clean marine

« Vorige 10  Volgende 10 » 
21.Blogpagina
 
welkom op de blogpagina van berger maritiem. hier delen onze medewerkers hun visie en opinies over actuele thema’s in de maritieme sector. voortstuwing is hybride aandrijving ook iets voor mijn schip? lees meer afschrijving biobrandstoffen blijkt te voorbarig lees meer biedt walstroom een duurzame optie voor generatorstroom in de zeevaart? lees meer is methanol de schone maritieme brandstof voor de toekomst? lees meer wordt gtl voor de binnenvaart hét alternatief voor lng? lees meer wat wordt uw schone brandstof strategie? lees meer emissiereductie scrubber met hfo beter voor volksgezondheid dan laagzwavelige brandstof lees meer publicatie in bimco bulletin: trends en ontwikkelingen scrubbermarkt download bewust vergroenen in de binnenvaart lees meer zijn de negatieve gevolgen van ballastwater te voorkomen? lees meer moeten we ons zorgen maken over het milieu? lees meer wie kan nog zonder afvalbeheersysteem? lees meer wie kan nog zonder energie management systeem? lees meer emissiewetgeving is het binnenvaart emissie prestatielabel iets voor mij? lees meer wat betekent de green deal voor de nederlandse zeevaartsector? lees meer green deal biedt volop kansen voor de binnenvaart lees meer binnenvaart akkoord declaration of nijmegen co2-reductie lees meer klimaatakkoord zeevaart co2-reductie lees meer wat betekenen de stage v emissie eisen binnenvaart voor mij? lees meer meten aan de pijp in green deal cobald lees meer imo besluit mondiale 0,5% zwaveleis per 2020 lees meer update ballastwaterverdrag: behandeling ballastwater met 2 jaar uitgesteld lees meer nieuwe emissie-eisen stage v binnenvaart een feit lees meer imo tier iii emissie-eisen voor neca-gebieden lees meer green award binnenvaart: ook iets voor mij? lees meer een co2-taks: komt deze er nu wel of niet? lees meer verplichte registratie co2-uitstoot voor schepen lees meer update wet- en regelgeving scheepsrecycling lees meer nieuwe wetgeving voor schroefassen en roerkoningen lees meer uitkomst eu-retrofit-project: scrubbers beste keus lees meer is het nu al de juiste tijd voor scrubber technologie? lees meer subsidie en financiering stimuleringsregeling “schone binnenvaart en duurzame logistiek in rotterdam” lees meer nieuw kabinet wilt green deal sluiten met binnenvaart en zeevaart lees meer eia voor orc gebaseerde restwarmtegenerator lees meer roetfilter en scr katalysator komen in aanmerking voor mia en vamil lees meer financiering voor uw scrubber retrofit project lees meer nieuws en persberichten grote belangstelling bij de fat van één van de eerste efficiency packs lees meer restwarmte-terugwinning in de binnenvaart lees meer nieuwe opdracht in de binnenvaart voor orcan energy ag download clean marine wins award fastest growing technology company in emea lees meer medewerkers metizoft vanaf nu dnv gl gecertificeerde hazmat experts lees meer clean marine wint contract voor twee reefers lees meer samenwerking rond tussen metizoft en berger maritiem eerste schip met clean marine scrubber meert aan in rotterdam lees meer lees meer persbericht: samenwerking vicusdt en berger maritiem lees meer clean marine wint prestigieuze innovatie award lees meer clean marine's egcs technologie toonaangevend in tanker sector lees meer groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers lees meer over berger maritiem | neem contact op
22.clean marine scrubber unit production film
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the clean marine product. view the scrubber installation film
23.Futureproof and flexible open loop system
 
clean marine offers a more flexible open loop system than the competitors: · enables vessels to transit from high to low alkalinity and salinity water without loss of sox cleaning efficiency. · in open loop the system will ensure the vessel meets the 0,1% sulfur limit also in brackish water, rivers and estuaries. the close to neutral ph of the effluent water makes the clean marine egcs a futureproof solution given local regulatory variations and uncertainty: · wash water quality exceeds imo regulations and · meets the much stricter us epa requirement of a ph>6 at the ship’s overboard discharge. · this ph level also meets the environmental class notation : “clean design” (dnv gl). · less corrosive to the hull and piping. learn more about the key system features
24.Ontdek meer over ... ...
 
