimaliseerde scheepsschroef, wordt maatwerk geboden. Het team van experts staat klaar om samen met u de optimale scheepsschroef te ontwerpen die – binnen de mogelijkheden – voldoet aan uw specificaties en aansluit bij uw (huidige) appendages, zoals bijvoorbeeld uw straalbuis en scheepsroer.
Of u nu op zoek bent naar een specifiek materiaal zoals hoogwaardig roestvrij staal, een bepaalde grootte, dikte en sterktemarge, of andere eigenschappen, de brede expertise strekt zich uit tot verschillende soorten schepen, van mijnenbestrijdingsvaartuigen tot onderzoeksvaartuigen. Hierdoor kan er worden voldaan aan de hoogste eisen, inclusief geluidsreductie en robuustheid.
Ja, dat is zeker mogelijk. Is uw bestaande scheepsschroef aan vervanging toe, dan zou u de waarde kunnen laten bepalen, om deze vervolgens te laten recyclen. Op deze manier worden de grondstoffen opnieuw gebruikt voor het maken van een nieuwe CFD-geoptimaliseerde scheepsschroef.
Contactgegevens Berger Maritiem:
Straat en postcode:
Steur 50, 3344 JJ
Plaats:
Hendrik-Ido-Ambacht
Land:
Nederland
Telefoonnummer:
078 6 414 525
E-mailadres:
Afhankelijk van het gekozen aandrijfconcept voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip, is het uitgangspunt dat de scheepsschroef moet zorgen voor efficiënte voortstuwing bij verschillende snelheden en diepgangen, met minimale geluids- en trillingsniveaus. Bij elektrische of hybride voortstuwing wordt er ook gestreefd naar het minimaliseren van het benodigde accupakket.
Met geavanceerde Computational Fluid Dynamics (CFD)-simulaties worden nauwkeurige prestatieberekeningen van de scheepsschroef uitgevoerd op basis van actuele gegevens, en worden snelheidsprognoses gemaakt.
Als de CFD-analyse aangeeft dat het geïnstalleerde vermogen niet voldoende is om de gewenste snelheid te behalen of de gewenste vaarduur niet mogelijk maakt, kunnen indien gewenst aanpassingen aan het voor- en achterschip worden voorgesteld om de beoogde configuratie te realiseren.
De keuze van het aantal bladen van de scheepsschroef is cruciaal voor efficiëntie, kracht en looprust. Gevalideerde CFD-berekeningen stellen de schroefontwerpers in staat om u goed te adviseren over het optimale aantal bladen, de juiste diameter en spoed voor uw specifieke situatie, met aandacht voor efficiëntie en grootte van de scheepsschroef.
Materiaalkeuze is ook van groot belang, vooral in specifieke omgevingen zoals arctische condities of voor gespecialiseerde schepen zoals onderzoeksvaartuigen. Indien gewenst, wordt ervoor gezorgd dat de scheepsschroef voldoet aan relevante normen en standaarden, zoals ijsklasse of internationale geluidsbeperkingen zoals ICES 209 voor geluidsarme schepen.