advies schone scheepvaart

« Vorige 10  Volgende 10 » 
21.CFD berekening
 
cfd staat voor computational fluid dynamics. dit is een techniek waarmee de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip nauwkeurig kan worden geanalyseerd. hiermee wordt de stroming en weerstand berekend om te zien welke verbeteringen er gedaan kunnen worden. onze partner vicusdt is gespecialiseerd in het verrichten van een cfd berekening. het bedrijf richt zich op de sectoren zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. wat zijn de belangrijkste gebieden van een schip waar optimalisatie mogelijk is? optimaliseer de rompvorm naast een zuinige motor, een schone brandstof strategie en slimme energie management systemen, worden er door veel rederijen hard gewerkt aan zuinige schepen door een rompvorm te ontwikkelen (of te optimaliseren) die minder weerstand ondervindt op zee. een cfd berekening kan daar goed bij van pas komen. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) software kan worden bestudeerd hoe de waterstromen langs de romp lopen op weg naar het achterschip. doordat de beschikbare rekenkracht van computers alsmaar toenemend, kan onze partner met haar cfd simulatietool de waterstromen zeer nauwkeurig in beeld brengen. voor onder andere een nieuw te ontwerpen visserij schip heeft vicusdt een rompvorm optimalisatiestudie uitgevoerd. bekijk de cfd optimalisatiestudies visserij schip business case optimaliseer de bulbsteven niet alleen de rompvorm kan worden geoptimaliseerd, ook de bulbsteven (ook wel de bulb genoemd) kan met behulp van een cfd berekening een grote rendementsverbetering ondergaan. de functie van het torpedovormig onderdeel van de boeg is dat het automatisch moet zorgen voor een vermindering van de golfweerstand. de praktijk leert dat dit niet altijd het geval is. zo kan er in veel gevallen op gebied van rendement een hoop winst worden behaald. met de cfd simulatietool van vicusdt kan de bulbsteven dusdanig worden geoptimaliseerd dat het schip minder vermogen en dus minder brandstof nodig heeft om een bepaalde snelheid te bereiken. daarnaast is het zo dat, na een cfd berekening, bij hetzelfde vermogen zelfs in veel gevallen een iets hogere snelheid kan worden bereikt. voor onder andere drie multipurpose schepen heeft onze partner een nieuwe bulbsteven ontworpen. voor dit green retrofit project wordt een brandstofbesparing en co2-reductie verwacht van 25 procent. bekijk de green retrofit multipurpose schip business case optimaliseer de appendages vaak worden bij het optimaliseren van de rompvorm van het schip, de appendages (denk aan een scheepsschroef, scheepsroer en straalbuis) niet meegenomen. een gemiste kans, zo denken wij, want de appendages kunnen worden uitgelijnd in de stroming, zodat ook zij zo min mogelijk weerstand geven. vicusdt begrijpt dat maar al te goed en heeft haar cfd simulatietool dan ook zo ontwikkeld dat ook uw appendages kunnen worden uitgelijnd middels een cfd berekening. bekijk een cfd simulatie van een contra-roterende propeller of van een roer en propeller en krijg inzicht in één van de belangrijkste gebieden waar optimalisatie mogelijk is. voor onder andere een nieuw te ontwerpen binnenvaarttanker hebben wij cfd geoptimaliseerde scheepsschroeven en straalbuizen mogen ontwerpen en leveren. bekijk de scheepsschroeven en straalbuizen binnenvaart tanker business case optimaliseer de trim beter varen kan zijn: een constant en betrouwbaar schema varen, het aanpassen van de snelheid aan de waterdiepte, het tijdig schoonmaken/ polijsten van de scheepsschroef, maar dit kan ook een trim optimalisatie betekenen. dit laatste kan vicusdt met behulp van haar geavanceerde cfd simulatietool eenvoudig uitvoeren. normaal gesproken vertrimt een schip om het zwaartepunt van de waterlijn. omdat de scheepsvorm achter vaak voller is dan voor, ligt dit punt meestal achter de halve lengte tussen de loodlijnen. uitgebreide studies hebben aangetoond dat de juiste trim sterk van invloed is op de romp weerstand en dus op het benodigde voorstuwingsvermogen. aangezien het optimum verschilt per snelheid en diepgang is een uitgebreide analyse noodzakelijk om dit inzichtelijk te krijgen. een uitdagende klus, waar cfd berekeningen een goed hulpmiddel voor zijn. voor