onderstaand vindt u meer informatie over ... ..., de ... ... scrubber technologie en de belangrijkste persberichten van deze noorse scrubberfabrikant. introductie-, productie- en installatiefilm ... ... scrubber introductiefilm bekijk nu ... ... scrubber productiefilm bekijk nu ... ... scrubber installatiefilm mv balder bekijk nu ... ...’s scrubber technologie scrubber van ... ... lees meer case studies dp shuttle tanker download handymax bulk carrier download medium-range chemical/ products tanker download very large gas carrier download chemical tanker download nieuws / persberichten ... ... wins award fastest growing technology company in emea lees meer ... ... wint contract voor twee reefers lees meer ... ... wint prestigieuze innovatie award lees meer ... ...'s egcs technologie toonaangevend in tanker sector lees meer stolt tankers kiest voor scrubber technologie van ... ... lees meer groene deal biedt volop kansen voor maritieme toeleveranciers lees meer
25.... ... scrubber introduction film
 
this introduction film shows in detail how the ... ... scrubber works. view the scrubber unit production film
26.Installation film of ... ... Scrubber on MV Balder
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the ... ... product. learn more about ... ...
27.... ... short information film
 
we hope you enjoy the movie and will learn more about the ... ... product. view the scrubber unit production film
28.Greening the inland waterway transport
 
by: jeroen berger, august 8, 2017 greening the inland waterway transport. most of the entrepreneurs in the inland waterway transport sector are aware of the fact that the society, government and customers are demanding it more and more. although greening the inland waterway transport is being increasingly embraced, there are still questions from the market. what are the requirements of an inland waterway vessel now and for the future? and if you decide to greening your business, what could be the business case? greening the inland waterway transport, why exactly? the purpose of greening the inland waterway transport sector is that the environment and the economy could go hand-in-hand. the emissions will be an increasingly important economic factor and more and more contracting authorities will ask for environmentally friendly transport. this applies not only for the inland waterway transport, but for the whole transport chain. as a result of this, there is a strong need arises to an overview of the emission problems and possible solutions. regulation the starting point for regulation of the inland waterway transport is realizing a ... inland waterway fleet. this means reducing the emissions and fuel consumption. because the diesel engine is the most widely used engine for the inland waterway transport, there are more environmental regulations for this type of engines. if we are focusing on the european inland waterway transport sector, the non-road mobile machinery (nrmm) stage v standards are effective from 2019 for new engines. future regulation at the paris climate conference (cop21) in december 2015, almost 200 countries adopted a new binding global climate deal. in the so-called paris agreement they have agreed a long-term goal of keeping the increase in global average temperature to well below 2°c above pre-industrial levels by reducing the greenhouse gases. the aim is to limit the increase to 1.5°c. carbon dioxide (co2) is hereby the most important greenhouse gas. although the shipping sector is not included in the paris agreement, this sector is a major emitter of co2. according to the roadmap from the european commission’s directorate general for mobility and transport (dg move ), published on 7 april 2016, the eu aims to reduce the co2 emissions to 30% (compared to 2005) for the inland waterway transport sector by 2030. it is expected that there will come regulation for the inland waterway transport sector to reduce the carbon footprint too. try forward thinking in general, binding (new) legislation is the driver of greening the business. you can wait until the regulation will enter, but you can also choose for forward thinking. to meet the european environmental objectives in 2030, for example you can choose for the step-by-step approach, where you invest yearly in green technologies to spread your costs, instead of waiting until the regulation will enter. which techniques are available? although engine manufacturers like volvo, man, wärtsilä, caterpillar and scania are developing more ... diesel engines, there are green alternatives available. good examples include liquefied natural gas (lng), biofuels, diesel electric driven (hybrid) and a fuel cell where hydrogen is used as fuel. although lng will be seen as the fuel of the future, gtl looks like a good alternative for the inland waterway transport. but also diesel engine after treatment techniques like a scr catalyst and a diesel particulate filter (dpf), a waste heat recovery system and water-in-oil emulsion can be seen as good alternatives. besides that, you can optimize your hybrid, electric or diesel driven propulsion concept, to reduce your fuel costs and carbon footprint. by using computational fluid dynamics (cfd) techniques, you are able to analyze the hydrodynamic performance for optimizing your inland waterway vessel. good examples of areas which can be improved, are: the hull form (fore and aft part of the ship) and appendages (ship propeller, ship rudder and a possible nozzle). will you have a better charter preference with a green inland waterway vessel? we have asked ourselves the question whether a green inland waterway vessel will lead to a better charter preference. to answer the question, we went into meeting with various inland waterway entrepreneurs. based on these conversations, we see that having a ... inland waterway vessel could give you a charter preference in many cases. because of this, you are able to optimize your annual occupancy rate for generating more revenues. do you think of greening your inland waterway vessel too? we will be pleased to advice you. read more on our blog page your information will be kept confidential. see our privacy policy for more information.
29.IHM Inventory Hazardous Materials service
 
