adviesbureau maritiem

 Volgende 10 » 
1.Berger maritiem
 
berger maritiem is een modern handels- en adviesbureau die u graag deskundig adviseert bij het verduurzamen van uw schip of vloot. hierbij is het ons streven om “groene” oplossingen te bieden die niet alleen leiden tot een kleinere milieudruk maar ook tot kostenbesparingen en uiteindelijk tot een voor u betere marktpositie. wij richten ons vooral op scheepseigenaren en reders die vaak moeite hebben om binnen hun organisatie de benodigde capaciteit, kennis of expertise voor dit doel vrij te maken. door de jaren heen hebben wij met zorg een uitgebreid producten- en dienstenpakket samengesteld en zijn wij uitgegroeid tot specialisten op het gebied van energie-efficiëntie, efficiënte voortstuwing, emissiereducerende technologieën en verantwoorde scheepsrecycling. kijk gerust even rond op onze website om te zien of wij iets voor u kunnen betekenen; lees vooral ook de blogs en interessante business cases op de desbetreffende pagina's. over berger maritiem | neem contact op
2.Partners
 
samen met (buitenlandse) partners de maritieme sector helpen ‘vergroenen’, dat is wat ons drijft. wij werken op uiteenlopende wijze samen met diverse organisaties ter uitbreiding van kennis, diensten en producten. in veel gevallen biedt kennisdeling extra mogelijkheden voor onze opdrachtgevers en blijft onze dienstverlening hierdoor up-to-date. berger maritiem heeft verschillende partners, waarbij het samenwerkingsverband een extra waarde biedt voor onze klanten. over berger maritiem | neem contact op
3.Advies
 