onder andere drie lpg tankers heeft vicusdt een trim optimalisatie uitgevoerd. hierbij heeft vicusdt rekening gehouden met verschillende factoren, waaronder de belastingraad, het vaargebied en de specifieke eigenschappen van de schepen. de trim optimalisatie heeft geleid tot een aantoonbare besparing op de brandstofkosten. bekijk de trim optimalisatie lpg tanker business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast het uitvoeren van een cfd berekening, kunnen wij bijvoorbeeld ook onderzoek doen naar elektrische of hybride systemen en het benutten van restwarmte uit de uitlaatgassen, het koelwater, de reststoom of thermische olie. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
22.Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP)
 
vanaf 1 januari 2013 gelden nieuwe regels voor de energie-efficiëntie voor schepen groter dan 400 gt. deze staan vermeld in marpol annex vi, hoofdstuk 4. de regels vereisen een nieuw certificaat, het zogenaamde international energy efficiency certificate (ieec). dit certificaat zal worden uitgegeven indien het schip is voorzien van een ship energy efficiency management plan (seemp). wat houden deze regels precies in en wat kunnen wij daarin voor u betekenen? nieuwe regels voor het international energy efficiency certificate (ieec) om precies te zijn wordt het international energy efficiency certificate (ieec) voor nederlandse schepen uitgereikt door een klassenbureau wanneer een ship energy efficiency management plan (seemp) aan boord is. het seemp geeft hierbij een lijst van maatregelen om de energie-efficiëntie aan boord van een schip te optimaliseren, zonder grote kosten. op nieuwbouwschepen is vanaf 1 januari 2013 de energy efficiency design index (eedi) verplicht gesteld. de eedi technische file bevat alle technische documentatie die aantoont dat de energie-efficiëntie van het schip voldoet aan de toegestane limiet. het doel van het ship energy efficiency management plan (seemp) is om niet alleen de energie-efficiëntie van het schip te verbeteren, maar ook om deze tussentijds bij te kunnen houden. om die reden is de energy efficiency operational indicator (eeoi) geïntroduceerd. hierbij kan het energieverbruik van een schip (of vloot) tijdens een bepaalde periode worden gevolgd. met de regels van het ship energy efficiency management plan (seemp) wordt de reder en scheepsoperator aangemoedigd om bij elke stap van het seemp nieuwe technieken en praktijken te overwegen bij het optimaliseren van het energiegebruik van het schip. dergelijke energie-efficiëntie maatregelen zullen namelijk moeten gaan leiden tot een verlaging van het brandstofverbruik. en daarmee ook tot een reductie van de co2-emissies, wat mede dankzij de green deal voor de zeevaart en het klimaatakkoord steeds belangrijker wordt. opstellen van het ship energy efficiency management plan (seemp) samen met onze partner vicusdt kunnen wij een praktische bijdrage leveren bij het opstellen van het ship energy efficiency management plan (seemp) voor uw schip of vloot. zo kunnen wij de toe te wijzen energy efficiency design index (eedi) beoordelen en kunnen wij u begeleiden bij de invoering van de energy efficiency operational indicator (eeoi). vicusdt heeft de juiste tools en mensen beschikbaar om het energieverbruik aan boord van een schip of vloot tijdens een bepaalde periode te kunnen volgen. uitgangspunt is hierbij dat u als scheepseigenaar of reder uiteindelijk voldoet aan alle eisen die het international energy efficiency certificate (ieec) stelt. zoektocht naar efficiënte oplossingen hoewel steeds meer scheepseigenaren en reders willen voldoen aan de regels die het ship energy efficiency management plan (seemp) stelt, is het vinden van slimme, efficiënte methoden en technieken voor velen vaak een uitdagende klus. wij van berger maritiem hebben de juiste kennis en ervaring in huis om u te kunnen begeleiden en adviseren bij het vinden en selecteren van de juiste oplossing voor uw type schip. een oplossing waarmee u uw energy efficiency design index (eedi) of energy efficiency operational indicator (eeoi) zou kunnen gaan verbeteren, is bijvoorbeeld met de restwarmtegenerator van onze duitse partner orcan energy ag. hiermee kunt u niet alleen uw ship energy efficiency management plan (seemp) verbeteren, maar tegelijk ook besparen op uw brandstofkosten (6-9%) en uw co2-voetafdruk reduceren. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