als een schip het einde van zijn economische levensduur heeft bereikt, zal het schip gesloopt en gerecycled moeten worden. het recyclen van schepen vormt echter een grote uitdaging op zowel maatschappelijk als milieugebied. veel schepen die ontmanteld moeten worden, worden namelijk nog naar zogenaamde sloopstranden gebracht, wat in de praktijk vaak een gevaarlijke en milieubelastende klus is door de gevaarlijke materialen die in het schip en de uitrusting daarvan zijn verwerkt. door middel van wet- en regelgeving probeert onder andere de europese unie (eu) de vele problemen rondom het recyclen van schepen aan te pakken. wet- en regelgeving op het gebied van scheepsrecycling de in 2013 aangenomen scheeps recycling verordening (nr. 1257/2013 ) van de europese unie (eu) zal scheepseigenaren en rederijen met schepen van 500 gt of meer, die met hun schip een vlag van een lidstaat van de eu voeren, verplicht gaan stellen om een up-to-date inventaris van gevaarlijke materialen te hebben, gedurende de hele levenscyclus van het schip. in het engels wordt dit ook wel een inventory of hazardous materials (ihm) genoemd. in deze verordening is verder opgenomen dat een schip in de nabije toekomst uitsluitend mag worden ontmanteld bij een scheepsrecyclinginrichting die op de europese lijst van goedgekeurde inrichtingen staat vermeld. ook dient een scheepseigenaar voorafgaand aan de recycling van het schip in het bezit te zijn van een 'geschikt voor recycling'-certificaat. voor europese nieuwbouwschepen gaat de scheeps recycling verordening op zijn laatst in per 31 december 2018 en geldt deze vanaf 31 december 2020 ook voor europese bestaande schepen en schepen die de vlag van een derde land voeren en een haven of ankerplaats aandoen van een eu-lidstaat. zie ook figuur 1. figuur 1: tijdlijn wanneer de eu wet- en regelgeving op gebied van ihm ingaat wat houdt een inventory of hazardous materials (ihm) precies in? onder gevaarlijk materiaal wordt elk materiaal of elke substantie bedoeld, die mogelijk gevaarlijk kan zijn voor de menselijke gezondheid en/of het milieu. met betrekking tot de inventory of hazardous materials (ihm) zijn er in de scheeps recycling verordening van de europese unie (eu), regels opgesteld voor nieuwe en bestaande schepen van 500 gt en meer. voorbeelden van gevaarlijke materialen die geïnventariseerd moeten worden, zijn: asbest, ozonafbrekende stoffen, pcb’s, pfos’s, aangroeiwerende verbindingen en verfsystemen, cadmium en cadmiumverbindingen, zeswaardig chroom en zeswaardigchroomverbindingen, lood en loodverbindingen, kwik en kwikverbindingen, pbb’s, pbde’s, polychloornaftalenen (meer dan drie chlooratomen), radioactieve stoffen, bepaalde gechloreerde paraffinen met een korte keten (alkanen, c10-c13, chloor) en een broomhoudende brandvertrager (hbcdd). wat zouden wij voor u kunnen betekenen? voor het maken van een inventaris van gevaarlijke materialen, is het opstellen van een eenvoudige inventarisatielijst niet voldoende. zo dient er niet alleen contact te worden opgenomen met uw leveranciers, maar vaak ook met de toeleveranciers van die leveranciers. daarnaast dient er voor een bestaand schip omme nabij de 200 monsters te worden genomen. deze zullen dan vervolgens moeten worden opgestuurd naar het lab voor inspectie. wat de inventory of hazardous materials (ihm) betreft, heeft onze partner metizoft een one-stop-shop-concept ontwikkeld. naast het uitvoeren van een inventaris van gevaarlijke materialen, kunnen zij u namelijk ook helpen met het bijhouden van de ihm gedurende de hele levenscyclus van het schip. vanaf 2006 hebben zij een database opgebouwd met een uitgebreide lijst van leveranciers met de daarbij gebruikte componenten en materialen. alle door dnv gl op persoon gecertificeerde hazmat experts zorgen ervoor dat de inventaris van de gevaarlijke materialen te allen tijde up-to-date is en kunnen uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het “geschikt voor recycling”-certificaat, voorheen het “groene paspoort” genoemd. lees meer over het bijhouden van de inventory of hazardous materials business case een noorse rederij met een vloot van in totaal 55 offshore support schepen is met de inventory of hazardous materials (ihm) service voorbereid op toekomstige milieueisen. hiermee kan de rederij voldoen aan de dnv gl ... design notatie. deze milieuklasse stelt het hebben van een continu bijgewerkte inventaris van gevaarlijke materialen verplicht aan boord van de vaartuigen. bekijk de ihm offshore support schip business case onze rol houdt niet op bij een inventory of hazardous materials (ihm) een inventaris van gevaarlijke materialen kan ertoe leiden dat er materialen of substanties aan boord van het schip worden aangetroffen waarin gevaarlijke stoffen zijn verwerkt. wat nu? wij kunnen u ontzorgen van a tot z. wij spreken de maritieme taal en kunnen u van een inventory of hazardous materials (ihm) tot en met een eventuele verwijdering van gevaarlijke materialen (zoals asbest) begeleiden en adviseren. wij helpen u graag verder veel rederijen en scheepseigenaren zijn nog niet bekend met de verwachte wet- en regelgeving op gebied van scheepsrecycling. tijdig hierop inspelen is voor u van groot belang voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering. heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. over berger maritiem | neem contact op
30.... ...'s EGCS technologie toonaangevend in tanker sector
 