de tijd van vrijblijvendheid en het uitstellen van duurzame keuzes loopt op z’n eind. door strengere regelgeving en hardere eisen van verladers wordt u als scheepseigenaar of reder steeds meer gedwongen om uw bedrijfsvoering binnen afzienbare tijd te gaan verduurzamen. wij begrijpen als geen ander dat het selecteren van de juiste duurzame oplossing voor uw schip een tijdrovende en uitdagende klus is. bij berger maritiem bent u aan het juiste adres als het aankomt op advies voor het maken van de juiste duurzame beslissing. het kiezen van de juiste duurzame oplossing het kiezen van de juiste duurzame oplossing voor uw type schip vergt maatwerk. wij weten als geen ander dat binnen de maritieme sector de regel ‘one size fits all’ niet van toepassing is. of het nu gaat om uw binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, multipurpose-schip, marineschip, visserijschip, baggerschip, werkschip, schip ten dienste van de scheepvaart, mega jacht of offshore schip, elk schip is anders en behoeft een eigen duurzame aanpak. een aanpak die vaak gericht is op de volgende vier terreinen: energie-efficiëntie, efficiënte voortstuwing, emissiereductie en scheepsrecycling. advies op gebied van energie-efficiëntie niet alleen gelden er vanaf 1 januari 2013 nieuwe regels voor de energie-efficiëntie voor schepen groter dan 400 gt, voor steeds meer organisaties in de maritieme sector staat het energie-efficiënter maken van hun schip of scheepsvloot hoog of hoger op de agenda. wij adviseren u als reder of scheepseigenaar graag bij het optimaliseren van uw bestaande of nieuw te ontwerpen schip. zo kunnen wij u niet alleen helpen en begeleiden bij het opstellen van uw ship energy efficiency management plan (seemp), ook hebben wij verschillende scheepsprestatie-optimalisatietools als de energie audit en prestatie simulator in portefeuille die de energie-efficiënte aan boord van uw schip flink zouden kunnen verbeteren. een techniek die wij graag onder uw aandacht brengen is warmteterugwinning. de restwarmtegenerator kan hierbij de warmte, die normaal via de uitlaatgassen en het koelwater van uw scheepsverbrandingsmotoren verloren gaat, deels terugwinnen. de restwarmtegenerator kan deze warmte omzetten in mechanische of elektrische energie. bekijk de producten op gebied van energie-efficiëntie advies op gebied van efficiënte voortstuwing berger maritiem is specialist in het optimaliseren van uw voortstuwing. ons voortstuwingsadvies brengt u op een voorsprong. wij werken op basis van een grondige optimalisatiescan die minimaal zal bestaan uit een analyse van het bedrijfsprofiel, het scheepsontwerp, de voortstuwingssystemen, de energiesystemen en alle andere geïntegreerde systemen. onze aanpak stelt ons in staat om voor u de meest efficiënte en effectieve componenten voor de voortstuwing en energiesystemen te kunnen selecteren, die nu of in de nabije toekomst beschikbaar zullen zijn. met behulp van computational fluid dynamics (cfd) rekentechnieken kunnen wij de hydrodynamische prestatie van uw schip nauwkeurig analyseren om te komen tot het meest optimale (voortstuwings)concept, behorend bij uw specifieke vaarprofiel, bedrijfsprofiel en budget. bekijk de producten op gebied van efficiënte voortstuwing advies op gebied van emissiereductie de regelgeving om het zeemilieu te beschermen doorloopt al jarenlang een geleidelijk proces van aanscherping. het imo-verdrag ter voorkoming van verontreiniging van de zee (marpol) is hierin de internationale koepel voor vrijwel alle maritieme milieuzorg. ook worden de emissienormen voor de binnenvaart steeds verder aangescherpt om het milieu te sparen en de concurrentie met het wegvervoer voor te blijven. berger maritiem kan u adviseren bij de wijze waarop u aan de huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving kan voldoen en hoe u hier het beste op zou kunnen inspelen. wij kunnen u onder andere adviseren op gebied van ballast water treatment systems, scrubber technologie, scr katalysatoren en roetfilters. bekijk de producten op gebied van emissiereductie advies op gebied van scheepsrecycling op 30 december 2013 is de eu-verordening nr. 1257/2013 wat betreft scheepsrecycling aangenomen. dat het ontmantelen van schepen in de nabije toekomst op een voor mens en milieu verantwoorde wijze plaatsvindt, is hierbij het belangrijkste uitgangspunt. de scheeps recycling verordening zal scheepseigenaren en reders in de toekomst gaan dwingen om een up-to-date inventarisatie te hebben van gevaarlijke stoffen aan boord van het schip. in het engels hebben wij het hier over de zogenaamde inventory of hazardous materials (ihm). samen met de hulp van de door ons geselecteerde en gecertificeerde ihm-specialisten kunnen wij uw organisatie vakkundig adviseren en begeleiden bij de verkrijgbaarheid van het 'geschikt voor recycling'-certificaat (ihm-certificaat), voorheen het ‘groene paspoort’ genoemd. bekijk de producten op gebied van scheepsrecycling advies voor verkrijgen green award binnenvaart is uw doel het bereiken van een green award voor uw bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip? wij verdiepen ons in uw huidige situatie, stellen een actieplan op (met daarin alle praktische opties) en voeren tezamen met u een haalbaarheidsonderzoek uit. lees meer over het green award voor de binnenvaart subsidies en vormen van financiering ook zijn wij actief op gebied van subsidie en financiering. zo hebben wij de juiste kennis in huis om voor u een goede inventarisatie te maken. hierbij voorzien wij u graag van een deskundig advies vanuit een praktijkgerichte benadering. lees meer over subsidie en financiering op onze blogpagina. over berger maritiem | neem contact op
4.Expertise
 
sharing knowledge is a way for us to improve and innovate. from our perspective there is not a more effective way of building knowledge by sharing it. berger ... is daily committed to translate its accumulated expertise and knowledge to its customers and selected partners to come up with smarter and more efficient solutions. we have collected some special business cases to provide you with insides of the sustainability areas where we have found ourselves. besides that, our employees share their visions and opinions on our blog page about actual topics in the maritime industry. this will come soon available in english; please visit in the meantime our dutch blog page. about berger ... | get in touch with us
5.Berger ...
 