23.Prestatie Simulator
 
de prestatie simulator van onze partner vicusdt is een tool waarmee op een efficiënte, eenvoudige en doelgerichte manier de prestaties van het schip in beeld kan worden gebracht. de prestaties worden geanalyseerd vanuit diverse scenario’s, operationele vaarprofielen en door technische machineconfiguratie te evalueren. de simulator kan worden gebruikt tijdens de voorbereidende fase van een scheepsnieuwbouwproject of bij het evalueren van de prestaties van bestaande schepen. het bedrijf richt zich hierbij op de sectoren als zeevaart, kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. waaruit bestaat de simulator? de prestatie simulator is gemaakt vanuit een praktische benadering. bij het ontwerp is vastgehouden aan één simpele gedachte. zo moet de prestatie simulator effectief zijn en buitengewoon eenvoudig. de simulator bevat elementaire hydrodynamische gegevens en voorstuwingsgegevens, een dp capability plot en een simulator bij het manoeuvreren. daarnaast is de simulator flexibel en aanpasbaar voor elk project en bevat het een probabilistische analyse voor weersomstandigheden. het resultaat door gebruik te maken van de prestatie simulator krijgt u inzicht in: het brandstof- en energieverbruik van de systemen over een bepaalde periode, een gemiddelde en maximale energie efficiëntie van de verschillende systemen, de meest efficiënte manier van varen en een eedi analyse, de prestaties van het schip vanuit verschillende operationele scenario’s en vanuit verschillende machineconfiguraties. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | contact opnemen
24.Scheepsroer ontwerp
 
samen met vicusdt zijn wij gespecialiseerd in het bedenken van een efficiënt scheepsroer ontwerp passend bij uw type schip en vaarprofiel. met behulp van geavanceerde cfd software kunnen wij voor uw schip een scheepsroer ontwerpen met een uitstekende manoeuvreerbaarheid, koersstabiliteit en een aantoonbare vermindering van het brandstofverbruik. een efficiënt scheepsroer ontwerp om een efficiënt scheeproer te kunnen ontwerpen passend bij uw type schip en vaarprofiel, is het van groot belang dat de stroming om het vaartuig bekend is. met onze gespecialiseerde cfd berekening kunnen wij deze waterstromen nauwkeurig voor u simuleren. de door vicusdt gebruikte cfd software is zeer geavanceerd en kent veel mogelijkheden. hierdoor kunnen wij niet alleen een efficiënt scheepsroer ontwerpen voor uw type schip, maar kunnen wij bijvoorbeeld ook de bulbsteven, de trim en andere appendages (denk aan een scheepsschroef of straalbuis) doelgericht optimaliseren. bekijk een cfd simulatie van een roer en propeller en ontdek meer over de geavanceerde cfd software. geschikt voor de meest uiteenlopende scheepstypen vicusdt is in staat een efficiënt scheepsroer te ontwerpen voor vrijwel elk denkbaar schip. denk hierbij bijvoorbeeld aan droge lading schepen, tankers, passagiersschepen, multi-purposeschepen, marineschepen, visserijschepen, baggerschepen, werkschepen, schepen ten dienste van de ..., jachten, snelle schepen en offshore schepen. ontwerp van wake adapted hoog efficiënt scheepsroer samen met vicusdt hebben wij de juiste kennis en kunde in huis om een scheepsroer efficiënt te kunnen ontwerpen, op basis van de waterstroming rondom het scheepsroer en andere appendages. zo zijn al rendementsverbeteringen haalbaar van 6 procent, enkel met een scheepsroer optimalisatie. deze verbetering is door vicusdt vastgesteld door testen in sleeptanks. scheepsroer in productie naast een efficiënt scheepsroer ontwerp kunnen wij ook de scheepsroeren fabriceren volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze efficiënte scheepsroeren voor staan: duurzaam en met maximaal rendement. lees meer over de totstandkoming van het scheepsroer al onze naval-architects en hoogopgeleide product engineers zijn persoonlijk toegewijd in het streven naar superieure kwaliteit in elke stap in het productieproces. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
25.Scheepsroer
 