door: jeroen berger, 27 oktober 2014 ... ... is door hyundai mipo dockyard geselecteerd als leverancier van de egcs technologie voor twee medium range tankers (40.000 dwt) die de zuid-koreaanse werf in aanbouw heeft voor een britse oliemaatschappij. kees berger van berger maritiem is zeer content met het nieuws: ... ... uit noorwegen is zijn principaal. de twee schepen zijn onderdeel van een serie van in totaal vijf schepen, waarbij de scrubbers - als alles volgens planning verloopt - in 2016 zijn geïnstalleerd. ... ... marktleider in tankers de komst van deze nieuwe order heeft de positie van ... ... als marktleider in tankers extra versterkt. het feit dat ook stolt tankers, aet sea shuttle as en dorian lpg ltd in de scrubber technologie van ... ... hebben geïnvesteerd, toont aan dat er voldoende vertrouwen is in de technologie van deze noorse scrubberfabrikant. dat ... ... marktleider is in de tankvaart, is volgens kees berger niet geheel zonder reden. “de scrubbers van ... ... reduceren zowel de uitstoot van zwaveloxiden (sox) als fijnstof (pm) van hoofd-, hulpmotoren en boilers.” berger benadrukt dat juist in deze sector het aansluiten van meerdere bronnen op één systeem zo belangrijk is. en dat zonder tegendruk. nieuwe zwavelrichtlijn gooit geen roet in het eten door het installeren van deze scrubbers voldoen de schepen aan de nieuwe zwavelrichtlijn die per 1 januari 2015 van kracht wordt. “dit echter zonder om te hoeven schakelen op de duurdere laagzwavelige gasolie”, aldus kees berger. berger maritiem is een nog jonge onderneming met als belangrijke activiteit het adviseren en begeleiden van reders bij het implementeren van nieuwe, vaak innovatieve, technieken om energie te besparen en emissies te reduceren. het bedrijf vertegenwoordig ... .... op de voor hyundai mipo dockyard ontworpen scrubber zijn zowel de hoofdmotor, de twee hulpmotoren als de boiler op één systeem aangesloten. met de hybride systemen varen de schepen moeiteloos in zowel zoet als zout water – zonder verlies van efficiëntie. de scrubbers van ... ... zijn futureproof en voldoen ruim aan de huidige ph-grens voor het spuien van waswater in europa en de verenigde staten (vs). lees meer op onze blogpagina uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
« Vorige 10  Volgende 10 »