berger ... is a modern trading and consulting company that likes giving you expert advice in sustainability for your ship or fleet. we strive to come up with “green” solutions that not only lower your environmental footprint but the ones that also lower your operational cost and finally contribute to a better competitive edge. we focus especially on ship owners and shipping companies that often find it difficult to make space with in-house capacity, knowledge or expertise for greening their business. over the years we have carefully put together a comprehensive package of sustainable solutions and become specialists in energy efficiency, efficient propulsion, emission reduction and sustainable ship recycling. please have a look around our website to see how we can be of help to you. about berger ... | get in touch with us
6.Advice
 
the time of holding back and delaying sustainable choices is coming to an end. due to stricter environmental regulations and tougher requirements from freighters more and more ship owners will be forced to greening their business in the foreseeable future. we understand as no other that selecting the right sustainable solution for your ship is a time-consuming and challenging task. at berger ... you are at the right place when it comes to advice for making the right sustainable decisions. choosing the right sustainable solution choosing the right sustainable solution for your type of ship requires customization. we know as no other that the rule ‘one size fits all’ does not cover the maritime industry. whether it is an inland waterway vessel, tanker, passenger ship, tugboat, patrol vessel, offshore vessel or mega yacht, each vessel type is different and requires its own sustainable approach. an approach that is often focused on the following four areas: energy efficiency, efficient propulsion, emission reduction and ship recycling. advice in the field of energy efficiency it is not only because of the new rules coming from the first of january 2013 for energy efficiency for ships larger than 400 gt (gross tonnage), but more and more ship owners has placing energy efficiency high or higher on their agenda. we will be pleased to advice you in optimizing the performance of your existing or newly designed ship. we are not only able to provide you with the right assistance and advice during every phase of the development of your ship energy efficiency management plan (seemp), we have also different ship performance optimization tools on board. for example the energy audit and performance simulator to optimize the fuel consumption by maximizing energy efficiency. besides that, waste heat recovery is a technique we would like to bring to your attention. with a waste heat recovery system you have the possibility of producing energy from the exhaust gas and cooling water of your installed internal combustion engines on board of your ships. learn more about the energy efficient products advice in the field of efficient propulsion at berger ... we are optimizing the vessel’s energy consumption by looking at the design, the vessel’s power and propulsion systems, the integrated systems, and the way that the vessel operates or will operate; meaning we will look at the whole picture. only in that way from our perspective we can advise and select for our clients the optimal power and most effective propulsion system components which are today, or in the near future, available in the market. with use of advanced computational fluid dynamics (cfd) software we are able to design the most efficient hull form, bulbous bow and appendages like a ship propeller, ship rudder and with or without a nozzle. learn more about the efficient propulsion products advice in the field of emission reduction ensuring and demonstrating that business operations maintain good air and water quality and protect the environment is a challenging issue for many shipping companies. we can help you understand and overcome these challenges, protecting your organization’s reputation and above all reducing its cost. we can advise you in technologies like scr catalysts, diesel particulate filters and scrubbers. learn more about the emission reducing products advice in the field of ship recycling according to the ship recycling regulation (no. 1257/2013), which will enter into force on 30 december 2013, the installation or use of certain hazardous materials on ships like asbestos, ozone-depleting substances, pcbs, pfos, and anti-fouling compounds and systems, will be prohibited or restricted. each seagoing vessel of 500 gt and above, flying the flag of the eu member state and to ships flying the flag of the third country calling at eu ports or anchorages, will be required to have on board an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) verified by the relevant administration or authority and specifying the location and approximate quantities of those materials. at berger ... you can rely on the expertise of our selected dnv gl approved hazmat experts to get an up-to-date inventory of hazardous materials (ihm) / ready for recycling certificate. learn more about the ship recycling products funding and forms of financing in case you have a new technology, idea or concept you want to apply, we can help you in investigating the potential availability of funding and forms of financing. berger ... has the right in-house experience to investigate the potential availability of funding and forms of financing. we will provide you with thorough advice based on a practical approach. we are creative, original and distinctive. therefore we are also familiar with less obvious types of funding and forms of financing. get in touch with us should you have any questions, feel free to contact us. have also a look at our product page for more sustainable solutions. schedule an appointment | get in touch with us
7.Expertise
 