bent u op zoek naar een scheepsroer met het juiste profiel die is afgestemd op uw andere appendages (zoals uw scheepsschroef en straalbuis), scheepsvorm en vaarprofiel? of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshoreschip of megajacht, samen met onze partner vicusdt onderzoeken wij graag voor u de hydrodynamische prestatie van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip om te komen tot een optimaal scheepsroerontwerp. uitgangspunt is hierbij het verlagen van het brandstofverbruik van uw schip (en daarmee de kosten) en het verbeteren van uw co2-voetafdruk. ontwerpproces de computer wordt steeds sneller en beter. hierdoor kunnen de meest ingewikkelde computational fluid dynamics (cfd) berekeningen worden gemaakt om de stroming en weerstand van het schip inzichtelijk te kunnen krijgen. om die reden neemt cfd een steeds belangrijkere plaats in bij het optimaliseren van schepen. voor het selecteren van het juiste scheepsroerprofiel, de ophanging en plaatsing van de roerkoning, afgestemd op uw andere appendages zoals uw scheepsschroef en straalbuis, scheepsvorm en vaarprofiel, maakt onze partner gebruik van zeer geavanceerde cfd-software. deze simulatietool is speciaal ontwikkeld voor maritieme toepassingen, om voor u het juiste scheepsroer te kunnen ontwerpen. bestaand schip bent u benieuwd wat een cfd geoptimaliseerd scheepsroer voor uw bestaande schip aan rendement zou kunnen opleveren, of is uw bestaande scheepsroer toe aan vervanging? indien u nog de tekeningen heeft van uw schip, dan kan onze partner vrij eenvoudig een geschikt scheepsroer ontwerpen en het verwachte rendement vooraf voor u berekenen. heeft u geen tekeningen meer van uw schip, maar zou u wel graag willen onderzoeken of een cfd geoptimaliseerd scheepsroer meer rendement oplevert? met behulp van een 3d-scan en de nodige metingen, zijn de specialisten van vicusdt in staat om uw voor- en achterschip met bestaande appendages zeer nauwkeurig in kaart brengen, om ook voor uw schip het juiste scheepsroerprofiel inclusief de ophanging en plaatsing van de roerkoning te kunnen onderzoeken en ontwerpen, passend bij uw vaarprofiel. productie onze partner menaga beschikt over alle benodigde moderne apparatuur om het ontwerp van het cfd geoptimaliseerd scheepsroer, ook daadwerkelijk te kunnen produceren. hierbij kan dit staalverwerkingsbedrijf vrijwel elk type scheepsroerprofiel maken. elk scheepsroer wordt gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard en regels van de verschillende classificatiebureaus. zo voldoet dit staalverwerkingsbedrijf aan de internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen, waarbij de lassers en lasprocedures zijn gecertificeerd door de iacs. daarnaast zijn de lasmaterialen type goedgekeurd volgens de iso-regels. verder heeft menaga onder andere de volgende certificaten: iso 9001:2008 bv, werkplaatsgoedkeuring voor lassen door dnv-gl, erkenning ontvangen voor bv mode ii scheme en iso 3834-2 voor het lassen. lees meer over onze partner menaga in de praktijk om een voorbeeld te geven, hebben wij, samen met onze partner, voor een nederlands visserijschip het scheepsroerontwerp mogen optimaliseren. met behulp van geavanceerde computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken is onder andere de weerstand verminderd. bekijk de scheepsroer ontwerp business case co2-reductie mede als gevolg van de green deal binnenvaart, zeevaart en havens, het wereldwijde klimaatakkoord voor de zeevaart en het gesloten binnenvaartakkoord, wordt het reduceren van de co2-uitstoot voor de maritieme sector steeds belangrijker. naast een cfd geoptimaliseerd scheepsroerontwerp, kunnen wij bijvoorbeeld ook kijken naar de scheepsschroef en de straalbuis, de boeg, trim, de schroef-romp-interactie, elektrische en hybride systemen en restwarmteterugwinningsmogelijkheden. dankzij deze aanpak kunnen wij u een integrale oplossing bieden voor het verbeteren van uw co2-voetafdruk. onze aanpak voor het bereiken van een efficiënt voortstuwingssysteem service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scheepsroer, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen.   wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | contact opnemen
26.Thruster tunnel
 