het delen van kennis is voor ons een manier om te verbeteren en te vernieuwen. er is zo vinden wij geen effectievere manier van kennisontwikkeling dan door kennis te delen. berger ... zet zich dagelijks in om haar opgebouwde expertise en kennis te vertalen naar haar klanten en geselecteerde partners, om zo steeds slimmere en efficiëntere oplossingen te bedenken. wij hebben een paar bijzondere business cases voor u op een rij gezet die inzicht geven in de duurzaamheidsthema’s waarin wij ons begeven. daarnaast delen onze medewerkers op onze blogpagina hun visie en opinies over actuele thema’s in de ...e sector. over berger ... | neem contact op
8.Ship propeller
 
together with fundivisa, our foundry in vigo, we are specialized in manufacturing the most efficient ship propeller for your type of vessel. besides an optimal ship performance and an increased thrust, our ship propellers give you a considerable benefit in fuel savings, reduced noise and a smooth vibration free performance. the propellers can be designed for all maritime sectors including shipping, shipbuilding, offshore, inland waterways, dredging, fishing and yachting. reach maximum performance to achieve the most efficient ship propeller design for your type of vessel, the precise determination of propeller-hull interaction coefficients is required. thanks to our integral hydrodynamic approach, we will design the ship propeller well adapted to the wake field behind the ship hull. to make the calculations, we make use of advanced computational fluid dynamics (cfd) software. by using this cost-efficient simulation tool, you will receive at all times a ship propeller design with an excellent hydrodynamic shape for maximum performance. feel free to discover more about our ship propeller design. customer-oriented approach the foundry of fundivisa has all the necessary equipment to manufacture controllable-pitch propeller (cpp) blades up to Ø7000, fixed pitch propellers (fpp) up to Ø4500, controllable-pitch propeller (cpp) hubs of a Ø2000 sphere and, in general, any component up to a maximum of 10 tons in weight as a finished product. the productions of the foundry patterns are carried out in own carpentry workshop, even though they can use their clients existing patterns. fundivisa has also a fully equipped laboratory to guarantee all the mechanical and chemical properties of all the materials used in the production of their products. in addition to the great experience of their workshop staff, the most complex items are treated in detail as a unique project of production. high quality standards the trust of customers is a great responsibility. to guarantee the highest quality standards of the ship propeller, their machining workshop is equipped with modern machinery (milling machines, lathes, 5-axis machining centers) all cnc driven. in order to guarantee the fulfillment in the design requirements, hydrodynamic performance, shape, pitch, noise level, vibrations and cavitation, the propellers are manufactured in their 5-axis machining centers, where the entire hydraulic surface is milled. only by these means can fundivisa ensure the fulfillment of the most restrictive geometrical requirements, such as class s propellers or hydraulic turbines. environmental management certified fundivisa has introduced an environmental management certified by dnv according with the iso14001 standard. this assures that their industrial production is integrated in their environment without producing any harmful elements. this means that all their foundry waste, whether from their mechanic workshop or from the finishing line, is recycled in their premises or treated by authorized external companies. besides that, the company is also certified by dnv according to the ohsas 18001, which protects the health and safety of their employees. worldwide services a tightly knit network of partners guarantees a 24/7 service worldwide. together with berger ...’s customer service, fundivisa is ready to support your vessels with maintenance services, inspections and spare parts – around the clock, 365 days a year. at fundivisa, the customers gain the knowledge and strength of a global oriented organization having extensive experience in quality services, with the personal attention, tailored approach and agility of a small business. get in touch with us should you have any questions about our ship propeller, feel free to contact us. have also a look at our product page for more sustainable products and services. schedule an appointment | get in touch with us
9.Scrubber shuttle tanker business case
 