samen met menaga zijn wij dé specialist in het ontwerpen en produceren van tunnels voor elektrische, hydraulische en diesel aangedreven tunnel thrusters. onze thruster tunnels zijn leverbaar in staal en aluminium, van 1 tot 3,5 diameter. naast standaard tunnels, kunnen de thruster tunnels geheel op maat, naar de wensen en behoeften van de klant worden vervaardigd. de door menaga ontwikkelde thruster tunnels zijn leverbaar voor elk denkbaar schip in de sectoren marine, zeevaart, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij en de mega jachtbouw. thruster tunnels voor alle denkbare tunnel thrusters al onze klanten zijn uniek. het is onze kracht dat wij aan elk van hen precies de juiste thruster tunnel kunnen leveren voor zijn of haar tunnel thruster project. deze flexibele werkwijze zit in onze organisatie ingeweven. hierdoor zijn wij, samen met menaga, niet alleen in staat om een thruster tunnel te bedenken en ontwikkelen voor een conventionele tunnel thruster, maar ook voor een geluidsarme tunnel thruster. thruster tunnel voor de meest uiteenlopende scheepstypen de door menaga geproduceerde thruster tunnel is geschikt voor vrijwel alle denkbare type schepen. zo kunnen de thruster tunnels worden toegepast in bijvoorbeeld binnenvaartschepen (ook wel binnenschepen genoemd), tankers, passagiersschepen, multi-purposeschepen, marineschepen, visserijschepen, baggerschepen, werkschepen, schepen ten dienste van de ..., jachten, snelle schepen en offshore schepen. hull vorm optimalisatie ook ter plaatse van de thruster tunnel met de cfd berekening van vicusdt, het meest geavanceerde cfd pakket voor de maritieme sector, kunnen wij de hull vorm ook ter plaatse van de thruster tunnel optimaliseren. hierdoor wordt de weerstand, die de uitstroom- en instroomopeningen oplevert, tot een minimum beperkt. combineer de thruster tunnel met een slimme scheepsschroef naast de levering van een thruster tunnel kunnen wij, samen met vicusdt, ook de thruster tunnel voorzien van een slimme scheepsschroef. met behulp van cfd (computational fluid dynamics) software combineren wij de scheepsschroef en de thruster tunnel op een dusdanige manier dat de maximale stuwkracht kan worden bereikt met zo min mogelijk hinder van geluid en trillingen. integrale en efficiënte logistiek voor uw tunnel thruster project wij geloven dat de behoefte naar een integrale en efficiënte logistiek blijft stijgen. deze behoefte komt voort uit de toegenomen vraag naar partnerschap. wij zijn erop gebrand om serieus met u hierover in gesprek te gaan en de meest optimale benadering te kiezen. zo vereenvoudigen wij de keten zoveel mogelijk en werken wij continu aan een langetermijnrelatie met onze klanten. hoge productiekwaliteit iedere thruster tunnel wordt gemaakt volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen bewijzen op een imponerende manier waar onze thruster tunnels voor staan: hoge kwaliteit, duurzaam en in alle soorten en maten verkrijgbaar. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
27.Document Management Systeem
 
uit onderzoek is gebleken dat wij gemiddeld een uur per dag aan het zoeken zijn naar informatie. dit betreft dan vooral de ongestructureerde informatie, zoals die in uw e-mail of in papieren archieven is opgeslagen. heeft u het document waar u naar opzoek was uiteindelijk gevonden, dan is het zoeken naar de juiste informatie binnen het document vaak nog een hele uitdaging. met het document management systeem (dms), de greenlogger van metizoft, is een ongestructureerde bron aan informatie voorgoed verleden tijd. greenlogger in het door metizoft ontworpen document management systeem, genaamd de greenlogger, kunnen alle verklaringen worden verzameld voor elke aankoop, gedurende de gehele levenscyclus van het schip. hiermee heeft u een up-to-date overzicht van alle materialen aan boord van het schip en kunt u eenvoudig aantonen dat het schip vrij is van materialen en substanties waarin asbest, keramische vezels, kwik, lood of pcb’s zijn verwerkt. voordelen het document management systeem (dms) van metizoft digitaliseert al uw waardevolle informatie in uw organisatie. hierdoor draagt de greenlogger bij aan een goede dossieropbouw. het dms biedt u onder andere de volgende voordelen: - centrale opslag: al uw documenten 24 uur per dag binnen handbereik; - efficiënt zoeken: vind snel wat u zoekt; - duidelijke structuur: helder en overzichtelijk; - niet locatiegebonden: via uw webbrowser overal toegankelijk; - universeel: geschikt voor al uw belangrijke bestanden; - meteen aan de slag: eenvoudig in het gebruik. bekijk de demo van de greenlogger metizoft metizoft is gespecialiseerd in het uitvoeren van inventory hazardous materials (ihm) en asbestinventarisaties aan boord van schepen. de onderzoekers van metizoft zijn officieel dnv gl hazmat expert gecertificeerd en kunnen uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het 'geschikt voor recycling'-certificaat (ihm-certificaat), voorheen het ‘groene paspoort’ genoemd, voor uw type schip. bekijk de groen paspoort offshore schip business case wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
28.Schroefassysteem
 
samen met onze partner baliño, onderdeel van de emenasa group, kunnen wij complete en volledig geïntegreerde schroefassystemen ontwerpen, produceren en leveren met wereldwijde service. het productportfolio, speciaal ontwikkeld voor de maritieme sector, bestaat uit oplossingen voor de gehele schroefaslijn. de schroefassen kunnen turn-key worden aangeleverd met vaste en verstelbare scheepsschroeven (tot 5 meter) en tandwielkasten, koppelingen, lagers, schroefaskokers, afdichtingen, enzovoort. uniek in baliño’s aanpak is, dat zij de complete schroefasinstallaties voor u kunnen intekenen in het schip, zodat deze eenvoudig kan worden ingepast en uitgelijnd. hierbij maken zij gebruik van computational fluid dynamics (cfd)-software. zo denken zij graag met u mee in de ontwerpfase om te komen tot een efficiënte voortstuwingsinstallatie. hierbij hebben zij oplossingen voor vrijwel elk denkbaar schip in sectoren als de ..., kustvaart, cruisevaart, fast ferries, offshore, binnenvaart, baggerij, visserij, marine en mega jachtbouw. scheepsschroef door de schroefas aan te vullen met een cfd geoptimaliseerde scheepsschroef passend bij de schroefas, de roeren, straalbuizen, tunnels, rompvorm en uw vaarprofiel, kunt u een optimaal voortstuwingsrendement bereiken. zo kunt u de vaste en verstelbare schroeven laten ontwerpen voor een hoge brandstofefficiëntie en een lage productie van geluid en trillingen. straalbuis een straalbuis levert, in tegenstelling tot een open schroef, een hogere stuwkracht bij lage snelheid, bescherming van de schroef en een hogere trekkracht. de door baliño ontworpen straalbuizen kunnen tot een diameter van 4 meter worden gefabriceerd en volgens de meest gebruikte straalbuisprofielen. denk aan 19a, 37a en hr. ook de straalbuizen worden met cfd geoptimaliseerd voor het bereiken van een optimaal rendement. scheepsroer onze partner baliño gaat verder waar andere schroefasspecialisten ophouden. zo kunt u bij hen ook de schroefas aanvullen met een cfd geoptimaliseerd roer. hiermee kunt u een optimale manoeuvreerbaarheid en koersstabiliteit bereiken en dat ook met een aantoonbare vermindering van het brandstofverbruik. prestatie simulator de prestatie simulator kan worden gebruikt tijdens de voorbereidende fase van een scheepsnieuwbouwproject of bij het evalueren van de prestaties van bestaande schepen. het is een tool waarmee op een efficiënte, eenvoudige en doelgerichte manier de prestatie van uw schip in beeld kan worden gebracht. hiermee bereikt u niet alleen een effectief en efficiënt schroefasontwerp, maar krijgt u tegelijk inzicht in de prestaties van uw schip vanuit verschillende operationele scenario’s en machineconfiguraties. productiekwaliteit de complete en geïntegreerde schroefassystemen van baliño worden gefabriceerd volgens de laatste kwaliteitsstandaard (iso 9001:2008) en regels van de verschillende classificatiebureaus. de hoge productiekwaliteit en de zorgvuldig geselecteerde materialen weerspiegelen op een duidelijke manier de kernwaarden van baliño. zo streven zij naar een hoge kwaliteit, een optimale brandstofefficiëntie en een goede prijs-kwaliteitverhouding. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | neem contact op
29.Scrubber
 
per 1 januari 2020 gaat de mondiale 0,5% m/m (massaprocent) zwaveleis in, zo heeft de internationale maritieme organisatie (imo) op 27 oktober 2016 besloten. voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de wereldwijde zwaveleis leiden tot het maken van keuzes. het installeren van een scrubber kan voor de zee... een oplossing zijn om aan deze nieuwe zwavelrichtlijn te kunnen voldoen. wat is een scrubber en hoe werkt het principe? een scrubber wordt in de funnel van een zeeschip geplaatst. hierbij kan de funnel worden omschreven als de scheepsschoorsteen (het omhulsel) en de afvoerpijp (of afvoerpijpen) die zich in dat omhulsel bevinden. door middel van verneveling van het zeewater of zoetwater in de funnel wordt het zwavelgehalte van de uitlaatgassen teruggebracht naar de geldende zwaveleis. in veel gevallen wordt er caustic soda aan toegevoegd voor optimale reiniging. als we kijken naar de verschillende type scrubbers, dan kunnen wij deze opsplitsen naar drie varianten: de open loop scrubber, de closed loop scrubber en de hybride scrubber. waar een open loop scrubber vaak gebruikt maakt van zeewater, maakt een closed loop scrubber in de meeste gevallen gebruik van zoetwater voor het uitspoelen van de zwavelemissies. er zijn al scrubber fabrikanten op de markt die een scrubber hebben ontwikkeld die zowel in open als closed loop met zeewater werkt. deze laatste variant, de hybride scrubber, maakt het mogelijk dat de eindgebruiker kan omschakelen van open naar gesloten modus en visa versa. onze noorse partner clean marine as is specialist in hybride scrubber installaties. deze hebben een open en gesloten modus, zijn allstream (geschikt voor meerdere bronnen: denk aan hoofd-, hulpmotoren en boilers) en zijn passend voor vrijwel elk type zeeschip (voor retrofit en nieuwbouw) van 400 gt en meer. in 2017 heeft clean marine een nieuwe reeks aan scrubbers geïntroduceerd. de geavanceerde cleansox compact hybrid allstream scrubber is hierin de meest compacte scrubbervariant uit deze serie. ten opzichte van zijn voorganger is deze scrubber 66% kleiner, 30% lichter en zijn de aanschafkosten gereduceerd met 30%. lees meer over de cleansox compact scrubber van clean marine as wet- en regelgeving naast de wereldwijde 0,5% m/m zwaveleis die per 2020 van kracht wordt, zijn de emissie-eisen op gebied van zwaveloxiden (sox) voor de zee... al in 2015 aangescherpt. zo mag per 1 januari 2015 in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m. onder de secas vallen de volgende gebieden: het engelse kanaal, de baltische zee, de noordzee en de oost- en westkust van de verenigde staten (vs). daarnaast wordt met ingang van 1 januari 2020 de zwaveleis uitgebreid naar 0,5% m/m voor de territoriale wateren en de exclusieve economische zone (eez) van de 28 lidstaten van de europese unie (eu). de territoriale wateren strekken zich hierbij uit tot 12 zeemijl (22,2 km) en de exclusieve economische zone (eez) tot 200 zeemijl (370,4 km) buiten de kust van een lidstaat. deze emissie-eis loopt parallel met de mondiale zwaveleis. lees meer over de mondiale 0,5% zwaveleis per 2020 loont het de moeite om een scrubber te installeren? factoren die van invloed kunnen zijn bij de aankoopbeslissing voor een scrubber, zijn het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (marine gas oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020, de commerciële levensduur van een schip, de terugverdientijd van de investering en het brandstofverbruik. samen met clean marine kunnen wij de technische en economische haalbaarheid van uw scrubber nieuwbouw of scrubber retrofit project onderzoeken. uit de uitkomst van het haalbaarheidsonderzoek zal blijken of het installeren van een scrubber op uw schip technisch mogelijk is en of dit een economisch rendabele oplossing is. financiering en subsidie naast de specialistische kennis en expertise op het gebied van scrubbers, kunnen wij u ook ondersteunen bij uw onderzoek naar de mogelijke verkrijgbaarheid van subsidies en vormen van financiering. een financieringsinstrument die wij graag bij u onder de aandacht brengen, is de financieringsmogelijkheid van export credit norway. wanneer u investeert in een noorse scrubber van clean marine als zijnde een retrofit-oplossing, dan kunt u tot wel 85% van de totale contractwaarde gefinancierd krijgen. de terugbetalingsperiode ligt tussen de 5 en 8,5 jaar per lening. het rentebedrag kan gebaseerd zijn op de zogenaamde cirr-rate of de market based