door: jeroen berger, 23 november 2016   voor veel reders en scheepseigenaren die varen met zeeschepen van 400 gt (gross tonnage) of meer zal de mondiale zwaveleis van 0,5% m/m (massaprocent) die per 2020 ingaat een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. de zwavelrichtlijn zal namelijk binnen afzienbare tijd moeten gaan leiden tot het maken van duurzame keuzes. stap ik over op marine gas oil (mgo), kies ik voor een alternatieve brandstof als liquefied natural gas (lng) of blijf ik varen op heavy fuel oil (hfo) met gebruik van scrubber technologie? onze noorse partner clean marine as is door samsung heavy industries geselecteerd als leverancier voor het installeren van een scrubber op twee shuttle tankers in opdracht van aet tankers. de schepen (beide 120.000 dwt) zijn 275,8 meter lang, 46 meter breed en hebben een diepgang van 15 meter. clean marine heeft de scrubber installaties in het eerste kwartaal van 2015 opgeleverd. hoe ziet voor aet tankers de business case er nu uit na een jaar in bedrijf? factoren die hebben geleid tot de business case factoren die van invloed waren bij de aankoopbeslissing voor een scrubber voor aet, zijn geweest: het toekomstig prijsverschil tussen de brandstoffen hfo (heavy fuel oil) en mgo (marine gas oil), het tijdsbestek in het seca-gebied tot 2020 (het vaarprofiel), het brandstofverbruik, de jaarlijkse besparing en de terugverdientijd van de investering. tussen januari 2014 en februari 2015 lag het prijsverschil van zware stookolie (hfo) en ...e diesel (mgo) tussen de 240 en 300 $/ton. het is zeer aannemelijk dat er een prijsverschil tussen de brandstoffen mgo en hfo zal blijven bestaan. per 1 januari 2015 mag in de sulphur emission control areas (secas) alleen worden gevaren op een brandstof met een zwavelpercentage van maximaal 0,1% m/m, of men installeert een scrubber. bekend is dat er één aet shuttle tanker voor 70% in het seca-gebied vaart, het andere schip voor 80%. na het doorberekenen van het brandstofverbruik kwam men voor beide aet shuttle tankers op een jaarlijkse besparing van circa 1,2 miljoen dollar (usd). op basis van deze gegevens mag men verwachten dat de scrubbers voor aet binnen 2 à 3 jaar zijn terugverdiend. waarom gekozen voor een scrubber van clean marine? clean marine biedt met haar innovatieve en gepatenteerde ‘advanced vortex kamer’-technologie, welke bijdraagt aan een zeer grote reinigingsefficiëntie, de mogelijkheid om meerdere bronnen door één scrubber installatie te laten reinigen zonder noemenswaardige tegendruk. verder is het concept voorzien van een caustic soda-injectiesysteem waardoor men eenvoudig ook in water met een lage ph-waarde in open loop modus kan opereren. aangezien de shuttle tankers van aet beide zijn voorzien van twee hoofdmotoren, vijf hulpmotoren en drie boilers en een wereldwijd en onbeperkt vaargebied hebben, is de keuze gevallen op clean marine. foto: scrubber van clean marine lees meer business cases uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. bekijk ons privacy beleid voor meer informatie.
10.Roetfilter Fischer Abgastechnik
 
met het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik kunt u tot meer dan 90% van het schadelijke roet op een efficiënte manier opvangen. de gesloten “wall flow” roetfilters en (half) open roetfilters met actieve of passieve regeneratie zijn geschikt gemaakt voor gebruik op een bestaande of nieuw te ontwerpen binnenvaartschip, tanker, passagiersschip, sleepboot, patrouillevaartuig, offshore schip en mega jacht. hoe werkt het roetfilter systeem van fischer abgastechnik? met een roetfilter van fischer abgastechnik, in het engels diesel particulate filter (of dpf) genoemd, kan de deeltjesemissie sterk worden gereduceerd. de reductie is in de praktijk afhankelijk van het type dieselmotor en het zwavelgehalte in de brandstof. afhankelijk van deze factoren kan een roetfilter de emissie van deeltjes, waarbij de pm10-deeltjes de grootste boosdoener zijn, verminderen met meer dan 90%. fischer abgastechnik levert zowel de gesloten “wall flow” roetfilter als de (half) open roetfilter, in een actieve of passieve uitvoering. licht ik de passieve roetfilter toe, dan worden de roetdeeltjes opgevangen in een filter en door middel van katalyse omgezet. vergelijk ik de passieve roetfilter met het actieve roetfilter, dan oxideren de roetdeeltjes in een actieve roetfilter door het toevoegen van stoffen (additieven) aan het roetfilter systeem, of door verbranding of verhitting van de deeltjes. bij het monteren van het (half) open of gesloten “wall flow” (met actieve of passieve regeneratie) roetfilter systeem, streeft fischer abgastechnik ernaar dat het motorvermogen door het installeren van een roetfilter niet tot nauwelijks wordt verminderd. lees meer over de roetfilter in het algemeen monitor uw roetfilter waar en wanneer u wilt het onverwachts uitvallen van het roetfilter van uw schip kan voor vervelende situaties zorgen. door uw roetfilter (en eventueel ook uw scr katalysator) te voorzien van een monitoringssysteem, kunnen de specialisten van fischer abgastechnik u hulp op afstand verlenen en u een mogelijke oplossing bieden. daarnaast kunt u met het monitoringssysteem zelf inzicht krijgen in de werking van uw roetfilter systeem. zo kunt u bijvoorbeeld zien wat de actuele pm-uitstoot is. de kernwaarden van fischer abgastechnik bij fischer abgastechnik zorgen ze ervoor dat het roetfilter systeem voldoet aan alle huidige en toekomstige emissie wet- en regelgeving op het gebied van fijnstof (pm). met behulp van professionele meetapparatuur voert fischer abgastechnik verschillende tests uit, zodat u eenvoudig kunt aantonen dat u met het roetfilter systeem aan alle pm-uitstootnormen voldoet. doordat de ruimte in de machinekamer bij veel schepen vaak beperkt is, staat bij fischer abgastechnik maatwerk voorop. hierdoor kan fischer abgastechnik in de meeste gevallen niet alleen een roetfilter systeem laten inpassen voor nieuw te ontwerpen schepen, maar ook voor bestaande schepen met nog vaak oudere dieselmotoren aan boord. bij fischer abgastechnik vinden ze het belangrijk dat het roetfilter de pm-uitstoot op een efficiënte, effectieve en veilige manier reduceert. daarnaast staan de roetfilter systemen van fischer abgastechnik in de markt bekend om hun compactheid, uitstraling en duitse degelijkheid. het roetfilter in de praktijk een zandzuig- en overslagbedrijf heeft in 2017 de zilveren green award uitgereikt gekregen voor zijn kraanschip. dat leeftijd geen bezwaar is voor het behalen van een green award, bewijst het familiebedrijf met dit kraanschip. er worden namelijk wel vaker green award certificaten toegekend, maar dat een meer dan vijftig jaar oud schip deze erkenning voor duurzaamheid heeft ontvangen, is bijzonder. deze organisatie heeft gekozen voor het eu stage v ready roetfilter van fischer abgastechnik. bekijk de green award kraanschip business case service voor uw fischer abgastechnik roetfilter met de service van berger ... staan wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week klaar om u snel en deskundig van dienst te kunnen zijn. door de grote vakkennis van de door ons geselecteerde service specialisten, verlenen wij u een gedegen service voor uw fischer abgastechnik roetfilter, waardoor vaarschema’s zo min mogelijk in gevaar komen. wij helpen u graag verder heeft u een vraag of wilt u vrijblijvend advies? neem gerust contact met ons op of bekijk onze blogpagina en pagina met business cases. maak een afspraak | neem contact op
 Volgende 10 »