interest rate (ibor). download de brochure over de scrubber retrofit financiering word nog groener met de efficiency pack (restwarmtegenerator) van onze duitse partner orcan energy ag, kunt u de meest compacte scrubber van clean marine as nóg groener maken door ook de nu zo actuele co2-uitstoot te reduceren. met de restwarmtegenerator kunt u namelijk de restwarmte uit de uitlaatgassen en het motorkoelwater van uw hoofd- en hulpmotoren benutten en omzetten in elektriciteit. deze opgewekte energie kunt u gebruiken voor het leveren van stroom voor onder andere de spoelwaterpompen van deze scrubber. service met de service van berger maritiem staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw scrubber, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | neem contact op
30.Asbestinventarisatie
 
sinds 1 januari 2011 is het gebruik van asbesthoudende materialen zonder uitzondering verboden voor alle schepen, conform solas. de consequentie van deze eis voor u als scheepseigenaar of reder is, dat u wettelijk verplicht bent aan te kunnen tonen dat uw schip vrij is van asbest bij de aanvraag van een sloopvergunning. samen met metizoft zijn wij dé specialist in het uitvoeren van een asbestinventarisatie voor de maritieme sector. onze rol hierin is, u te helpen en begeleiden tot en met een eventuele asbestverwijdering. asbestinventarisatie op grond van de sc-540 norm een asbestinventarisatie conform de sc-540 norm is een wettelijk verplicht onderzoek in situaties waarbij een schip geheel of gedeeltelijk wordt afgebroken. elke asbestinventarisatie wordt uitgevoerd volgens deze norm, door een daarvoor gecertificeerd bedrijf. is er uiteindelijk asbest aangetroffen, dan kunt u op basis van de asbestinventarisatie een betrouwbaar financieel inzicht krijgen in de kosten van een asbestverwijdering. onze aanpak van een asbestinventarisatie onze aanpak van een asbestinventarisatie is allereerst het vastleggen van het doel van het onderzoek. daarna volgt het onderzoek, waarbij bijvoorbeeld de documenten van de eigenaar worden bestudeerd op aanwijzingen of er asbesthoudende of asbestverdachte materialen aanwezig zijn aan boord van het desbetreffende schip. samen met metizoft zijn wij erop gebrand om alle asbesthoudende materialen in kaart te brengen voor uw type schip. onze aanpak houdt niet op bij een asbestinventarisatie een asbestinventarisatie kan ertoe leiden dat er op het desbetreffende schip asbesthoudende materialen worden aangetroffen. in dat geval moet het aanwezige asbest worden verwijderd. wat nu? zodra er asbest op een schip moet worden verwijderd, moeten deze werkzaamheden stap voor stap worden uitgevoerd. in het asbestinventarisatierapport bijvoorbeeld moet allereerst de klasseindeling worden vastgesteld, waarin wordt aangegeven onder welk regime de asbestverwijdering moet plaatsvinden. tevens wordt de asbestinventarisatie gebruikt voor het aanvragen van de sloopvergunning, die aanwezig dient te zijn om asbest te mogen verwijderen. nadat de sloopvergunning is verstrekt, moeten de werkzaamheden zorgvuldig worden voorbereid. dan moet er bijvoorbeeld een beknopt werkplan worden opgesteld, waarin wordt omschreven op welke wijze de asbestverwijdering wordt uitgevoerd. de verwijdering van het asbest mag daarbij overigens alleen worden uitgevoerd door een bedrijf in het bezit van een sc-530 certificaat. nadat de asbest is verwijderd, dient er vervolgens door een onafhankelijk ster-lab een eindcontrole te worden uitgevoerd. berger maritiem kan u ontzorgen van a tot z. wij spreken de maritieme taal en kunnen u van een asbestinventarisatie tot en met de asbestverwijdering begeleiden en adviseren. document management systeem in het door metizoft ontworpen document management systeem kunnen vervolgens alle verklaringen worden verzameld voor elke aankoop, gedurende de gehele levenscyclus van het schip. hierdoor kunt u eenvoudig aantonen dat het schip vrij is van asbest. certificatieschema voor het procescertificaat asbestinventarisatie: sc-540 certificatieregeling asbestinventarisatie wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend ...? neem gerust contact met ons op of lees wat onze medewerkers delen op onze blogpagina. maak een afspraak | neem contact op
« Vorige 10  Volgende 10 »